Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ungen har hatt diaré i helgen, men har kun vært snakk om avføring 2 ganger i døgnet. Han har spist og drukket som normalt og vært i god form. I går kveld kastet han opp i bilen. Usikker på om han ble bilsyk eller det er noe omgangssyke. Han drakk litt vann etterpå, men ikke så mye. Vi la han etterpå og han sov til i dag tidlig.

I dag var han sinnsykt slapp og sløv, og hadde helt tørr bleie. Ble skikkelig bekymra, og ga han mat og drikke. Han spiste halvannen brødskive med leverpostei, 1 banan, tømte en tutekopp med vann og en halv flaske melk. Kviknet så til litt, men fortsatt litt slapp og sover igjen nå.

Jeg tenkte å la han sove litt, og så sjekke om han har våt bleie, gi han mer å drikke. Men jeg lurer fortsatt på om jeg bør reise til legen når han har vist tegn på uttørking? eller henter han seg inn igjen med å drikke masse? Han har ikke kastet opp siden i går kveld.

Gutten er 15 mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis han er som du sier " sinnsykt slapp og sløv" hadde jeg ikke nølt med å kontakte lege. Det kan være ganske så farlig for småbarn å bli dehydrert.

Synes det er litt farlig å spørre om så alvorlige ting her inne, hva hvis noen sier at dette er heeelt normalt og du følger dette rådet-dette kan jo være heeelt unormalt..

Skrevet

2 ganger løs avføring i døgnet, og 1 oppkastepisode, høres ut som lite å bekymre seg over. Er det feber?

Han spiser og drikker godt, og tørre bleier er ikke tørre bleier før de har vært tørre over flere bleieskift.

Det er helt vanlig å være matt etter en magesjau.

Han er ikke sinnsykt slapp og sløv når han får i seg en frokost av den størrrelsen.

Hadde det vært min unge, hadde jeg sett det an og latt ungen hvile med rikelig drikke, følge temperatur og allmenntilstand. Han har det bedre på sofaen enn av å bli dratt til legen mens han er syk, så lenge han ikke blir påfallende dårlig i forhold til det han har.

Skrevet
Han har det bedre på sofaen enn av å bli dratt til legen mens han er syk, så lenge han ikke blir påfallende dårlig i forhold til det han har.

Det er det jeg også tenker...

Han har ikke feber.

Så da tenker jeg kanskje riktig. Se etter våt bleie ved neste bleieskift, la han slappe av og tilby masse drikke.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...