Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 joda, du leste riktig, jeg overspiser-selv grønnsaker! det er så godt, å steke grønnsaker (bruker hverken olje eller smør når jeg steker dem) steker sånn blomkål blanding, jeg er sikker på at jeg kan spise hele posten om det er det jeg vil! å den er på 500 gram ca. da er det riktignok kun det jeg spiser, ikke noe kjøtt, pasta, ris eller poteter vedsiden av, kun grønnsakene og MASSE krydder. men blir det ikke mange kalorier av dette? om jeg spiser en hel pose som kveldsmat, er det fryktelig galt da ? uff elsker stekte grønnsaker med krydder
Chanel.No5 Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Alt du spiser i løpet av en dag som overstiger kalloriinntaket kroppen din bruker vil gjøre at du legger på deg, uansett om det er grønnsaker eller sjokolade. Frossen blomkål inneholder 22 kalorier per 100 gram, så blir vel ikke mer enn vel hundre kalorier i den posen da, ikke akkurat mye det nei(uten å vite hva du steker de i, mengde med smør/olje), så spis og kos deg=)
Inx Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Alt du spiser i løpet av en dag som overstiger kalloriinntaket kroppen din bruker vil gjøre at du legger på deg, uansett om det er grønnsaker eller sjokolade. Frossen blomkål inneholder 22 kalorier per 100 gram, så blir vel ikke mer enn vel hundre kalorier i den posen da, ikke akkurat mye det nei(uten å vite hva du steker de i, mengde med smør/olje), så spis og kos deg=) Nei, magen og tarmen har faktisk en øvregrense på hvor mye de kan ta opp av næringsstoffer, mens kroppen kan over perioder forbuke mer enn man maksimalt kan ta opp av næring. Det er snakk om rundt 10 000 kcal Grønnsaker innholder relativt lite næring og kroppen trenger endel energi bare for å bryte det ned... Du kan nok proppe deg med grønnsaker dag ut og inn uten å være redd for å lagre det som fettreserver.
Chanel.No5 Skrevet 18. september 2009 #4 Skrevet 18. september 2009 Nei, magen og tarmen har faktisk en øvregrense på hvor mye de kan ta opp av næringsstoffer, mens kroppen kan over perioder forbuke mer enn man maksimalt kan ta opp av næring. Det er snakk om rundt 10 000 kcal Nå mente jeg mennesker med ett normalt inntak da, ikke en som spiser 10000 kalorier per dag..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå