Gjest Gjest_Hermione_* Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Hei! Har dere noen eksempler på at sannheten kommer frem i Harry Potter og fangen fra Azkaban? (Bok nr 3) Ville satt stor pris på litt søking i boka (A) : )
Eske Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Jeg sier som ei sa i en annen tråd; "Kvinneguidens medlemmer har aldri vært spesielt glad i å gjøre andres lekser", og godt er det
Gjest Gjest Skrevet 18. september 2009 #3 Skrevet 18. september 2009 Vel, sanneheten om Sirius Black kommer jo frem mot slutten av boka, når det viser seg at Peter Pettigrew forrådte Harry's foreldre og avslørte for Voldemort hvor de var og at det faktisk var ham og ikke Sirius som utførte drapene Sirius hadde tilbrakt 12 år i Azkaban for. (Har bare lest bøkene på engelsk, så vet ikke de norske navnene.)
Eplefe Skrevet 5. oktober 2009 #4 Skrevet 5. oktober 2009 Mener du referansene til "den store sannheten" som JK først publiserte på et nettmøte på the leaky cauldron for spesielt interesserte fans, eller bare det at Sirius ikke er et fælt menneske? For sistnevnte droppes det jo hint til gjennom hele boken. Jeg skjønte strengt tatt at Sirius var uskyldig før Harry i det hele tatt møtte ham.
Gjest Miam Skrevet 16. oktober 2009 #5 Skrevet 16. oktober 2009 Hva er "den store sannheten" da? Ble litt nyskjerrig, for jeg har lest disse bøkene minst 10 ganger, og har ikke reflektert over dette "emnet" noe før.
Eplefe Skrevet 17. oktober 2009 #6 Skrevet 17. oktober 2009 Hva er "den store sannheten" da? Ble litt nyskjerrig, for jeg har lest disse bøkene minst 10 ganger, og har ikke reflektert over dette "emnet" noe før.Det er egentlig ikke noen "stor sannhet". Det var bare slik at fans fikk stille spørsmål rundt livet til Harrys foreldre, Harry og vennene hans etter siste boken, i gapet mellom siste kapittelet og SPOILER FOR DEM SOM IKKE HAR LEST SISTE BOKEN dreper voldemort etc. Ble stilt masse spørsmål om Sirius, og en del av tingene som ble svart ga folk "aha"-opplevelser, "dette burde jeg ha skjønt da jeg leste det og det" etc.
Gjest Miam Skrevet 17. oktober 2009 #7 Skrevet 17. oktober 2009 Åååh! Hvor kan jeg lese om dette? Hilsen en som synes det er trist at serien er over
Eplefe Skrevet 17. oktober 2009 #8 Skrevet 17. oktober 2009 Åååh! Hvor kan jeg lese om dette? Hilsen en som synes det er trist at serien er over Jeg aner ikke om noe er blitt publisert etter nettmøtet, sikkert en del på JK Rowling sin hjemmeside, og mulig du finner noe på The Leaky Cauldron og.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå