Gå til innhold

Hva MÅ dere ha til høsten/vinteren?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Hva må dere ha til høst/vintergarderoben???

Eg har akkurat kjøpt meg en lang grå ullcardigan og smale svarte jeans. Har og kjøpt plommefarga jeans og svart strikkejakke m belte i livet.Nye sorte ankelstøveletter er og på plass...kjempegode:) En armygrønn boblejakke m pels på hetta(fra Ellos) henger i skapet og venter på kuldegradene. Ellers har eg veeeeeldig lyst på svart skinnjakke, nye svarte skinnstøveletter uten hæl, en god knelang kåpe, helst i ull. og og og og...hmmm hva mer....??? alltid klar for noen nye skjerf og luer i fine farger;) og på tampen en ny skibukse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Må ha og må ha, eg satsar på gjenbruk. Eg har arva nokre fine rutete skjørt i ull, og ei flott rutete kåpe. Og så har eg funne igjen Burberryen min og ein annan trenchcoat. Til vinteren satsar eg hardt på den nyarva saueskinnsjakka mi, med ny mohairlue frå HM til. I grå leo, det blir fint.

Ellers blir eg nok å handle inn fleire ullklede, særleg strømpebukser/leggings og høge ullsokkar. Eg frys lett frå før, og innan jul skal eg ha komme ned litt i feittprosent, så her er det berre å kle på seg.

Jau, og Doc Martensa mine skal eg bruke med leggvarmarar over til skjørt og kjoler. Mogleg eg grev fram ein pels eller to også om det blir for kaldt.

Og ja, eg har tilgang til mange loft!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest SmallTalk

Jeg skal ihvertfall sørge for å ha nok ullsokker i hus! Samt et par ullundertrøyer. :)

Ellers så har jeg lyst på en Canada goose-jakke og et par skikkelige votter. Og gode og lodne vinterstøvler. Jeg HATER å fryse!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp kjøpt Hunter-støvler pluss to par støvletter, ett svart og ett brunt, så skotøyet er i boks, men jeg trenger ny vinterkåpe og nye skinnhansker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har kjøpt vanvittig mye stæsh og klær i det siste at å ramse opp hadde nok tatt for lang tid, men mangler bare en ordentlig vinterjakke.. og det skal kjøpes når jeg reiser til USA om ti dager :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ha og må ha, eg satsar på gjenbruk. Eg har arva nokre fine rutete skjørt i ull, og ei flott rutete kåpe. Og så har eg funne igjen Burberryen min og ein annan trenchcoat. Til vinteren satsar eg hardt på den nyarva saueskinnsjakka mi, med ny mohairlue frå HM til. I grå leo, det blir fint.

Ellers blir eg nok å handle inn fleire ullklede, særleg strømpebukser/leggings og høge ullsokkar. Eg frys lett frå før, og innan jul skal eg ha komme ned litt i feittprosent, så her er det berre å kle på seg.

Jau, og Doc Martensa mine skal eg bruke med leggvarmarar over til skjørt og kjoler. Mogleg eg grev fram ein pels eller to også om det blir for kaldt.

Og ja, eg har tilgang til mange loft!

Hei:) heldig du som har mange loft å rote rundt på! har dessverre ingen å arve etter..både mamma og bestemødrene mine er døde for lenge sia..og da var eg ikke interessert i gamle klær. NÅ derimot skulle eg ønske eg ikkje hadde gitt vekk mamma si saueskinnskåpe og besta sin gamle minkpels;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tjaaa... Ender helt sikkert opp med å kjøpe noen nye plagg, men har det meste fra før av. Til iskalde vinterdager har jeg en Bergans dunparka og supervarme vintersko som skal tåle ned til -40. Til mildere dager har jeg den blå ullkåpa fra H&M som jeg kjøpte i fjor, samt noen gamle brune skinnstøvletter uten hel som fortsatt er helt OK.

Men trenger lue. Har bare en svart en som viste seg og ikke være noe fin.

Har Ulvang-undertøy og, samt tre par Ulvang-ullsokker. Og noen fleece-plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sikret meg heldigvis doctor martens sko da jeg fikk superlønninga mi, så så lenge jeg har sko jeg har ønsket meg siden 4 klasse, bryr jeg meg filla om jeg må gå naken i hele vinter så lenge jeg har dem ;-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har oppdatert garderoben min jevnt i et par uker nå, så jeg føler at jeg har det meste egentlig. :)

Men, jeg mangler enda et par sorte støvletter, gjerne overknee. Har ikke bestemt meg for om jeg vil ha høye hæler eller ikke enda.. Er også på leting etter sorte skinnbukser som sitter godt. Samt et par strikkekjoler med stor hals, gjerne i grått/lilla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

håper på å finne noen fine luer og skjerf, er helt luefri og det begynner å haste litt nå med høstlufta som er på vei.

ønsker meg også noen fine skjørt og kjoler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjesterfranord

hmmmm...satenbukser høres fint ut...smale eller vide?? Har gått fra str 44-46 til 38-40 så syns det er veldig gøy å kjøpe klær for tiden:) Må bare ha noe over lovehandlesene;) Liker moten nå m gensere som er vide oventil og smale over hoftene m pingvinermer! Føler meg lekker og smal i det;) Men er ikke fortrolig med thigts....

Har det meste til vinteren, men vil gjerne ha en fin strikket kjole/tunika og kåpe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg trenger heldigvis verken kåpe eller støvletter i høst, siden det jeg har fortsatt holder stand. Men jeg ønsker meg en god, litt tykk og halvlang cardigan i god kvalitet (=ikke akrylblanding). Gjerne i en nøytral farge, som stålgrått. Jeg ønsker meg også en tynnere, kortere cardigan i en sprek farge, f.eks. sennepsgult. Gjerne i kasjmirblanding. Jeg går mao. for kvalitet hvis jeg skal ha noe i høst.

Jeg tror forresten også at jeg skal ha meg et nytt sjal, helst i en lillatone. Og et par nye strømpebukser, siden jeg synes å minnes at et par av de i ull fra i fjor har blitt hullete.

Ellers satser jeg på gjenbruk av det jeg allerede har i skapet. Jeg pleier å grave fram det som ligger innerst i skapet hver høst og vår, for å prøve å kombinere ting på nye måter, og på den måten føle at jeg får noen nye plagg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mine offwhite tunikaer og min beige kasjmir/silke-vest med flettet krage fra massimo dutti - er jeg i alle fall veldig fornøyd med. Kjøpte også et nydelig stort silkeskjerf der - med klassisk paisley-mønster - kan brukes til alt!

Jeg har også de kule tradisjonelle Viking-gummistøvlene - og kunne nok ikke klart meg uten dem i høst (ser jeg for meg...) - selv om de er aldri så dølle ift alt hva som beveger seg av gummistøvler for tiden :) Gummistøvler med høy hel kunne jeg imidlertid tenke meg - og har sett at viking har kommet med et par !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Jeg skal kjøpe Uggs tøfler i julegave til meg selv! Ellers er det en haug av ting som jeg gjerne skulle ville hatt :jepp:

Uggs tøfler 99 dollar

Uggs støvletter

Hunter støvler

Dunjakke

Burberry sjal

Noen gode strikkejakker

Ull undertøy

Is-skrape-vott

Varm og god pysjamas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også gått for kvalitet fremfor kvantitet de siste årene, og har nå en basisgarderobe for høst/vinter som jeg er veldig fornøyd med:

Sort klassisk ullkåpe fra Karen Millen

Sorte Hunterstøvler med fleecesokk

Sorte skinnstøvletter fra Clarks

Uggs

Burberryskjerf

Burberryskjerf rosa

Abercrombie parkas

Hjemmestrikkede luer og ullgensere

Skal skaffe meg i høst:

Burberry trenchcoat

Lårhøye støvletter

Sjokoladefargede Uggs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...