Gå til innhold

Støvletter

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg kjøpte disse http://www.dinsko.no/Dame/Kampanj/Støvler-1.aspx?art=247554 på fredag. Brukte dem i dag og har SYKT vondt i føttene :fnise: Ved det leddet rett før tærna som man kan bøye. Men, det går seg til etterhvert, ikkesant? Har aldri brukt støvletter før så vet ikke om det skal gjøre vondt å være lekker eller ikke.. :fnise: og jeg kan takle å ha supervondt i et par uker, men jeg hiver de om det er "meninga" å gjøre så vondt :P

Videoannonse
Annonse
Skrevet

At det er meninga er nok å ta i, men problemet er antagelig høyden på hælen og at hele kroppsvekten havner på tærne. Det eneste rådet jeg kan gi er å kjøpe geleputer å ha under tærne, det vil avlaste litt. (Både Scholl og Compeed har disse. Scholl sine sitter bedre på plass, mens Compeed etter min mening avlaster litt bedre.) Du bør også unngå støvlettene om du vet du skal gå og stå mye en dag.

Det er forskjell på høyhælte sko/støvletter, noen har bedre lest enn andre. Visstnok skal det hjelpe å se etter sko/støvletter der mer av vekta havner på hælen, altså med en flatere hælflate (altså ikke for skrå, håper du skjønner hva jeg mener).

Fine støvletter, uansett!

Skrevet

Takk for svar :)

Får titte etter sånne compeed da :)

Skrevet

Hvis du får vondt nede med tærne, så er det nok fordi du legger vekten din der. Når man går med høye hæler er det meningen man skal legge vekten på hælen, ikke 'tippe' fremover så vekten blir plassert på tærne. Prøv å vær litt obs på å gå med vekten på hælen :)

Forøvrig bør man ikke bruke så høye hæler en hel dag! Bruker selv 9-10 cm hæler på by'n/fest i noen timer, men ikke en hel dag (med mindre du sitter store deler av dagen da).

Skrevet
Jeg kjøpte disse http://www.dinsko.no/Dame/Kampanj/Støvler-1.aspx?art=247554 på fredag. Brukte dem i dag og har SYKT vondt i føttene :fnise: Ved det leddet rett før tærna som man kan bøye. Men, det går seg til etterhvert, ikkesant? Har aldri brukt støvletter før så vet ikke om det skal gjøre vondt å være lekker eller ikke.. :fnise: og jeg kan takle å ha supervondt i et par uker, men jeg hiver de om det er "meninga" å gjøre så vondt :P

OT, men herregud de var lekre! :jepp:

Gjest Wacmoc utlogget :)
Skrevet
OT, men herregud de var lekre! :jepp:

I know :rødme:<3

Skrevet

Lite tips som kanskje kan hjelpe er at du gjør de litt viere ved å våte en klump med avispapir, legge dette i støvlettene, la det tørke der.

Skrevet
Lite tips som kanskje kan hjelpe er at du gjør de litt viere ved å våte en klump med avispapir, legge dette i støvlettene, la det tørke der.

Det er vel stort sett bare ekte skinn en kan vide ut.

Skrevet

Dette kan hjelpe om problemet er at de strammer/er for smale. Dersom problemet er høyden på hælen/manglende støtte vil jeg tro det fort kan gjøre vondt verre.

Skrevet

Problemt er at vekta faller på tærne som nevnes over, men også at sålen er så tynn. Det blir ingen demping, og når man går fra hælen og ned (om du skjønner) så smeller man beinet i bakken, og det blir en ekstra belastning. Veit ikke om det finneds innleggsåler som kan dempe slagene som påføres. Jeg har funnet ut at jeg ikke er noe god på for høye hæler, men det er så fint!

Har brent meg på det hudrevis a ganger (jeg lærer aldri :P )

Skrevet

Kjøpte de samme støvlettene i går! De er nydelige! :)

I forhold til mange andre sko med høye hæler jeg har i skapet mitt var de fantastisk gode å gå med, men jeg tror nok jeg også skal legge geleputer i dem, for de er litt harde i sålen synes jeg. Har du forsøkt med geleputer nå? Ble det bedre? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...