Gjest Sandbekken Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 (endret) Hei Jeg fikk i dag min gratis prøve av BareMinerals matte uten bismuth.. Så leser jeg på innholdsfortegnelsen, og sitter igjen som et spørsmålstegn! Kan noen hjelpe meg litt å forstå de forskjellige ingrediensene? Det står: Active ingredients; Titanium dioxide 15% Zinc oxside 5% purpose: sunscreen. Inactive ingredients; Lauroyl lysine, Silica, Calcium silicate, Soil Minerals. May contain; Mica, Titanium dioxide, iron oxides. Ok.. Er ikke silica, silikon?? er ikke det dårlig for huden da?? ser dere noen flere dårlige ingredienser her? Jeg ble veldig skeptisk nå.. Endret 15. september 2009 av Sandbekken
Gjest Grafica Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 Ifølge denne listen, så står ikke silica oppført som et silikon. Ifølge wikipedia http://en.wikipedia.org/wiki/Silicon_dioxide The chemical compound silicon dioxide, also known as silica (from the Latin silex), is an oxide of silicon with a chemical formula of SiO2 and has been known for its hardness since antiquity.[1] Silica is most commonly found in nature as sand or quartz, as well as in the cell walls of diatoms. It is a principal component of most types of glass and substances such as concrete. Silica is the most abundant mineral in the Earth's crust. Other names Silica quartz Så det ser ikke ut som om det er silikon
Gjest Gjest_Ina_* Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Silica er silisium. Et grunnstoff det finnes mye av i naturen. Brukes bl.a i solcellepanel. http://www.snl.no/silisium
lovenemo Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Er jo ikke verre enn å google, så finner du ut om det er naturlig eller ikke.
Gjest Sandbekken Skrevet 16. september 2009 #5 Skrevet 16. september 2009 Er jo ikke verre enn å google, så finner du ut om det er naturlig eller ikke. Just fucking google it liksom?.. Er jo litt kjekkere å høre fra andre hva de synes, om det hadde vært silikon.. Diskutere det osv...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå