Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Selv ganske grove tilfeller av vold i heimen har blitt forsvart av kjente FrP politikere med Søviknes og Carl I Hagen i spissen. Siv jensen nekter konsekvent å uttale seg om temaet.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Om du skal slenge om deg med påstander, bør du kunne vise til dokumentasjon på dette
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Om du skal slenge om deg med påstander, bør du kunne vise til dokumentasjon på dette Ja - jeg vil gjerne også se hvor du har denne informasjonen fra.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Ja - jeg vil gjerne også se hvor du har denne informasjonen fra.Hagens utspill har vært referert i en rekke medier. Siv Jensen har aldri tatt avstand fra dem. Det synes jeg er feigt av henne. Hun burde klart markere hva hun mener.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Hagens utspill har vært referert i en rekke medier. Siv Jensen har aldri tatt avstand fra dem. Det synes jeg er feigt av henne. Hun burde klart markere hva hun mener. Hvilke utspill er det du sikter til? Om du ikke klarer å grave opp ett eneste eksempel på dine påstander, så blir det temmelig tafatt å diskutere det. Og husk at FrP er et parti, og Hagen er en person. Hagens personlige meninger er ikke det samme som FrP's partipolitikk.
Gjest FrPer Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg har vært aktiv i FrP i 15 år og aldri har Hagen komt med en slik uttalelse. Dette er en dårlig måte å herse med et parti du ikke liker, hold deg saklig det vinner du lengst med. Godt valg !
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Hagens utspill har vært referert i en rekke medier. Siv Jensen har aldri tatt avstand fra dem. Det synes jeg er feigt av henne. Hun burde klart markere hva hun mener. Da kan du kanskje hoste opp en link eller to til meg, da?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Da kan du kanskje hoste opp en link eller to til meg, da? Dette har da vært kjent i mange år selv om FrP forsøker å late som om uttalelsene ikke kom. f.eks... http://www.abcnyheter.no/node/54425 Hagen kom med dette asom partiformann og snakket på vegne av hele partiet. Siv Jensen har aldri turt å gå imot Hagens uttalelser
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Dette har da vært kjent i mange år selv om FrP forsøker å late som om uttalelsene ikke kom. f.eks... http://www.abcnyheter.no/node/54425 Hagen kom med dette asom partiformann og snakket på vegne av hele partiet. Siv Jensen har aldri turt å gå imot Hagens uttalelser Der ser jeg også at det står : En mild form for fysisk avstraffelse, som en ørefik eller ris, må aksepteres mot barn som ved gjentatte ganger bryter grenser. Barnet må være gammelt nok til å forstå hvorfor det straffes, og man må forklare barnet hva det har gjort galt, sier Ahsan til VG. Da betyr vel det at han også snakker på vegne av sitt parti? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Dette har da vært kjent i mange år selv om FrP forsøker å late som om uttalelsene ikke kom. f.eks... http://www.abcnyheter.no/node/54425 Hagen kom med dette asom partiformann og snakket på vegne av hele partiet. Siv Jensen har aldri turt å gå imot Hagens uttalelser Ikke ett sted i den artikkelen du kom med sto det noe om at Hagen talte på vegne av hele partiet. Ei heller er rising grov vold.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Ooops - kopiere og lime inn er visst ikke min sterkeste side --- Ap-politiker Aslam Ahsan, som leder Ressurssenter for pakistanske barn, er enig med Hagen: - En mild form for fysisk avstraffelse, som en ørefik eller ris, må aksepteres mot barn som ved gjentatte ganger bryter grenser. Barnet må være gammelt nok til å forstå hvorfor det straffes, og man må forklare barnet hva det har gjort galt, sier Ahsan til VG. Da betyr vel det at han også snakker på vegne av sitt parti? Eller?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Uttalelsen er fra Carl i Hagen som snakker på vegne av Fremskrittspartiet. Han trekker ingen grenser for hvor sterk vold han synes er akseptabelt. Han har opplevd massiv støtte for sitt syn i Fremskrittspartiets rekker selv om mange voldsofre er sjokkert over slike uttalelser. Vold mot barn er en alvorlig sak. det er leit at Frp ikke tar dette mer seriøst.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Uttalelsen er fra Carl i Hagen som snakker på vegne av Fremskrittspartiet. Han trekker ingen grenser for hvor sterk vold han synes er akseptabelt. Han har opplevd massiv støtte for sitt syn i Fremskrittspartiets rekker selv om mange voldsofre er sjokkert over slike uttalelser. Vold mot barn er en alvorlig sak. det er leit at Frp ikke tar dette mer seriøst. Utifra artikkelen, så ser det slett ikke ut som om han snakker på vegne av Frp, nei. Utifra artikkelen, så trekker han også grensen ved rising. Utifra artikkelen kommer det heller ikke frem noen massiv støtte i Frp's rekker.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Uttalelsen er fra Carl i Hagen som snakker på vegne av Fremskrittspartiet. Han trekker ingen grenser for hvor sterk vold han synes er akseptabelt. Han har opplevd massiv støtte for sitt syn i Fremskrittspartiets rekker selv om mange voldsofre er sjokkert over slike uttalelser. Vold mot barn er en alvorlig sak. det er leit at Frp ikke tar dette mer seriøst. Jeg tror ikke du er noe mer seriøs enn det du beskylder Frp for å være - Dersom en manns uttalelser er på vegne av hele partiet, så får det vel tolkes slik vedrørende alle partier da - ikke bare Frp. Og da ser jeg ut fra Ap politiker Aslam Ahsan svar, at Ap er helt enig med Frp og Hagen i dette tilfellet...
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Utifra artikkelen, så ser det slett ikke ut som om han snakker på vegne av Frp, nei. Så dersom Jens sier JA til vann i bassengene så er det som privatperson og ikke som statsminister dersom det i artikler ikke står eksplisitt at han prater på vegne av regjering eller parti?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Så dersom Jens sier JA til vann i bassengene så er det som privatperson og ikke som statsminister dersom det i artikler ikke står eksplisitt at han prater på vegne av regjering eller parti? Når Hagen snakker om sin egen barndom, og hvordan han ble oppdratt, og at slik er han vant med, så er det som privatperson. Politikere er også flinke til å si ting som "JEG mener" når de snakker på egne vegne, og "VI mener" når de snakker på vegne av partiet. Det er ikke slik at alt en politiker lirer av seg er partiets politikk. De er faktisk privatpersoner også.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Når Hagen snakker om sin egen barndom, og hvordan han ble oppdratt, og at slik er han vant med, så er det som privatperson. Politikere er også flinke til å si ting som "JEG mener" når de snakker på egne vegne, og "VI mener" når de snakker på vegne av partiet. Det er ikke slik at alt en politiker lirer av seg er partiets politikk. De er faktisk privatpersoner også. Hagen snakket på vegne av partiet. Dersom Fremskrittspartiet har et annet syn på vold mot barn i dag, kan de vel si det da ?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Hagen snakket på vegne av partiet. Dersom Fremskrittspartiet har et annet syn på vold mot barn i dag, kan de vel si det da ? Sier du, uten å kunne peke på hvor det i artikkelen står at han snakket på vegne av partiet. Når han gnåler ivei om sine egne barndomsminner, så tyder det ganske mye på at han ikke snakker partiets sak. Hvorfor skal FrP si noe om absolutt alt Hagen mener? Og Ap må da ifølge din logikk også ha samme synes på vold, ettersom deres mann var helt enig med Hagen.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 ikke under noen omstedigheter er det greit å slå, rise eller gi et barn en ørefik, det er helt uakseptabelt!! Folk som mener dette burde ikke hatt barn.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå