Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

hei,

tulla mi ønsker seg gameboy til bursta'n. Jeg er helt grønn og trenger litt hjelp her. har sett at det finnes to (?) en med farger og en uten som er mye dyrere. Stemmer dette? tror hun ønsker seg en med farger, men kan man få forskjellige spill til disse, eller er det kun pokemon det går i da?

Er det noen som har peilig på pris.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei. Det finnes som du sier 2 typer. Gameboy Color og Gameboy Advance. Den siste er den nye utgaven. Jeg ville ha kjøpt den nye utgaven selv om den er ganske mye dyrere enn Color. Prisen ligger på ca. 500.- for color og 1.000.- for advance. Begge to finnes i mange forskjellige farger.

Fordelen med den nye er at man også kan spille color-spillene på den.

Dette er prisen uten spill. Man kan kjøpe utrolig mange forskjellige spill, ikke bare Pokemon, selv om de nok er de mest populære, iallefall for den alderen som datteren din er i. Spillene er forholdsvis dyre, ligger på rundt 500.- kan jeg tenke meg. Så dette er jo en dyr investering.

Undersøk hvilken gameboy vennenne hennes har, kanskje vil hun ha samme typen, tror faktisk color er mest vanlig, selv om advance kommer med full styrke.

Et tips som jeg iallfall vil gi deg. Lag regler sammens med datteren din på når og hvor mye hun skal få spille. Det har vært viktig for meg og min sønn. Han ble totalt opphengt en stund, virket som om han nesten glemte å puste.....så vi har laget en avtale som vi begge kan leve med.

Lykke til i valget...

12

Skrevet

takk skal du ha. tror jeg kjøper den dyreste og så kan hun heller velge farge selv. men som du sier, hun må jo ha spill også. hmm tror kanskje jeg skal be de voksne om at hun ønsker seg penger, så kan hun heller kjøpe spill selv.

og når det gjelder regler - ja da er jeg helt enig. vi har allerede regler på bruk av pc (hun har fått en elgammel dårlig bærbar av meg) og det funker bra. når de er flere så setter jeg på eggeuret og lar de spille 10 min hver seg. jeg tenkte meg noe slik som at gameboyen ligger i stua og at hun må be om den - evt at hun ikke får lov å spille før etter at lekser er ferdig. og at hun må si fra til meg først, slik at jeg har en viss oversikt.

tusen takk for svaret ditt!

Skrevet

Min datter fikk Gameboy Color til 8 års dagen sin... fordi hun syntes Gameboy Advanced hadde et rart utseende icon_lol.gif Jeg angrer i etter tid at jeg lot henne "få viljen" sin.. for det er ganske vanskelig å finne spill som hun ønsker seg... Det virker som Gameboy Color spill ikke blir prioritert nettopp fordi det har kommet noe nytt på markede.. Men men.. Videre så spiller min datter nesten aldri... Like så greit sikkert... men det viser at hun ønsker seg det "alle andre" har, men når hun får det så er det ikke så spennende likevel..

Kanskje noe for oss foreldre å tenke på????12

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...