Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #1 Skrevet 15. september 2009 Er dere noe selektive med å tillate venner? Jeg personlig ønsker ikke at hvem som helst kan se på og bruke bilder fra barnet mitt. jeg har 75 venner... vært på face siden begynnelsen av 2009
Gringo Skrevet 15. september 2009 #2 Skrevet 15. september 2009 1450 ca jeg er mindre selektiv.. og har jo bodd diverse steder.. men sier aldri ja til folk jeg ikke husker kjenner osv
Gjest glajenta Skrevet 15. september 2009 #3 Skrevet 15. september 2009 Litt over 500. Her er alt av bekjente, folk fra paralellklasse på vgs, folk jeg jobbet med for 10 år siden, venner av venner osv. Men ingen som jeg aldri har snakket med, eller som jeg aldri kunne tenkt meg å ta noen ord med om jeg møtte de på gata.
Gjest Slem_Pike Skrevet 15. september 2009 #4 Skrevet 15. september 2009 Har vel rundt 35 venner. Bare de få familiemedlemmene (4) som er der og venner eg faktisk snakker med til vanlig. Gidder ikkje ha folk eg gikk på skole med eller som eg ikkje har snakka med på fleire år. Om eg aksepterer så må det være noen eg faktisk veit kem er, og de havner på limited profile, og får sett minimalt av profil, bilder og info. Om de ikkje snakker til meg overhodet på FB så blir de sletta innen 2-3 uker.
Gjest emmeline Skrevet 15. september 2009 #5 Skrevet 15. september 2009 Jeg har 150 venner, jeg er forholdsvis selektiv og sier ikke ja til folk jeg ikke ville hilst på på gata for å si det sånn.
Anglofil Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 584 stykker. Omkring 98 % har jeg hilst på personlig, men jeg beholder de fleste for å opprette det gode nettverket jeg har bygget med opp gjennom blant annet politikken og jobb. Ganske viktig på enkelte områder for meg. Mvh Yvonne
Antagonist Skrevet 16. september 2009 #7 Skrevet 16. september 2009 Jeg har like over 300 venner. Har truffet alle, de fleste er kolleger i inn- og utland. Jeg aksepterer alle jeg husker og vet jeg har møtt, men jeg legger ikke til feks personer som gikk i parallellklassen min på ungdomsskolen selv. Det er dog en person jeg er usikker på om jeg har truffet. Jeg kan ikke huske vedkommende, men siden h*n er knyttet til samme fagfelt som meg og vi har mange felles bekjente, regner jeg med at jeg har truffet vedkommende uten at jeg husker det. Enkelte har jeg dog kun truffet et par ganger, men har gode intensjoner om å opprettholde kontakten.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #8 Skrevet 16. september 2009 Til Slem pike; det var en grei løsning, tror jeg adopterer den jeg . Syns det er kjedelig når folk sender venneforespørsel og så er det null aktivitet. Har f.eks. ei tidligere kollega som jeg var god venn med for 8-9 år siden. Vi hang mye sammen, var på byen og hadde mange gode samtaler i.l.a. et par år. Så flyttet hun og nå fikk jeg venneforespørsel fra henne. Tenkte det kunne være kjekt å ta opp igjen litt kontakt, men etter en måned er det fremdeles like stille. Whats the point liksom? Bare for å stille nysgjerrigheten sin eller? Når man ikke sender en "hvordan går det etter gammelt" hilsen eller kommenterer et innlegg eller noe over tid (men gjerne er aktiv på FB generelt), då ser jeg ikke noe poeng i ha henne på lista. Så jeg er streng. Har ca. 50 på lista som er venner, kjente og familie jeg virkelig vil ha kontakt med. Har sagt nei til mange.
Gjest Gjest_Anita_* Skrevet 16. september 2009 #9 Skrevet 16. september 2009 Folk bruker FB på helt ulike måter. Selv har jeg bare 45 FB-venner. For det meste er det familiemedlemmer,noen nære venner, og en del medstudenter. Har også noen gamle klassekamerater fra barne- og ungdomsskolen som har lagt meg til som venn. De fleste av mine nærmeste venner er ikke på FB,så jeg bruker ikke FB særlig aktivt. Jeg ser ganske mange på FB som jeg vet hvem er, og noen jeg kjenner godt (eks-kjærster f.eks). Men jeg ser ikke poenget med å legge dem til som venn om jeg ikke har snakket med dem på mange år. For meg blir det også meningsløst å legge til folk jeg "vet hvem er", som jeg f.eks jobbet med eller møtte på byen for 12 år siden.
Daria Skrevet 16. september 2009 #10 Skrevet 16. september 2009 Under 100. Jeg har blitt mer selektiv etterhvert, nå har jeg stort sett bare folk jeg faktisk er interesert i å ha kontakt med. Ser ingen grunn til å fylle opp liste med for eksempel folk jeg gikk på folkehøgskole med, når vi ikke engang hadde noe særlig med hverandre å gjøre mens vi gikk der. Føles det ikke naturlig å kommentere statusen deres, er det ingen grunn til ha dem på lista heller...
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #12 Skrevet 16. september 2009 Til Slem pike; det var en grei løsning, tror jeg adopterer den jeg . Syns det er kjedelig når folk sender venneforespørsel og så er det null aktivitet. Har f.eks. ei tidligere kollega som jeg var god venn med for 8-9 år siden. Vi hang mye sammen, var på byen og hadde mange gode samtaler i.l.a. et par år. Så flyttet hun og nå fikk jeg venneforespørsel fra henne. Tenkte det kunne være kjekt å ta opp igjen litt kontakt, men etter en måned er det fremdeles like stille. Whats the point liksom? Bare for å stille nysgjerrigheten sin eller? Når man ikke sender en "hvordan går det etter gammelt" hilsen eller kommenterer et innlegg eller noe over tid (men gjerne er aktiv på FB generelt), då ser jeg ikke noe poeng i ha henne på lista. Så jeg er streng. Har ca. 50 på lista som er venner, kjente og familie jeg virkelig vil ha kontakt med. Har sagt nei til mange. Så enig så enig!!!! Jeg har en venninne som er slik.Vi bor på ulike kanter av landet,og snakkes skjelden.Etter at hun fikk profil på facebook har hun lagt til meg,og alt som kan krype og gå av folk. Og hun har kontakt med "alle andre" gamlevenner utenom meg. Har sendt henne et par private meldinger og spurt kort om hvordan det går, osv...og hun svarer ikke - samtidig som hun omtrent bor på facebook og oppdaterer profilen daglig.Jeg forstår ikke hva som ligger bak en slik oppførsel. Det er egentlig ganske sårende og det frister å slette henne
Gjest Gjest_anonym_* Skrevet 16. september 2009 #13 Skrevet 16. september 2009 Jeg har 250. Jeg har møtt alle personlig og har på et eller annet vis hatt noe med dem og gjøre, - det være seg kollegaer, en haug med studiebekjente, familie, barndomsvenner, noen fra skoletiden og noen få randoms som er møtt på fest eller er venner av venner og selvfølgelig de nærmeste vennene jeg har kontakt med daglig og ukentlig osv. Jeg beholder de aller fleste av den grunn at de har hatt betydning for meg, om vi ikke har så mye kontakt nå synes jeg det er veldig greit å ha nettverket tilgjengelig, enten for senere tider hvor man skulle få bruk for å kontakte noen, om det skal være reunionfester, eller om det legges ut gamle bilder fra tiden man hadde felles osv - det gjør jo at man til tross for lite kontakt likevel kan ha litt kontakt.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #14 Skrevet 16. september 2009 Har vel rundt 35 venner. Bare de få familiemedlemmene (4) som er der og venner eg faktisk snakker med til vanlig. Gidder ikkje ha folk eg gikk på skole med eller som eg ikkje har snakka med på fleire år. Om eg aksepterer så må det være noen eg faktisk veit kem er, og de havner på limited profile, og får sett minimalt av profil, bilder og info. Om de ikkje snakker til meg overhodet på FB så blir de sletta innen 2-3 uker. Samme her Bortsett fra at jeg ikke sletter noen som allerede er der! Det er da ikke nødvendig...
Eve Luna Skrevet 16. september 2009 #15 Skrevet 16. september 2009 Jeg har 65 venner og alle er mennesker jeg ønsker å ha kontakt med. Jeg er selektiv. Og jeg har også slettet enkelte etter at demers og min nysgjerrighet ble stillet.
pittie Skrevet 16. september 2009 #16 Skrevet 16. september 2009 Hadde i overkant av 150, kun folk jeg har møtt og snakket med. En grunn fant jeg aldri, så har nå deaktivert heile greia.
MissStiles Skrevet 16. september 2009 #17 Skrevet 16. september 2009 Jeg har under 400 stk. De fleste har jeg enten gått på skole med, jobbet med eller er venner med nå. Mange av dem jeg aldri snakker med heller.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #18 Skrevet 16. september 2009 Har "ryddet" i vennelista mi i dag. Står igjen med 55 venner - dette er folk jeg kjenner godt og derfor ønsker å ha kontakt med. I starten godtok jeg alle jeg visste hvem var, de fleste av disse er nå slettet. Dette var stort sett folk som har flere hundre "venner" og derfor tydeligvis legger til alle de en gang har møtt. Bruker ikke facebook særlig aktivt selv, men oppdaterer status når jeg har noe å formidle. Syntes likevel det ble ubehagelig å tenke på hvor mange som egentlig visste hva jeg gjør, hvem jeg har kontakt med osv. Derfor knallhard opprydning i dag..
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 Har 25 kontakter i listen: folk jeg jobber med (fjerne og nær), eller bare er en fjern kollega til, og noen gamle venner fra studier, samt noen nåværende. Noen av de jeg har som venner er ikke i Facebook. Så har jeg et par gamle "flammer" der... Man behøver ikke å snakke med folk, jeg bare har de der i en liste og er nesten aldri innom.
Gjest Gjest Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Dette var stort sett folk som har flere hundre "venner" og derfor tydeligvis legger til alle de en gang har møtt. Det finnes en god del folk som legger til noen de nettopp har hilst på - hvordan tror du ellers de får store lister med så mange folk? ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå