Illuusia Skrevet 11. august 2003 #1 Skrevet 11. august 2003 Jeg har ikke hatt noen perfekt svangerskap akkurat. Jeg er så utrolig bekymret for barnet mitt, men kanskje er jeg bare hysterisk . Jeg har tatt fly fem ganger i løpet av svangerskapet. Kortere flyturer i begynnelsen av svangerskapet. Vi har katt, som fanger mus hver dag, Gud vet hva den drasser med seg inn. Jeg har lidd en god del av bekymringer og depresjon. Jeg spiste lever to ganger, da jeg ikke visste det var, Fy!. Jeg har en ventende storesøster som har dyltet til magen min flere ganger. Jeg har fått for lite trening (hvem orker noe som gravid i 30celcius) Så hadde jeg en lege som utelot å ta flere viktige prøver fordi han ikke så det nødvendig, tenk om jeg til min forskrekelse neste uke finner ut at jeg har Hiv eller syfillis? Lite sannsynlig, men nervøs likevel. I magen sparker det, men jeg er så redd for å ha skadet barnet mitt, er jeg bare hysterisk? Jeg har aldri vært så nervøs under et svangerskap tidligere, skulle ønske noen kunne bare fortelle meg at alt går sikkert bra! :cry:
Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #2 Skrevet 11. august 2003 Jeg har tatt fly fem ganger i løpet av svangerskapet. Kortere flyturer i begynnelsen av svangerskapet. Det er ikke farlig å ta fly. Flyselskaper ønsker ikke at gravide skal den siste tiden, pga. tilfelle fødselen kommer i gang. Ellers så er det ingen grunn til bekymring. Vi har katt, som fanger mus hver dag, Gud vet hva den drasser med seg inn. Har du påvist antistoff mot toxoplasmose (se helsekortet ditt), er det ingen bekymring for verken katt eller mus. Jeg spiste lever to ganger, da jeg ikke visste det var, Fy!. Spis det du har lyst til, men i moderate mengder. Har aldri hørt at lever er fymat. Jeg har en ventende storesøster som har dyltet til magen min flere ganger. Fosteret er godt beskyttet i magen din. Ta det med ro. Jeg har to barn og minsta på 1,5 år har vært borti magen mange ganger, og nesten ligget/sittet oppå den.... Jeg har fått for lite trening (hvem orker noe som gravid i 30celcius) Det er normalt å ikke orke trening under svangerskapet. Så hadde jeg en lege som utelot å ta flere viktige prøver fordi han ikke så det nødvendig, tenk om jeg til min forskrekelse neste uke finner ut at jeg har Hiv eller syfillis? Hvordan skulle du ha fått hiv eller syfilis hvis du har hatt samme partner hele tiden? I magen sparker det, men jeg er så redd for å ha skadet barnet mitt, er jeg bare hysterisk? Ja du er hysterisk!!! Det er normalt at man også skal leve, fordi om man er gravid. Vi er jo laget for å få barn, og kroppen er flink til å passe seg selv, med tanke på både bakterier, virus, støt og mye annet. Du kan også spise det du har lyst til, men spis moderat. Ta det med ro, og nyt graviditeten.
Gjest *nurket* Skrevet 12. august 2003 #3 Skrevet 12. august 2003 Du må nok forsøke å ta det med ro og ikke bekymre deg så mye. Alle punktene du har tatt opp er INGENTING å bekymre seg for. - Å fly er ikke farlig. Jeg fløy også hvertfall 1 gang i mnd i forrige svangerskapet mitt, frem til uke 30. Eneste er at du kan reise deg opp å gå hvis du føler at bena blir litt hovne. Ellers ingen fare. - Som Merete sier, hvis du har påvist antistoff mot Toxoplasmose er det ingen fare med katt i huset. Dette smitter forresten via avføring, så du bør holde deg unna kattekasserengjøring. - Lever er det da ikke noe galt med. Spis i vei. Så lenge det er gjennomstekt er det ingen fare. - At jenta di dytter borti magen din er heller ikke noe å bekymre seg for. Babisen ligger å koser seg i fostervann og kjenner svært lite til sånt. Jeg bærer fortsatt jenta mi på 11mnd, så hun "sitter" ganske mye på magen min. - Du er ikke alene om å ikke trene i dette været. Det får holde med gåturen med vesla mi. - HIV og syfilis tester de hos alle gravide. Men du har jo IKKE det hvis du har hatt samme partner Så slapp av og nyt svangerskapet. Dette går så superbra skal du se! :D 18+2
Gjest Anonymous Skrevet 14. august 2003 #4 Skrevet 14. august 2003 Tusen takk for svar! Jeg er vel hysterisk da Jo har hatt samme partner hele tiden i 3 år, men hvem vet tenkte jeg, enkelte går vsst årevis før de merker at de har sykdommen, så jeg fikk panikk. Ganske dårlig av legen min å ikke ta slike prøver. Hilsen Illuusia, som ikke gadd å logge på....
Iset Skrevet 14. august 2003 #5 Skrevet 14. august 2003 vanlig lever kan du trygt spise:) det er fiskelever vi ikke skal ha, pga miljøgiftene. klem fra Iset 25+6
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå