Gjest Trulselinemor Skrevet 11. august 2003 #1 Del Skrevet 11. august 2003 Er det noen som vet om det går an å få utsette praksisen sin når enn er lærer student? Jeg er i den situasjonen at jeg ikke makter å følge "maraton løpet" til lærerhøgskolen. Fortiden så har jeg ingen bil og er avhengig til buss. Det fører til tidlig opp, så en gå tur, så en liten buss tur, så vente lenge før den siste buss turen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Lærerstudent Skrevet 12. august 2003 #2 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg tror det er vanskelig å få utsatt all praksis på lærerutdanningen. Praksisen er veldig knyttet til de andre fagene, det er mange oppgaver i forbindelse med praksis, og det er ikke minst lagt opp til utstrakt samarbeid med de andre studentene før, under og etter praksisperiodene. Høgskolen kan sikkert være behjelpelige med å få tilrettelagt praksisen din slik at det blir lettest mulig for deg å gjennomføre den. Har du barn vil du sannsynligvis kunne få praksis på en skole i nærheten av der du bor. Snakk med praksisansvarlig på den høyskolen du skal gå på, så vil de forhåpentligvis være behjelpelige med å finne en løsning for deg. Vet at praksisperiodene kan være utrolig tøffe, men det er bare seks uker i året, bedre å prøve å få tatt dem med en gang og bli ferdig med det. Praksisen MÅ jo tas uansett - og hvis du blir nødt til å ta igjen 18 uker det siste året ved siden av vanlig studie kan man virkelig snakke om maratonløp. Bedre å utsette et av de andre fagene hvis det blir for mye for deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. august 2003 #3 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg har prøvd å snakke med skolen, men det kommer ikke på tale. Jeg har ingen som jeg kan skylde på. Det er snakk om 5 uker, men det blir alt for tøffe uker. Har på nytt sendt mail til skolen ( en i ledelsen ) for å forklare situasjonen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madam Felle Skrevet 12. august 2003 #4 Del Skrevet 12. august 2003 På vår skole fikkd e som ønsket det utsette praksisen uten noe problemer. De måtte da sørge for å melde seg opp når det passet best. Det som også har fungert greit hos oss er bytting av praksisplass slik at du eventuelt kunne fått en skole nærmere boplassen din. Skulle ikke tro det skulle by på altt for store problemer, men det er vel ulikt fra skole til skole Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 12. august 2003 #5 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg håper dette kan la seg ordne ved den høgskolen jeg hører til også. Har sendt mail til skolen uten å fått svar. Jeg synes dette er helt håpløst. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymous Skrevet 13. august 2003 #6 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg tror dessverre det skal mye til for å få det utsatt - det er også et styr hvis du må ta igjen praksis senere. Du får ikke hatt praksis med en gruppe studenter, og det er veldig annerledes å være der alene. Jeg vil anbefale deg å ta praksisen når det opprinnelig er satt opp. Praksisperiodene var også helvetesperioder for meg. Noen perioder brukte jeg to timer hver vei. Og jeg jobbet ved siden av (kan ikke kutte ned på det pga penger og fordi det ellers gikk greit ved siden av studiene.) + at jeg var opptatt med en haug andre ting. At jeg kunne gått til en skole med øvingslærer på 20 min brydde de seg ingenting om, særlig siden jeg ikke hadde barn... Kutt ned på alt annet som du ellers driver på med under praksisperioden - og ja, utsett heller et av fagene. Det er bedre å ta en eksamen senere enn å ta igjen praksis. Lykke til i hvert fall! Jeg håper det ordner seg for deg! Selv om det var kjipt, er jeg nå veldig glad for at jeg holdt ut og klarte å gjennomføre det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 18. august 2003 #7 Del Skrevet 18. august 2003 Hør om det er noen du kan få kjøre med, eller er dere ikke i praksis sammen lengre? Kan jo være at du kan få sitte på med noen av lærerne på skolen du skal i praksis. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 22. august 2003 #8 Del Skrevet 22. august 2003 Jeg skal ha praksis alene, pga avstanden fra meg til de andre studentene er for lang. Jeg fikk høre at ingen her jeg bor jobber på den skolen. Så for meg er dette håpløst. Jeg har enda ikke fått svar fra skolen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. august 2003 #9 Del Skrevet 27. august 2003 I dag fikk jeg vite at den skolen som de skulle sende meg til, plutselig hadde sagt nei og at de ikke hadde kapasitet. Jeg ble egentlig veldig glad. Fikk høre at jeg skal være på ungdomsskolen. Det er jo nor jeg må igjennom, så synes det er greit å bli ferdig med den biten. Ungdomsskolen er nesten naboen min, så jeg kan vel ikke klage på avstanden. Heldigvis ordnet det seg til slutt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karoline Skrevet 27. august 2003 #10 Del Skrevet 27. august 2003 Gled deg til ungdomsskolen! Jeg jobber i ungdomsskolen, og kunne absolutt ikke tenke meg å bytte til barneskole! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Trulselinemor Skrevet 27. august 2003 #11 Del Skrevet 27. august 2003 Tusen takk, jeg sitter her å gruer meg som en gal. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå