Gå til innhold

Vera med fem blomster?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg har en Vera som har hatt en blomst siden juni. Den har i mellomtiden blitt grønn, men nå kommer det plutselig opp fire helt nye blomster og jeg lurer litt på om dette egentlig er bra. Den ene har vært lukket en stund og får brune flekker, skal jeg bare klippe den av? Er ikke det et dårlig tegn at planten "anstrenger" seg så mye?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva slgs plante er Vera? Skjønner ikke hvilken det er. Kan du dt latinske navet?

Skrevet

Det vet jeg ikke. Men her er bilde, en av de uåpnede blomstene får også brune flekker.

p1160879.jpg

Skrevet

Fredsliljen trives veldig godt hos deg siden den kommer med mange blomster.

Når den hvite blomsten blir grønn er den fremdeles ganske pen, men klipp den/de bort når du får nye.

Prøv å klippe så langt ned du kommer, for den delen av stilken som blir igjen i potta blir til en brun stygg "pinne".

Etter hvert som plant blir eldre så vil du pga stygge blader og døde blomster få mya av det og da er planta ikke lenger noe særlig pen. Den blir ofte byttet ut mot en ny da.

Anbefaler deg å få tak i en plantebok, så kan du få mye større glede av plantene dine framover.

Da kan du lære om hvilke planter tåler hva. Lys, mørkt, lite eller mye vann mm.

Skrevet

Å ja, selvfølgelig! Skal jeg da klippe av noen av blomstene? Jeg frykter at det er litt som med epletrær, når de bærer utrolig med epler i sesongen før de dør. :D

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...