Gjest Gjest_liz_* Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 jeg er på jakt etter en "enkel" symaskin som jeg skal bruke til f eks å sy topper og sånn... funker denne da? http://www.elkjop.no/product/hus-hjem/stry...95/aeg-symaskin
Fi Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Med fare for å skremme deg - NEEEEEI! Styr langt unna billigmaskiner som AEG. Jeg begynte å sy på en AEG for 6 år siden, og jeg opplevde syglede til tross for AEG. Den bråkte voldsomt, fusket ofte med undertråden, nektet plutselig å sy uten grunn osv. Har hørt mange andre snakke negativt om denne (samt billig-Singer maskiner man får kjøpt). Dersom du ønsker en helt grei maskin ville jeg enten investere litt mer og få en skikkelig maskin der du også kan få opplæring og hjelp dersom den streiker. Du kan enten kjøpe en brukt i en sybutikk, eller (noe jeg anbefaler) kjøpe en Janome-maskin fra sysiden. De har knallbra service, er hyggelige og hjelpsomme. Har selv en litt dyrere Janome som jeg er knallfornøyd med.
Gjest Gjest Skrevet 16. september 2009 #3 Skrevet 16. september 2009 Enig med den over.. Jeg hadde en AEG maskin - men den fikk jeg ikke til å gå skikkelig. Byttet den et par ganger - før jeg ba om å få pengene tilbake for den var for dårlig. jeg kjøpte også Janome. Betalte litt mer - men fikk et lite innføringskurs og har hatt MYE glede av maskinen. Det de sa var at dersom man fikk noe feil med en maskin levert av Elkjøp - måtte man kjøpe ny maskin (får ikke kjøpt deler til den). Janome får man kjøpt deler til - og den kan repareres. Absolutt ingen tvil. Kjøp en Janome i stedet. Jeg har den "nest enkleste" og den er super!
Grønt blad Skrevet 16. september 2009 #4 Skrevet 16. september 2009 (endret) Jeg har lånt en AEG-maskin, og anbefaler det absolutt ikke. Undertrådet satte seg ordentlig fast, og overtråden forsvant stadig vekk, selv om maskinen var tredd korrekt. I tillegg nektet den å se noen ganger, uten at jeg skjønner hvorfor. Mamma har en 20-30 år gammel maskin fra Bernina som fungerer kjempebra. Skulle jeg kjøpt i dag ville jeg kjøpt en Bernina Endret 16. september 2009 av Grønt blad
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå