Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg leste nettopp "Stronger sex" av Richard Driscoll. Veldig interessant, de siste bitene for å forstå forhold mellom kvinne og mann falt på plass.

Boka snur opp-ned på en del "vedtatte sannheter" og forklarer bl.a. grunnen til at:

- kvinner har det psykologiske overtaket i et forhold

- kvinner er flinkere i krangler og personlige konflikter, mens menn skyr unna

- kvinner har lettere for å avslutte et forhold og gå videre, mens menn blir sterkere bundet i et forhold

Kommentarer? Synes dere dette stemmer?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Hvis du leser boka vil du se at målet til forfatteren ikke er å svekke menn. Snarere tvert i mot. Boka gir rett og slett innblikk i psykologien hos både kvinner og menn. Større forståelse for hvordan vi er skrudd sammen, gir større sjanse for gode forhold tror jeg.

Endret av vimse
Skrevet
Jeg leste nettopp "Stronger sex" av Richard Driscoll. Veldig interessant, de siste bitene for å forstå forhold mellom kvinne og mann falt på plass.

Boka snur opp-ned på en del "vedtatte sannheter" og forklarer bl.a. grunnen til at:

- kvinner har lettere for å avslutte et forhold og gå videre, mens menn blir sterkere bundet i et forhold

ja, jeg synes at de to siste punktene du nevner, stemmer, men jeg kan ikke uttale meg noe mer om det før jeg har fått lest boka :)

at kvinner har det psykologiske overtaket tror jeg er svært individuelt, men at menn generelt sett mer mer konfliktsky, og at kvinner går når det blir for ille (har bearbeidet kjærlighetssorgen på forhånd) det tror jeg.

Skrevet

Tråden er ryddet.

vimse-mod.

Skrevet
at kvinner har det psykologiske overtaket tror jeg er svært individuelt,

Ok, dette punktet var litt dårlig formulert.

Poenget er at selv om mannen formelt sett er overhodet - som han som regel er i hvertfall i tradisjonelle forhold - så har kvinnen betydelig indirekte makt. Fordi det er veldig viktig for mannen at kvinnen (og familien) har det bra. Hvis hun er misfornøyd med noe, så er det noe som går sterkt innpå han, og han vil jobbe hardt for "fikse problemet". Dere skjønner? For at mannen skal være lykkelig så er det viktig at kvinnen er fornøyd og lykkelig. Vi menn har litt angst for de sterke og irrasjonelle følelsene til kvinner - det stresser oss opp.

Skrevet

Jeg har ikke lest boken, men jeg kjenner meg ikke igjen i noen av de tre punktene du nevner i det første innlegget ditt.

Så enten er jeg egentlig mann mentalt sett, eller så er forfatteren flink til å generalisere.

For øvrig fint at noen legger ut ting om bøker de har lest og inviterer til diskusjon. Men jeg hadde vært mer interessert i å høre mer om disse "vedtatte sannhetene" du såvidt nevner.

:)

Gjest brutal_mann
Skrevet

Dette er gammelt nytt. Menn sliter rævva av seg for å tilfredstille grinete kvinner. Trist men sant...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...