Gå til innhold

Har de lov til å "spare" på bomregninger?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er noe jeg reagerer på.

Har ikke bombrikke, og dermed blir det noen bomregninger direkte i posten. Det som er tingen er at det kan gå f.eks 2 mnd uten at jeg får bomregninger, før jeg pluttselig får to stk på en uke.

Fikk forje mandag en bomregning på 660 kr for mnd april og mai, også fikk jeg en bomregning på 990 onsdagen for juni, juli og august.

Er dette lov? Blir pluttselig litt mye å betale 1600 på rappen en mnd, og begge forfaller samme dag..

Videoannonse
Annonse
Gjest SmallTalk
Skrevet

Ja. Og hvis du veit at du kommer til å få disse regningene, så er det kanskje en idé å sette av penger til dem, da? Så slipper du å måtte bruke 1600 kr du ikke hadde regnet med en måned.

Skrevet
Ja. Og hvis du veit at du kommer til å få disse regningene, så er det kanskje en idé å sette av penger til dem, da? Så slipper du å måtte bruke 1600 kr du ikke hadde regnet med en måned.

Jeg VET jo ikke alltid det, for innimellom kommer de måndentlig..

Gjest SmallTalk
Skrevet

Men du VET jo sånn ca hvor mange ganger du har passert bomringen iløpet av f.eks en måned? Da er det jo bare å sette av de pengene den måneden, slik at du har de til neste gang regninga kommer. Uansett om den kommer den måneden eller etter tre måneder. Da slipper du uforutsette utgifter på 1600 en mnd, ettersom du allerede har satt av penger til dem.

Skrevet

Jo, du vet det. Du vet hvor mange ganger bilen din har vært gjennom bomringen, og du vet at du mottar faktura på alle gangene du har kjørt gjennom den.

Hvis du sliter med hukommelsen, gjør følgende;

- Putt en 20 kroning på et glass i gangen hver gang du kjører gjennom, så har du pengene når leiligheten.

- skaff deg brikke og forskuddsbetal bompengene. Noe som er en usedvanlig god ide i og med at det blir mye billigere, noe du tydeligvis trenger da du sliter med en regning på en drøy tusenlapp.

Skrevet
Jo, du vet det. Du vet hvor mange ganger bilen din har vært gjennom bomringen, og du vet at du mottar faktura på alle gangene du har kjørt gjennom den.

Hvis du sliter med hukommelsen, gjør følgende;

- Putt en 20 kroning på et glass i gangen hver gang du kjører gjennom, så har du pengene når leiligheten.

- skaff deg brikke og forskuddsbetal bompengene. Noe som er en usedvanlig god ide i og med at det blir mye billigere, noe du tydeligvis trenger da du sliter med en regning på en drøy tusenlapp.

Det var faktisk ikke spørsmålet mitt, så du trenger egentlig ikke kommentere det. Eneste jeg ville vite var om de hadde lov til det, og det hadde de vist, så dere kan bare spare dere.

Gjest SmallTalk
Skrevet
Det var faktisk ikke spørsmålet mitt, så du trenger egentlig ikke kommentere det. Eneste jeg ville vite var om de hadde lov til det, og det hadde de vist, så dere kan bare spare dere.

Det var da voldsomt, da! Du kom med et spørsmål, og klaget samtidig på at du fikk en uforutsett utgift på 1600 kr. Her kommer vi og gir deg svar + økonomitips for å unngå uforutsette utgifter på 1600 kr. Altså: Vi prøver å hjelpe deg. Takken er at du blir sur, og ikke vil ha hjelp. Hva i all vide verden er problemet ditt? Makan! :roll:

Skrevet
Det var da voldsomt, da! Du kom med et spørsmål, og klaget samtidig på at du fikk en uforutsett utgift på 1600 kr. Her kommer vi og gir deg svar + økonomitips for å unngå uforutsette utgifter på 1600 kr. Altså: Vi prøver å hjelpe deg. Takken er at du blir sur, og ikke vil ha hjelp. Hva i all vide verden er problemet ditt? Makan! :roll:

Problemet mitt er at jeg blir lei meg når folk "hakker" på meg pga at jeg ikke er så økonomisk ansvarlig og skriver til meg som om jeg er dum som et brød. Det sårer.. Ikke alle har råd til ekstrautgifter på 1600 en mnd du har litt for lite, og ikke alle har et valg om å bruke bomring eller ikke mtp jobb.

Skrevet

Du burde jo egentlig bare være glad: Du har fått en gratis kreditt på 1600 kroner i flere måneder!

Skrevet

At du tør å spørre om noe så teit. Alt vitner om dårlig økonomi og planlegging. Og så røpe seg slik da, herregud. Enig med et tidligere svar her - putt pengene det koster i en boks, så har du til regningen.

Skrevet

Du har vært heldig med kreditt på 1600,-

Sikkert forsinket regning pga ferie tenker jeg.

Skrevet

Heisann!

I de bomringene jeg har kjørt gjennom har det stått skiltet til hvor jeg kan kjøre og betale beløpet med én gang, har de det i bomringen du passerer? Da slipper du å få regningene ubeleilig.

Og, om du passerer daglig pga jobb/skole, kanskje det lønner seg med brikke? Jeg vet at iallefall i Stavangerområdet får du opptil 90% rabatt per passering om du kjøper den største brikken. Men det varierer jo selvfølgelig med hvilke priser de operer med.

Jeg skjønner også at du er frustrert på bompengeselskapet... jeg ligger i krangel med et selskap nå..... *sukk*

Uansett, dette var nok ikke svar på spørsmålet ditt, nærmere noen synspunkter

Gjest SmallTalk
Skrevet
Problemet mitt er at jeg blir lei meg når folk "hakker" på meg pga at jeg ikke er så økonomisk ansvarlig og skriver til meg som om jeg er dum som et brød. Det sårer.. Ikke alle har råd til ekstrautgifter på 1600 en mnd du har litt for lite, og ikke alle har et valg om å bruke bomring eller ikke mtp jobb.

Nei, men da får du lese hva vi skriver da, vet du. :)

Det er ingen som har sagt at alle har råd til å betale 1600 kr i uforutsette utgifter, ei heller at det er tull å kjøre i bomringen. Det vi sier er at du bør begynne å legge av penger til regningen før du vet du får den. Da spiller det ikke noen rolle når den kommer, ettersom du allerede har satt av penger til den? Og du slipper å bruke 1600 ekstra av budjettet en måned. U see? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...