Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Jeg har bestemt meg for å skrive en liste. En liste som skal hjelpe meg til å samle tanker, og til å finne ut av om jeg skal bli i det forholdet jeg er i nå, eller komme meg ut. Jeg har i flere måneder lurt på hva jeg skal gjøre, og føler dette kanskje kan hjelpe. Det vil si, han har kjempe mange fine sider, men mange negative også som jeg er usikker på om jeg kan leve med. Jeg er usikker på hva som/bør veie mest. Det blir da en for og imot liste.

Har dere noen tips til hvordan jeg kan gjøre dette? Hvordan skal jeg markere og rangere de forskjellige egenskapene? Eller, dere som har gjot dette tidligere, hvordan gjorde dere det?

Eks:

For:

Er utrolig glad i han

Han er morsom

....

Imot:

Han er veldig kranglete

Vi prioriterer forksjellig

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er du selv som må rangere lista for det er kun du som vet hva som er viktig for deg.

Lag en liste for postive og negative ting. Skriv opp alt! Små og store ting. Dersom en av sidene blir veldig lang i forhold til den andre så er det en klar indikasjon. Så kan du eventuelt rangere etter viktighet og hyppighet.

Skrevet

Takk for svar:)

Har dere noen tips til hva jeg kan skrive? Det er vanskelig å komme på ting.

Hva ser dere etter i en mann/kjæreste? Hva er ting dere anser som problemer i et forhold/ved en annen?

Har en halv side på hver så det står ganske likt. Men jeg vet det er mer å skrive, men er vanskelig å komme på.

Skrevet

Bruk tid. Noter ned ting med en gang du kommer på det. Se etter både positive og negative ting.

Jeg ville vært mere utdypende ang. ting som prioriterer forskjellig. Hva prioriterer dere forskjellig? Hva prioriterer dere likt?

Hvorfor er du utrolig glad i ham? Hva krangler dere om, og kan det endres?

Skrevet

Enig! Skriv ned positive og negative sider ved partneren din og ved forholdet!

Skrevet

Kan du være hele deg selv med han? og får god respons på det? :)

Det er viktig, viktig, viktig ;)

Har du fler glastunder med han enn dårlige stunder, og er de så bra at de er verdt all kranglingen?

Og når dere ikke krangler.. Er du fortsatt frustrert over kranglingen som var, eller er det lagt bak deg da?

...Men så må jeg nesten få si at når du har kommet så langt at du skal sette deg ned å lage en liste for å se om du burde fortsette å være sammen med han, eller skal gå, så ser det litt ut som at de rette følelsene - som er den viktigste forutsetningen - ikke helt er der...

Skrevet

Det kan være mange grunner til at hun er usikker. Noen av dem er kanskje gode grunner til å gjøre det slutt. Men for alt vi vet er det bare forventningene til et forhold som er urealistisk høye, eller hun kan være redd for å binde seg, forelsket i en annen el.

Det er ikke vår jobb å gi henne svaret når vi ikke vet noe om forholdet hennes.

Skrevet
Det kan være mange grunner til at hun er usikker. Noen av dem er kanskje gode grunner til å gjøre det slutt. Men for alt vi vet er det bare forventningene til et forhold som er urealistisk høye, eller hun kan være redd for å binde seg, forelsket i en annen el.

Det er ikke vår jobb å gi henne svaret når vi ikke vet noe om forholdet hennes.

Om han ikke står til forventningene hennes så er det vel uvesentlig om de er urealistisk høye eller helt normale. Man skal jo ikke finne seg i noe man ikke trives med bare fordi man muligens har "for høye forvnentninger" Det er verken retferdig for han eller henne.

Men det blir jo bare å spekulere langt utenfor hva ts spør om. ts er jo bare usikker. Og usikker skal man jo helst ikke være. litt noen ganger såklart, men her virket det jo litt mer enn bare litt.. Det skal jo først og fremst føles riktig, uavhengig av hvor mange ekstra punkter han har i kolonnen for positive egenskaper..

Skrevet

Så du mener at de som tror på "så levde de lykkelige alle sine dager" forhold skal gjøre det slutt hver gang hverdagen kommer?

For det er veldig mange som tror at bare de blir sammen med den rette skal de aldri være uenige, livet skal aldri ha et kjedelig øyeblikk, og forelskelsen er selvfølgelig like gnistrende intens hele livet.

Dette er et eksempel på hva jeg mener med urealistiske forventninger.

Skrevet
Så du mener at de som tror på "så levde de lykkelige alle sine dager" forhold skal gjøre det slutt hver gang hverdagen kommer?

For det er veldig mange som tror at bare de blir sammen med den rette skal de aldri være uenige, livet skal aldri ha et kjedelig øyeblikk, og forelskelsen er selvfølgelig like gnistrende intens hele livet.

Dette er et eksempel på hva jeg mener med urealistiske forventninger.

Nei, det mener jeg ikke? Jeg vet at når hverdagen har truffet meg etter noen år i samme forhold så går jeg ikke å lurer på om jeg skal gjøre det slutt av den grunn. Og hvis jeg hadde gått rundt og vurdert det så går jeg som sakt ut i fra at følelsene ikke hadde vært helt på plass.

Jeg fikk ikke inntrykket av at ts forventet "aldri ha et kjedelig øyeblikk, konstant være enige og gnistrende forelskelse til en hver tid" da hun prøvde å liste opp hans gode og negative egenskaper. Så jeg vet ikke hvorfor du dro det inn, og for å være helt ærlig så tror jeg at det er en skjeldenhet at noen virkelig tror at alle forhold alltid skal være sånn.

Men for de som faktisk tror det er sånn, vil ha det sånn, ikke får det sånn og er ulykkelige burde jo ikke holde hardere fast i forholdet enn de som har realistiske forventninger de heller ikke får de innfridd, da ingen av partene får det de vil ut av forholdet.

Men igjen. Jeg ser ikke helt hva dette har med ts å gjøre, for enn så lenge har hun faktisk ikke vist seg til å ha urealistiske forventninger.

Skrevet

Istedenfor en slik liste, ville jeg gått for en "forholdsdagbok".

På slutten av hver dag, noterer du hvordan du har hatt det. Feks:

Dag 1

Han så på fotballkamp og ignorerte meg fullstendig da jeg ville kose

Jeg måtte ta oppvasken alene

Jeg er irritert på ham nå

Dag 2

Han ga meg en bukett roser og massasje, han er så søt!

Vi så Titanic sammen.

Jeg er utrolig fornøyd med ham idag

Osv. i noen uker... og så kan du telle opp om du har flere "fornøyde" enn "misfornøyde" dager. ;)

Skrevet
Istedenfor en slik liste, ville jeg gått for en "forholdsdagbok".

På slutten av hver dag, noterer du hvordan du har hatt det. Feks:

Dag 1

Han så på fotballkamp og ignorerte meg fullstendig da jeg ville kose

Jeg måtte ta oppvasken alene

Jeg er irritert på ham nå

Dag 2

Han ga meg en bukett roser og massasje, han er så søt!

Vi så Titanic sammen.

Jeg er utrolig fornøyd med ham idag

Osv. i noen uker... og så kan du telle opp om du har flere "fornøyde" enn "misfornøyde" dager. ;)

Lurt! ;)

Skrevet

Listen du lager må våre så langt det går an objektiv.

Du skal sette opp hans positive og negative sider slik de er ikke slik du oppfatter det (vanskelig og tøff oppgave).

"jeg er glad i ham" er vel strengt tatt noe av det mest subjektive du kan bringe inn i en evaluerings liste!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...