Serenity88 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Noen som har dratt på lengre ferietur/seiltur når de var mellom 6 og 7 mnd? Har mulighet til å dra på seiltur i Karibien i julen, og har såååå lyst! Blir jo å kjøpe avbestillingsforsikring på flybilletten i tilfelle formen er dårlig. Skal reise med 3 andre par, alle parene har hver sin lugar med toalett. Båten er stor og trygg, og de mannfolkene som er med er veldig erfarne seilere. Sånn bortsett fra formen, burde det være noen problem? Er det uansvarlig?
Gjest Fugl Fønix Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg har seilt mindre turer, og det var ikke noe ubehaglig for meg. Det jeg hadde vært litt mer engstelig for er dersom noe skjer, har dere da muligheten til å komme til sykehus fort? Dersom dere har det så hadde jeg reist og kost meg.
Gjest Gjest_*M*_* Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Hvor i Karibien skal dere seile? I utgangspunktet så vil jeg si: reis! Men vær oppmerksom på at standarden rundt omkringi Karibien er svært så varierende. Sist vi seilte i Karibien fløy vi til Martinique og seilte sørover. Nå hadde ikke vi nærkontakt med verken sykehus eller andre helseinstitusjoner, men skal man dømme etter mat/butikker/markeder/restauranter så ville ikke jeg anbefale å oppsøke helseinstitusjoner der som gravid... Nå skal det påpekes at vi reiste aldri innover på noen av øyene vi besøkte, vi seilte kun rundt fra havn til havn, godt mulig at noen av de større øyene med større byer inne på øya hadde helt andre tilbud enn det vi så. I tillegg ville jeg vært litt obs på seilavstandene som nevnt over her, det er mange områder i Karibien (eksmpelvis Virgin Islands) med svært kort avstander mellom øyene, og lett å legge til i de større havnene. Jeg ville holdt meg til de litt mer "siviliserte" områdene i Karibien, eks. Virgin Islands. Uansett: Karibien er vel verdt et besøk - gravid eller ei
Gjest Myrnixa Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Noen som har dratt på lengre ferietur/seiltur når de var mellom 6 og 7 mnd? Har mulighet til å dra på seiltur i Karibien i julen, og har såååå lyst! Blir jo å kjøpe avbestillingsforsikring på flybilletten i tilfelle formen er dårlig. Skal reise med 3 andre par, alle parene har hver sin lugar med toalett. Båten er stor og trygg, og de mannfolkene som er med er veldig erfarne seilere. Sånn bortsett fra formen, burde det være noen problem? Er det uansvarlig? Var 3 uker på seiltur i Karibien (St. Marteens og Virgin Islands) da jeg var mellom 5 og 6 måneder gravid. Gikk helt fint! Bare kjipt å ikke kunne drikke Strawberry Daquiries ;-) Hvis formen din er bra, og legen ikke har innvendinger, så ville jeg reist! Det er verd turen! Vi fikk dessuten oppgradert hjemreisen til business da flyet var fullt og jeg var gravid Min beste ferie ever!
Serenity88 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #5 Skrevet 15. september 2009 Hurra! Det jeg trodde Da krysser jeg bare alt som krysses kan for at formen holder seg! Litt usikker på akkurat hvor vi skal reise, vi har akkurat startet å planlegge (de vi reiser med har en seilbåt fast på Karibien og seiler der hvert år), men ville ikke være med på planleggingen hvis det viste seg nå at jeg ikke kunne dra uansett *gleder seg masse, masse, masse*
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Men du, gjelder avbestillingsforsikringen for svangerskapsrelaterte plager når du allerede er gravid når du tegner den? Ser for meg at hvis du vil droppe reisen fordi formen er skral, kommer forsikringsselskapet til å sette seg på bakbeina ... ("Men du er jo høygravid, og det var du klar over da du bestilte reisen, bla bla.")
sungirl Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Avbestillingsforsikringer gjelder vanligvis ikke ved graviditet - så sjekk det nøye opp før du bestiller noe! Om formen din har vært bra til nå burde det ikke være noe problem... jeg er i uke 25 nå - jeg ville ikke reist. Sykdommer, varme, lang reise osv., men jeg har ikke vært i toppform igjennom svangerskapet heller så... Hør med legen din før du bestiller!
Serenity88 Skrevet 15. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 15. september 2009 Tenker bare på rygg og bekken, har akkurat vært på Bali/Singapore der det er opp mot 40 grader og ekstremt fuktig, gikk helt supert det Så varmen er jeg ikke bekymret for... Evt all regnet, siden det regner endel der, men tar bare med masse tykt tøy! Hm, skal sjekke opp det med avbestillingen, reiseforsikring har jeg jo, men tenkte å kjøpe sånn avbestilling gjennom flyselskapet vi flyr gjennom? Trodde man ikke trengte en grunn da hvis man avbestilte tidlig nok, men kanskje noe jeg har misforstått
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå