Gjest Gjest_vårblomsten_* Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Jeg har to jenter som har bursdag nå i løpet av denne uken. Hun eldste blir 12 år og hun neste blir syv år. Dem gleder seg veldig! Problemet er meg....jeg gleder meg bare til det er over. Håper bare jeg klarer å gjøre det koselig for jentene mine på dagene deres. Barnebrsdagen til hun som blir syv år er vel det jeg rett og slett gruer meg til...hun vil be hele klassen, for det gjør alle de andre...men vi har liten plass. Og en helt elendig økonomi ødelegger. Jeg klager mye, men er litt tung og deppa for tiden. Vet nesten ikke hva vi skal gjøre på en sånn bursdag...hva finner jeg på for dem?? Jeg sliter selv en del med å være sosial og kan nesten ikke "smalltalk" i det hele tatt! Hodet mitt er tømt for ting å prate med de andre foreldrene om...sukk..dagens lille klage....må komme i gang med bursdagsforberedelsene....dette skal bli gøy!! hurra!!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg har to jenter som har bursdag nå i løpet av denne uken. Hun eldste blir 12 år og hun neste blir syv år. Dem gleder seg veldig! Problemet er meg....jeg gleder meg bare til det er over. Håper bare jeg klarer å gjøre det koselig for jentene mine på dagene deres. Barnebrsdagen til hun som blir syv år er vel det jeg rett og slett gruer meg til...hun vil be hele klassen, for det gjør alle de andre...men vi har liten plass. Og en helt elendig økonomi ødelegger. Jeg klager mye, men er litt tung og deppa for tiden. Vet nesten ikke hva vi skal gjøre på en sånn bursdag...hva finner jeg på for dem?? Jeg sliter selv en del med å være sosial og kan nesten ikke "smalltalk" i det hele tatt! Hodet mitt er tømt for ting å prate med de andre foreldrene om...sukk..dagens lille klage....må komme i gang med bursdagsforberedelsene....dette skal bli gøy!! hurra!! Er foreldrene med i selskapet? Her levere de ungene og henter etter 2 timer. Når guttene var yngre, var selvfølgelig noen foreldre med - men disse dekket jeg bare opp til i stua med kaffekopper, slik at de kunne sitte et annet sted en selve barne-selskapet. Var opptatt med barna, og så det da slettes ikke som min plikt å underholde de voksne. De kan vel snakke sammen seg i mellom uten deg - du har jo annet å drive med. Ellers så var det vanlig at en eller to av foreldrene hjalp til med servering / skjenking av brus. De fleste bursdagsselskaper her begynner med servering av pølser, deretter leker ungene en stund før kaker kommer på bordet. Det er ikke ofte foreldre setter igang med leker for barna - stort sett løper og herjer de rundt på egenhånd. (ungene altså )
Lovis Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Her slutter foreldre å følge barna i selskap i 4-5 års alderen. Synest det er litt koselig jeg om noen stopper igjen da, men føler det av og til blir litt stress. Sett fram kopper og kaffi i stua, og konsentrer deg om ungene du. Server dem, pass på dem og så får heller de foreldrene som må bli med underholde seg selv. Jeg har gitt beskjed til min snart 7- åring at hele klassen blir ikke aktuelt. Jeg har rett og slett ikke plass. Så her blir det venninneselskap i stedet, og det var hun i grunn fornøyd med. Hun ville egentlig ha prinsesseselskap, der alle hadde prinsessekjole på. Men jeg sa at det kunne bli vanskelig, for det var ikke alle som har slikt liggende. Eller? Sa at vi skulle skaffe tiara, krone, smykker og slikt i stedet. (Skal lage utkledningskasse til barna mine uansett.)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå