Tusseline Skrevet 11. august 2003 #1 Del Skrevet 11. august 2003 Hei dere! Nå herjer sommeren for fullt, og finværet ser ut til å holde en god stund til. Heldigvis. Men har et lite problem, jeg. Kall det gjerne et luksusproblem, om du vil. Jeg blir ikke brun. Litt brunfarge har jeg da fått etter å ha boltret meg i solstråler i tre uker, men lite, vel og merke. Bruker faktor 8, blir sjelden solbrent, heller ikke brun. Hvorfor? Er møkkalei av å vise meg foran solen dag inn og dag ut, uten resultater. Kommer dette av for lite pigmenter, eller hva? Takker og neier pent for alle svar! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
labboline Skrevet 11. august 2003 #2 Del Skrevet 11. august 2003 Hadde samme problemet selv. Vet ikke hva det kommer av, men jeg ga ikke opp!! Sto på til det bitter end hver sommer og kom med en bitte liten farge bare jeg kunne se. Forandringen begynte da jeg var på Tobago. Sterkere sol, mer sol og mye bading i saltvann. Fikk litt farge det året (min blåhvite skummamelkfarge gikk over til vanlig lettmelk ) og etter det har det blitt bedre og bedre. Blir fremdeles ikke knallbrun, men man kan da se at det faktisk har vært sommer på min veranda også! Men må jo tilstå at det har tatt meg over 15 år da.... :-? Tålmodighet er en dyd!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kira Skrevet 11. august 2003 #3 Del Skrevet 11. august 2003 Må bygge opp pigmentene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
xeyes Skrevet 11. august 2003 #4 Del Skrevet 11. august 2003 Må bygge opp pigmentene. Spørre en byggmakker da.. Nei men seriøst, hvordan får man til det lissom? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sannasol Skrevet 12. august 2003 #5 Del Skrevet 12. august 2003 Solarium kan man bruke for å bygge opp pigment. Men er det sunt?? Hmm... Neppe..... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 12. august 2003 #6 Del Skrevet 12. august 2003 Jeg får også minimalt med farge. Nå er jeg offwhite, om vinteren er jeg lysegrønn... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
trebarns mamma Skrevet 12. august 2003 #7 Del Skrevet 12. august 2003 Har samme problemet som deg...........blir ikke brun Jeg blir rød og da spør alle, er det ikke vondt å være så brent :o Synes det er veldig kjedelig å ikke få brun farge Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 13. august 2003 #8 Del Skrevet 13. august 2003 Jeg vet at dette ikke er svaret du vil ha men... Brunfargen er hudens måte og forsøke å beskytte seg mot de skadelige solstrålene. Jeg så en gang bilder av to damer, de var begge over åtti år. Den ene levde i Kina og den andre var indianer. Den kinesiske damen jobbet hele livet på rismarkene, men brukte alltid en diger stråhatt, du vet hvordan disse kinesiske stråhattene ser ut. Indianerdamen hadde aldri brukt hatt i hele sitt liv. Damen fra Kina var glatt i huden som et barn, hun hadde faktisk ikke rynker. Det eneste du kunne se at hun var en eldre dame, var at huden ikke er like stram lenger. Indianerdamen var krøllete på kryss og tvers i hele ansiktet. Saken er at det er solen som i all hovedsak forårsaker aldring. Jeg har en venninne som er 44 akkurat som meg selv. Hun har aldri solt seg en dag, hun er lys som porselen i huden, har ikke én rynke og folk tror hun er max tretti år. Jeg har solt meg masse i ungdommen, har ikke biltt så rynkete, men huden er blitt grovporete og tykk på en måte... Ville mye heller sett ut som min venninne med porselensansiktet ja... Det finnes en del selvbruningsprodukter på markedet nå som er gode hvis man absolutt vil være brun, og de er lette å påføre uten skjolder, bare man husker å skrubbe huden først og smøre seg inn med lotion. Litt jobb, men vel verdt det vil jeg påstå Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå