Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 har du noen gang opplevd noe overnaturlig? sett noe, hørt noe, rett og slett opplevd noe? noen gode historier her? som da er sanne? ikke finn på ting er dere snille....syns sånt er så interessant! jeg har hørt dører blitt åpnet, når de har vært igjen. og hørt "mamma" kjøre inn i gården og komme hjem fra jobb.. men så kom hun ikke egentlig før ti min etter jeg hadde hørt det.. var så virkelig..! føler også ofte at det er noen rundt meg som jeg ikke kan se..
Amalie_85 Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg har ofte hørt vardøger når jeg var hos pappa som liten. Hørte han 5-10 min før han virkelig kom. Men bortsett fra det har jeg opplevd å ha samme drøm som søstra mi samme natt. Var ikke så lenge siden bestemora vår hadde dødd, og vi begge drømte at ho ringte oss for å fortelle at ho hadde det bra. Var helt merkelig.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Jeg har ofte hørt vardøger når jeg var hos pappa som liten. Hørte han 5-10 min før han virkelig kom. Men bortsett fra det har jeg opplevd å ha samme drøm som søstra mi samme natt. Var ikke så lenge siden bestemora vår hadde dødd, og vi begge drømte at ho ringte oss for å fortelle at ho hadde det bra. Var helt merkelig. oj! så spennende.. litt skummel og litt fint den nattan etter onkelen min døde drømte jeg at han svevde opp til himmelen.. det var litt ekkelt, for jeg var ganske liten.. det er jo ikke noe overnaturlig da.. men rart hvordan man blir påvirket i drømmene sine av det som har skjedd i våken tilstand.. også har jeg drømt mye det siste året at min bestemor har dødd.. og når jeg våkner er jeg helt sikker på at hun har dødd akkurat i det øyeblikket jeg drømte det..men det har heldigvis ikke skjedd! tror det ligger langt bak i tankene mine at jeg gruer meg veldig til det skjer.. hun begynner å bli gammel..
Gjest VinglePetter Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Jeg vil anbefale dere å se på filmen "Here Be Dragons". Denne filmen forklarer hvordan vi ofte missforstår og feiltolker ting vi ikke helt forstår. http://herebedragonsmovie.com/
Gjest milkyway Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Opplever vesner i huset hver natt, de kommer og går igjennom meg, så jeg kjenner energien som beveger seg. Grøss. Gøy når jeg er alene hjemme, ja! Ellers har jeg sett små nisser, skogsvesner (baneheia på natta) i vannet og i trærne, onde ånder/demoner som prøver å lure meg, men jeg sier bare fuck off og viser de rosenkransen, avogtil går de med en gang, avogtil liker de å henge rundt meg for å plage meg LENGE. Om dere tror JEG er gal, kjenner jeg en som for et par uker siden fortalte at han satt på verandaen og tok seg en pils, så kom det aliens på flygende skutere og hilste på han han kjører skuter selv. Kan noen fortelle meg hvordan jeg lukker sansene som får meg til å se alt det her jeg ikke vil se? Jeg får til å åpne dem, da konsentrerer jeg meg, og ser på en måte et nytt "lag" av en dimensjon som åpner seg, men hei, jeg skulle gjerne ha lukket den igjen før jeg tørner.
Troyamin Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 (endret) TS; jeg bor i et hus med mange gamle energier. Har også tidligere beboere på visitt i blant. Endret 15. september 2009 av Bolledeig
Cata Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Tja, overnaturlig? Hvis jeg kan moderere til "uforklarlig" så kan jeg bidra. Her for en tid siden satt jeg ved PC'n da jeg plutselig hørte et smell fra stua. (PC'n står i gjesterommet. ) Jeg gikk inn for å se hva det var, men ble ikke noe klokere. En halvtimes tid senere skulle jeg inn på kjøkkenet og da oppdaget jeg hva som hadde forårsaket smellen. Oppvaskbørsten som hadde ligget oppå en tallerken på kjøkkenbenken de siste to dagene lå midt på kjøkkengulvet.... (Ingen kommentarer om oppvaskfrekvensen her i huset, vær så snill ) Jeg velger jo å tro det er en naturlig forklaring på fenomenet, men klarer ikke å finne den. Jeg er i allfall helt sikker på at det ikke var noen rystelser i huset og ingen store biler som kjørte forbi da børsten hoppet. Jeg mener også den lå slik til at den ikke uten videre kan ha vippet over kanten på tallerkenen og ned på gulvet. At den lå "midt på" gulvet kan jeg imidlertid skjønne for jeg har parkett så hvis den først hadde ramlet ned så kunne den sikkert sklidd vekk fra benken også.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Opplever vesner i huset hver natt, de kommer og går igjennom meg, så jeg kjenner energien som beveger seg. Grøss. Gøy når jeg er alene hjemme, ja! Ellers har jeg sett små nisser, skogsvesner (baneheia på natta) i vannet og i trærne, onde ånder/demoner som prøver å lure meg, men jeg sier bare fuck off og viser de rosenkransen, avogtil går de med en gang, avogtil liker de å henge rundt meg for å plage meg LENGE. Om dere tror JEG er gal, kjenner jeg en som for et par uker siden fortalte at han satt på verandaen og tok seg en pils, så kom det aliens på flygende skutere og hilste på han han kjører skuter selv. Kan noen fortelle meg hvordan jeg lukker sansene som får meg til å se alt det her jeg ikke vil se? Jeg får til å åpne dem, da konsentrerer jeg meg, og ser på en måte et nytt "lag" av en dimensjon som åpner seg, men hei, jeg skulle gjerne ha lukket den igjen før jeg tørner. Så kult! Du er heldig som har en så åpen persepsjon, misunner deg:-)
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Tja, overnaturlig? Hvis jeg kan moderere til "uforklarlig" så kan jeg bidra. Her for en tid siden satt jeg ved PC'n da jeg plutselig hørte et smell fra stua. (PC'n står i gjesterommet. ) Jeg gikk inn for å se hva det var, men ble ikke noe klokere. En halvtimes tid senere skulle jeg inn på kjøkkenet og da oppdaget jeg hva som hadde forårsaket smellen. Oppvaskbørsten som hadde ligget oppå en tallerken på kjøkkenbenken de siste to dagene lå midt på kjøkkengulvet.... (Ingen kommentarer om oppvaskfrekvensen her i huset, vær så snill ) Jeg velger jo å tro det er en naturlig forklaring på fenomenet, men klarer ikke å finne den. Jeg er i allfall helt sikker på at det ikke var noen rystelser i huset og ingen store biler som kjørte forbi da børsten hoppet. Jeg mener også den lå slik til at den ikke uten videre kan ha vippet over kanten på tallerkenen og ned på gulvet. At den lå "midt på" gulvet kan jeg imidlertid skjønne for jeg har parkett så hvis den først hadde ramlet ned så kunne den sikkert sklidd vekk fra benken også. Du mener, du husker, du antar. Alltid er det så vagt når man kommer med spøkelseshistorier.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Min veninne overnattet i min leilighet og hørte en del lyder om natten. Ark som fløy og spredde seg på gulvet. Hun fant ingen ark om morgenen. Hun fortalte dette til meg dagen etterpå og syntest det var merkelig,,det var da ingen løse papirer i hyllene mine. Etter dette hørte jeg en slags "høyspennings" lyd eller summing i leiligheten min, som startet om natten ca klokken 1. Det føltest som om noen var i rommet. Jeg er ikke lettskremt av meg, og hvisket\tenkte 'om det er noen her i rommet gi en lyd,,nå!' Med ett hørte jeg et slag i veggen ved TV'n. Det var som lyden av en hånd som slo\klasket i veggen. Jeg fant aldri arkene som min veninne hørte, heller ikke når jeg flyttet..jeg lette overralt.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Min veninne overnattet i min leilighet og hørte en del lyder om natten. Ark som fløy og spredde seg på gulvet. Hun fant ingen ark om morgenen. Hun fortalte dette til meg dagen etterpå og syntest det var merkelig,,det var da ingen løse papirer i hyllene mine. Etter dette hørte jeg en slags "høyspennings" lyd eller summing i leiligheten min, som startet om natten ca klokken 1. Det føltest som om noen var i rommet. Jeg er ikke lettskremt av meg, og hvisket\tenkte 'om det er noen her i rommet gi en lyd,,nå!' Med ett hørte jeg et slag i veggen ved TV'n. Det var som lyden av en hånd som slo\klasket i veggen. Jeg fant aldri arkene som min veninne hørte, heller ikke når jeg flyttet..jeg lette overralt. Så kanskje det ikke var flygende ark hun hørte?!
Gjest Hilde K S Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Ikke riktig i det hele tatt. Er man profesjonell psykiater/terapaut/log forholder man seg ikke til at ting eksisterer, som ikke eksisterer, men selvsagt forholder man seg til at noen kan ha vrangforestillinger. Hvem har bestemt at alt som ikke er positivt beviselig, ikke eksisterer?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Hvem har bestemt at alt som ikke er positivt beviselig, ikke eksisterer? Ingen?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Så kanskje det ikke var flygende ark hun hørte?! Hun hørte lyden av bunker m papir ark som falt på golvet. Vi fant ellers ikke noe på gulvet.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Hun hørte lyden av bunker m papir ark som falt på golvet. Vi fant ellers ikke noe på gulvet. Hvis hun ikke fant papirer på gulvet, så var det jo ikke det hun hørte!
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Hehehe Hun hørte lyden av papir. Vi vet ikke hvor de ble av, men hun hørte det hun gjorde. Beklager, sånn var det bare
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Hehehe Hun hørte lyden av papir. Vi vet ikke hvor de ble av, men hun hørte det hun gjorde. Beklager, sånn var det bare Hun hører papirer som faller på gulvet i mørket. Hun skrur på lyset og ser ingen papirer på gulvet. Hvilken konklusjon er mest rasjonell: 1. Jeg hørte feil 2. Det er spøkelsespapirer på rommet mitt
Gjest Gjest_hihi_* Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Hun hører papirer som faller på gulvet i mørket. Hun skrur på lyset og ser ingen papirer på gulvet. Hvilken konklusjon er mest rasjonell: 1. Jeg hørte feil 2. Det er spøkelsespapirer på rommet mitt Det er veldig flott at du er så engasjert
Cata Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Du mener, du husker, du antar. Alltid er det så vagt når man kommer med spøkelseshistorier. Jeg er helt sikker på at det ikke var rystelser, for det tenkte jeg over der og da. Men det stemmer at jeg ikke husker eksakt hvor langt inn på benken oppvaskbørsten lå for et par år siden... Jeg vet ikke hvordan det er med deg, men jeg har ikke for vane å måle opp hvor eiendelene mine ligger, bare sånn i fall de skal ramle ned . Derfor blir nødvendigvis plasseringen av børsten litt diffus. Hjelper det hvis jeg anslår at ca. 6 cm av skaftet lå utenfor tallerkenen, mens børstehodet og resten av skaftet lå inne på tallerkenen? (Og jeg kan jo tilføye at det var en Jordan oppvaskbørste )
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Hjelper det hvis jeg anslår at ca. 6 cm av skaftet lå utenfor tallerkenen, mens børstehodet og resten av skaftet lå inne på tallerkenen? Det hjelper i massevis om du lar være å basere påstandene dine på antagelser, takk! Børsten kunne jo til og med falt på gulvet når du var på kjøkkenet sist, uten at du merket det, ut fra opplysningene du har gitt oss. Smellet du tror du hørte kunne stammet fra noe helt annet. Du bare antar at det kom fra børstens fall fordi du så den ligge på gulvet. Ikke vet jeg. Men så er det heller ikke opp til meg å finne ut av det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå