Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Etter fødselen har jeg fått så vondt i ryggen og bekken.

Slet med bekkenløsning hele sv.skapet, men de siste ukene - etter han festa seg- så var bekkenet mye bedre.

Nå i etter fødsel kan det til tider virke som om jeg har fått lumbagoen tilbake + bekkenet verker..

Jeg tenkte først at det var fordi kroppen plutselig endret tyngdepunkt, så tok det ikke opp med jordmor under b arseloppholdet, men hadde trodd at det ville ha blitt bedre til nå.

Noen andre som har slitt med rygg/bekkensmerter etter fødsel?

Kan jeg be om henvisning til fysio?

Litt kjipt å ikke alltid klare løfte en 3kg baby opp av senga... har jo ikke pappaen hjemme til å hjelpe meg etter disse to ukene :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja du kan be om henvisning til fysio. Jeg går på gruppetrening hos fysioterapaut og der er det flere som som har født, men som enda har plager.

Gjest ¤bella¤
Skrevet

Jeg er fortsatt veldig plaget av bekkenløsning nå 5 mnd etter fødsel.Fikk konstantert bekkenløsning allerede i uke 6, men var som deg nesten fri fopr plager etter at hun festet seg.

Har gått til fysio frem til nå, men begynner hos manuellterapeut på torsdag.

DU kan enten be om henvisning til fysio fra legen din, eller gå til manuellterapeut, hvor du ikke trenger henvisning.

Gjest Gjest_Line_*
Skrevet

Behandling hos kiropraktor kan også være en mulighet.For enkelte er det mer effektivt enn fysioterapi.

Skrevet

Jeg har samme problem som deg TS... Var å fikk henvisning til fysioterapaut forrige uke.. Eneste problemet er at det er 7 til 9 ukers ventetid her i byen...

Fikk også med på henvisningen at det er bekkenløsning med gangvansker, så da regner jeg med at jeg slipper å betale egenandel :)

Skrevet

Jeg slet fryktelig med kroppen i tiden etter fødselen, kunne ikke gå ordentlig før over en måned etter. Hadde ryggsmerter og bekkensmerter. Ble ikke behandlet, da det gikk over av seg selv etter en stund.

Skrevet

Jeg sliter også med det samme. Har fått henvisning (fikk det med engang jeg spurte), og det er en ventetid på ca. 1 mnd, så gleder meg til det.

Skrevet

Jeg hadde ikke bekkenløsning jeg, kun litt vondt over symfysen siste par-tre ukene, men jammen ble det ikke skikkelig vondt ETTER fødsel :roll: Over hele bekkenet/setet. Det skal visst i de fleste tilfeller gå over etter 2-3 uker sa jordmor til meg, så jeg avventer litt i alle fall.

Skrevet
Etter fødselen har jeg fått så vondt i ryggen og bekken.

Slet med bekkenløsning hele sv.skapet, men de siste ukene - etter han festa seg- så var bekkenet mye bedre.

Nå i etter fødsel kan det til tider virke som om jeg har fått lumbagoen tilbake + bekkenet verker..

Jeg tenkte først at det var fordi kroppen plutselig endret tyngdepunkt, så tok det ikke opp med jordmor under b arseloppholdet, men hadde trodd at det ville ha blitt bedre til nå.

Noen andre som har slitt med rygg/bekkensmerter etter fødsel?

Kan jeg be om henvisning til fysio?

Litt kjipt å ikke alltid klare løfte en 3kg baby opp av senga... har jo ikke pappaen hjemme til å hjelpe meg etter disse to ukene :)

Fikk du forresten epidural under fødselen? Jeg hadde vondt i ryggen etter epiduralen i 3uker! (eller var det lengre..?)

Skrevet

Takk for svar:)

Er blitt litt bedre i bekkenet nå, og ryggen fungerer noenlunde det meste av tiden, så regner med at det går seg helt til etterhvert:)

Hadde ikke epidural, så kan ikke være det som har gjort det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...