Gå til innhold

Hva synes du om Iilse støvlene?  

20 stemmer

1. 1. Ilse Jacobsen!

• De er ok, men overprisa!
      3
    • Ville kjøpt om de var billigere
      3
    • Har dem!
      3
    • Vil ha flere farger
      3
    • Bra COOP kupper markedet
      3
    • Avskyr dem!!
      6

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Nå koker det i sinnet på Ilse Jacobsen. De har solgt støvler til hollanske Coach, som har over 60 butikker. Men merkelig nok har de ikke satt ut ett eneste par i sine butikker der nede , noe danske Ilse merket seg.

Nå viser det seg at de er solgt videre til COOP som lokkemat ovenfor kundene i Norge.

Dette er ennå ikke blitt markedsført av COOP, men etter hva jeg forstår vil det bli det i løpet av kort tid. Dette er lovelig innen EU, som oxo oppfordrer til slik paralellimport for å utgjevne priser.

Pris og dato er ikke bestemt fra COOP ennå...Ryktes til 299kr. Ilse har jobbet hardt for sitt rykte og kvalitet i 12 år, og synes dette er katostrofalt.

De som orker å gå i blytunge støvler får bare kjøpe, sier nå jeg. Om det er snakk om mye mer fra Ilse, som klær og sko derimot er jeg heeeelt med!!!!

skrivefeil vettu

Endret av Wonders
  • Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Å shit! Ting blir billigere! Fælt gitt!

Å shit! Ting jeg har råd til blir så billig at andre har råd til de også.

Bare et par tanker som slo meg.

Jeg skal uansett ikke kjøpe støvlene. De er stygge.

Skrevet

Håper de endrer det...Dette er fortsatt langt over en hver innkjøpspris asså

• Liker 1
Skrevet
Dette er fortsatt langt over en hver innkjøpspris asså
Ja, det er jo det meste man kjøper, ellers var det vel ingen som hadde drevet butikk.
  • Liker 1
Skrevet

Nå må jeg innrømme jeg er litt forvirra over hvor du vil med dette...? :klø:

Støvlene koster like mye som de gjør ellers (799,-), men Ilse Jacobsen vil ikke at de skal selges hos Coop for "det vil skade merkevaren". Jeg syns IJ er en snobb og jeg kjøper ikek de støvlene fordi de er dyre.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Jeg ville egentlig tro at folk flest var gått kraftig lei av disse støvlene innen nå... Jeg har ingenting i mot å bruke mye penger på skotøy, men hadde ikke brukt på disse støvlene. Da kjøper jeg meg heller vikingstøvler.

Skrevet

jeg ville bare tipse om billige støvler, men de er jo rådyre, i følge gjest.

• Liker 1
Skrevet

Jeg elsker Ilse Jacobsen støvlene, har tre par selv. Og jeg ville ikke blitt glad for å se de i Coop butikker, da mister de det de er.

Skrevet
Jeg elsker Ilse Jacobsen støvlene, har tre par selv. Og jeg ville ikke blitt glad for å se de i Coop butikker, da mister de det de er.

Hvorfor det? Kvaliteten og komforten (som jeg antar Ilse Jacobsen-støvler innehar) er den samme uansett salgssted.

Gjest Gjest_bare lurer_*
Skrevet

Hva mister de? Mener du "eksklusiviteten"? Utseendemessig blir de jo ikke endret.

Går man med støvelene fordi man mener de er fine og gode, eller har man dem fordi de gir status. Eller en blanding?

Gjest Gjest_Thomas_*
Skrevet
Hvorfor det? Kvaliteten og komforten (som jeg antar Ilse Jacobsen-støvler innehar) er den samme uansett salgssted.

Ilse Jacobsenstøvlene blir ukule når de selges på Obs.

Kanskje den største produktforskjellen i Ilse Jacobsen støvler er status, altså når jeg kjøper dette produktet er det veldig synlig at jeg har god råd. Det blir som en merkelapp som sier "jeg har mange penger, kontroll og styr på livet. Meg kan du stole på." En slik merkelapp er mange villige til å betale endel penger for.

Kvalitet og komfort får du også i Vikingstøvler, men de er altfor billige til å vise at du har mye penger.

Straks denne støvelen selges på et "bermested" som coop forsvinner den eksklusive merkelappen, og ihvertfall om den selges til redusert pris.

Skrevet
Ilse Jacobsenstøvlene blir ukule når de selges på Obs.

Kanskje den største produktforskjellen i Ilse Jacobsen støvler er status, altså når jeg kjøper dette produktet er det veldig synlig at jeg har god råd. Det blir som en merkelapp som sier "jeg har mange penger, kontroll og styr på livet. Meg kan du stole på." En slik merkelapp er mange villige til å betale endel penger for.

Kvalitet og komfort får du også i Vikingstøvler, men de er altfor billige til å vise at du har mye penger.

Straks denne støvelen selges på et "bermested" som coop forsvinner den eksklusive merkelappen, og ihvertfall om den selges til redusert pris.

Mao så er metaverdien viktigere enn form og funksjon når det kommer til Ilse Jacobsens gummistøvler? :)

Skrevet

Jeg har aldri skjønt det med IJ-støvlene. Det eneste som er forskjellen på dem og de støvlene jeg kjøpte på Fritidssenteret er 1) at det står Ilse Jacobsen øverst og 2) PRISEN!

De grønne fritiddsenterstøvlene mine har jeg hatt i årevis, de holder vannet ute og er gode å gå i.

IJ-støvler kommer jeg aldri til å kjøpe. Hallo? Jeg vil ikke gå rundt med støvler som noen tror jeg har stjålet, fordi det står en annen dames navn på. Og jeg vil ihvertfall ikke betale 600,- mer for dem bare for å få en annen dames navn på dem.

men nå kjøpte jeg heller aldri Levis 502-bukse på barneskolen, miss sixty-bukse på ungdommskolen, dieselbukse på videregående og 60-tallbriller til 6000,- da jeg begynte på høyskolen. Jeg har rett og slett aldri skjønt poenget med å betale dobbelt, trippelt og kvadruppelt for at det skal stå noe spesielt på det jeg har på meg. Å betale litt mer for god kvalitet, det er en ting, men jeg tror ikke på at en logo automatisk gir varen bedre kvalitet.

Skrevet

Jeg har forståelse for Ilse Jacobsen sin frustrasjon. Hun har brukt år på å bygge opp en merkevare, og retter seg mot et annet kundesegment enn de som kjøper klær og sko på super´n. Om du og jeg liker støvlene er forsåvidt uinteressant, da det er helt tydelig at støvlene hennes er populære blandt mange. At enkelte av disse kan miste interessen og velge et annet merke hvis disse støvlene blir fast vare på Coop er ikke utenkelig.

Såvidt jeg husker så uttalte en representant fra Coop i dagens DN at støvlene ikke var på plass i butikkene enda, og at de heller ikke var markedsført. I artikkelen blir det tatt utgangspunkt i at prisen kommer til å ligge på rundt 299,- Vesentlig lavere enn hva slike støvler koster andre steder. Støvlene skal altså bli brukt som såkalte lokkevarer, hvor utsalgspris ofte er tilsvarende, eller lavere, enn innkjøpspris.

Ser at en gjest skriver at prisen er 799,-? Hvor kommer dette beløpet fra? Jobber du i Coop og vet hva prisen blir? Har DN feilsitert Coop representanten om at støvlene ikke er på plass enda (og derav prisen kjent for allmenheten)? Eller er summen tatt fra løse luften?

Jeg har forståelse for at llse Jacobsen ikke liker at støvlene hennes, som selges for dyre penger alle andre steder, ender opp som billigstøvler på super´n. At dette er med på å svekke hennes merkevare ser jeg på som utvilsomt. Til nå ser hvertfall endel på hennes støvler som noe ekslusive (jeg er forøvrig ikke eier av slike støvler. Liker dem ikke), men om de selges på super´n fremstår de ikke like ekslusive lengre.

Skrevet

Jeg fikk Ilse Jacobsen-sjøstøvler julen 06 eller noe, og jeg har knapt brukt dem. Støvlene OBS/COOP selger er i rød, svart og hvit. Jeg har brune (heldigviis). Nå synes jeg ikke at de er så fine at det gjør noe, men antar mange harry kvinner kommer til å sprade rundt i sine flotte nye IJ-sjøstøvler.

*ser for seg slitne mødre med et par drittunger på slep *

Skrevet

Jeg har svarte IJ støvler og kjøpte de fordi jeg alltid går i svart og fordi de er stiligere til de klærne jeg går i til vanlig enn grønne sjøstøvler ville være... Dessuten er de gode å gå i, varme og ikke klamme slik mine forrige grønne sjøstøvler var... De var elendige å gå med også, gode grønne sjøstøvler er heller ikke superimelige.... Ellers syntes jeg de var drittdyre, men vel verdt pengene da jeg hadde dem på meg på Madonnakonserten i sommer......

Skrevet (endret)

Synes de ærlig talt er temmelig oppskrytt. Helt greie, ikke så fancy som folk skal ha det til. Ser ingen grunn til å betale kun for ett merke.

Mvh Yvonne :heiajente:

Endret av Yvonne

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...