Gå til innhold

HIV - test, hva synes dere?

Fremhevede innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg fikk høre en historie fra en kamerat som i alle fall jeg stusset litt over. Han har datet en dame en stund, og det virker som det sakte men sikkert går rette vei.

Sex er jo en naturlig milepæl i utviklingen, og denne dama har forlangt at han tar en HIV- test før de har sex (!?) Jeg er litt usikker på om kondombruk ikke var nok, eller om det ikke var aktuelt. Siden det er så lenge siden jeg var "ute på markedet" lurer jeg på om dette er noe som er blitt vanlig? Han er på ingen måte noen rundbrenner, jeg tror ikke han kan ha hatt mer enn max 5 sexpartnere i sitt liv.

Hvis dette er vanlig og angsten for HIV er så stor, så må man jo også leve i "sølibat" i de 3 mnd det tar før HIV gir utslag i en test? Jeg begynner visst å bli gammel...

Videoannonse
Annonse
Gjest joop utlogget
Skrevet

jeg synes denne dama er råtøff. hun tar tydeligvis ansvar for sin egen helse!

og det burde flere gjøre også.

det er et faktum at antall mennesker med kjønnssykdommer har eksplodert her i landet, og det er ikke et sjakktrekk å droppe kondom på one night stand.

p-piller o.l beskytter ikke mot sykdommer, kun uønsket graviditet...

synes du skal si fra at du synes han bør ta den testen, jeg.

å beskytte seg sånn handler ikke om å stole eller ikke stole på partneren når denne sier at h*n ikke har noen sykdom.

Det er veldig korttenkt av jenter å droppe kondom "for å unngå bråk og krangel" osv.

Plutselig sitter man der med "ødelagt" underliv. (jeg vet mye om kjønnssykdommer, har bare hatt sopp selv, men har lest mye. og tro meg, det er ekle saker! og hiv dreper.)

Skrevet

All respekt for denne dama.

Flere burde vært som henne,inkludert meg selv!

Skrevet

For meg har det vært en selvfølge å forlange i et nytt forhold. Selv er jeg blodgiver og det har ikke vært noe problem - men HIV-test av ny partner - selvsagt!

For meg er det selvsagt - for andre er dte vanskelig å si fra. Derfor helt enig i at dama var tøff og selv tok ansvar for seg selv.

Ansvar for han også... for den saks skyld.

JA til HIV-tester av begge i et nytt forhold - FØR man puler uten gummi.

Skrevet

Enig med resten her. Selv tok jeg hiv-test uten at min kjære ba meg om det. Det føltes bra å ha gjort det, selv om jeg ikke akkurat var redd for at jeg hadde noe snusk - men man kan jo aldri vite liksom. Og han hadde ikke hatt samleie etter testen i militæret. Føles nå godt å vite helt sikkert syns nå jeg da!

Skrevet

Hvorfor skal mannfolkene slippe unna?

Damer tester seg i hytt og pine, oftest første gang i forbindelse med p-piller. Mens mennene, ehhh, guttene bare trekker på skuldrene og sier "næh, ikke noe sykdom her, og ikke søren om jeg gidder la en lege se på k u ken min!"

Godt enkelte får et realt spark i ræven innimellom!

Skrevet

Dette er ikke noe å himle med øya for, jeg har selv krevd testing av seksuelt overførbare sykdommer før jeg innledet et forhold og ga selvsagt det samme tilbake.

Det heter å ta ansvar!

Skrevet

Tøff dame :D

Har selv bedt om HIV-test da jeg innledet et forhold med min kommende samboer. Og selv har jeg tatt en slik test et par ganger. Synes det er helt naturlig i våre dager. En gang kan faktisk være nok til å bli smittet!!!

Gjest Dr Zoidberg
Skrevet

Er enig i at HIV-test ikke burde være noe stort problem, men jeg syneas alikevel at om hun krevde det av ham, så burde hun også ta i samme slengen.

Synes det bør være mulig å be om for enhver partner som faktisk lurer på om det kan være fare på ferde - uten at noen bør få lov til å bli fornærmet.

Skrevet

Man hører jo stadig om samboere som lever sammen i flere år. Plutselig kommer det for en dag at h*n er hiv-smittet og har visst om det hele tiden.

Man bør ikke stole på hva og hvem som helst bare fordi man er forelsket.

Gjest Anonymous
Skrevet

Det var jeg som startet innlegget.

Ser det er en ganske enstemmig forsamling her, og jo, det er klart man kan si at det er fornuftig.

Kameraten min kommer til å ta testen, han hadde jo ikke så mye valg, som han sa. Jeg tror han var mer "bekymret" for tidsaspektet (vente på legetime, vente på svar) - de har datet et par måneder allerede.

Hm. Så hvis jeg noensinne må ut på sjekkern igjen er det altså ansvarlig og ikke sært eller for drøyt å be om noe sånt. Men one night stands finnes vel fortsatt?

Skrevet
Men one night stands  finnes vel fortsatt?

jada, men der bør man bruke kondom. uten unntak.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...