Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 14. september 2009 #1 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har en baccardi flaske stående hjemme, og skal ha lag..Tenkte jeg kunne laget til noen søte små paraplydrinker men er veldig grønn på oppskrifter. Forsøkt å søke litt..En helt enkel grei oppskrift som ikke trenger all verdens med innhold. Har også grenadine i rødog grønt.. Forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Emmanuelle Skrevet 14. september 2009 #2 Del Skrevet 14. september 2009 Hvilken type baccardi? Er den uten smak? Om det er det, så er jeg veldig glad i å blande det med rose's lime og sprite(evt club soda og sitronskiver om du ikke vil ha det så søtt). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Kim_* Skrevet 14. september 2009 #3 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg har en baccardi flaske stående hjemme, og skal ha lag..Tenkte jeg kunne laget til noen søte små paraplydrinker men er veldig grønn på oppskrifter. Forsøkt å søke litt..En helt enkel grei oppskrift som ikke trenger all verdens med innhold. Har også grenadine i rødog grønt.. Forslag? Baccardi... Søk på rom drinker. F.eks: Mojito, Caipirinha ( lages egentlig med cachaca, men funker bra med rom) planters punch, daiquiri, rum collins, mai tai osv. www.webtender.com funker bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 15. september 2009 #4 Del Skrevet 15. september 2009 Mohjito Oppskrift til 1 drink: 4cl Bacardi 12cl Club Soda 12 Mynteblad 1/2 Lime 1 skje sukker mynten, sukkeret og limen skal muddles sammen (knuses). Så har du på bacardien, rister litt, ha oppi et glass med (helst) knust is og heller på club sodaen For å sette litt farge eller annen smak på kan du bruke noen få cl av et eler annet smaks-sirup F.eks kiwi.Nyyydelig Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_KIm_* Skrevet 15. september 2009 #5 Del Skrevet 15. september 2009 Mohjito Oppskrift til 1 drink: 4cl Bacardi 12cl Club Soda 12 Mynteblad 1/2 Lime 1 skje sukker mynten, sukkeret og limen skal muddles sammen (knuses). Så har du på bacardien, rister litt, ha oppi et glass med (helst) knust is og heller på club sodaen For å sette litt farge eller annen smak på kan du bruke noen få cl av et eler annet smaks-sirup F.eks kiwi.Nyyydelig Mindre soda 4-6cl mer limejucie 3-4cl mer sukker, jeg fortrekker ca 3 barskjeer demerara sukker. Press limejuicen, ikke ha oppi limebitene, det er ikke caipirinha vi lager... Fremgangsmåte: 3 skjeer demerara sukker 4cl soda 10-12 mynteblader 4cl rom Knus myntebladene forsiktig i glasset med en muddler, rør ut alt sukkeret, fyll glasset med knust is, bruk barskjeen til å fordele myntebladene litt rundt i glasset så du ikke bare får en klump nederst. Topp med et par cl til med soda og pynt med det du føler for. IKKE bruk sirup! vil du ha en fruktmojito bruk ferske bær. Bruk gjærne champagne eller Cava istedenfor soda om du vil ha et litt mere spennende produkt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 15. september 2009 #6 Del Skrevet 15. september 2009 Mindre soda 4-6cl mer limejucie 3-4cl mer sukker, jeg fortrekker ca 3 barskjeer demerara sukker. Press limejuicen, ikke ha oppi limebitene, det er ikke caipirinha vi lager... Fremgangsmåte: 3 skjeer demerara sukker 4cl soda 10-12 mynteblader 4cl rom Knus myntebladene forsiktig i glasset med en muddler, rør ut alt sukkeret, fyll glasset med knust is, bruk barskjeen til å fordele myntebladene litt rundt i glasset så du ikke bare får en klump nederst. Topp med et par cl til med soda og pynt med det du føler for. IKKE bruk sirup! vil du ha en fruktmojito bruk ferske bær. Bruk gjærne champagne eller Cava istedenfor soda om du vil ha et litt mere spennende produkt. Det er nok smak og behag hvordan man lager dem oppskriften er fra bacardi.com.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_kim_* Skrevet 15. september 2009 #7 Del Skrevet 15. september 2009 Det er nok smak og behag hvordan man lager dem oppskriften er fra bacardi.com.. 8 år som bartender, noen millioner mojitos, Bacardis oppskrift er bare bollocs. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
DDuck Skrevet 15. september 2009 #8 Del Skrevet 15. september 2009 Jeg har noen år som bartender jeg også, men er opplært av Bacardi Norge.. Så der lærer man vel bare Bacardi metoden Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå