Gå til innhold

Lesevansker

Gjest Gjest_Karoline

Fremhevede innlegg

Gjest Gjest_Karoline
Skrevet

Jeg husker aldri det jeg har lest, og jeg må lese en setning flere ganger for å registrere innholdet i setningen.Ellers bare leser jeg mange ord uten å forstå hva jeg leser om.oppgaver til en tekst har vært nesten umulig, jeg må lese de aller enkleste setningene flere ganger for å kunne svare.Jeg skriver bra og klarer å lese alle ord uten å stoppe opp midt i ordet.Da er det ikke akkurat dysleksi jeg har.Selv om det ikke er dysleksi, kan det være mulig å få dokumentert dette hos fastlegen min?

Dette har satt en stopp for meg utdanningsmessig (høyskole).

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Karoline
Skrevet

Og evt. om noen har peiling på hvordan man kan få kartlagt andre forhold som for eksempel konsentrasjon, forståelse, hukommelse etc...

Skrevet

Hvordan vet du at det IKKE er dysleksi du har? Jeg synes det høres ut som dysleksi. Du må ta kontakt med PPT og be om utredning. Selv om det er andre problemer enn dysleksi er det PPT som skal utrede dette for deg.

Gjest Gjest_Karoline
Skrevet
Hvordan vet du at det IKKE er dysleksi du har? Jeg synes det høres ut som dysleksi. Du må ta kontakt med PPT og be om utredning. Selv om det er andre problemer enn dysleksi er det PPT som skal utrede dette for deg.

Jeg trodde at personer med dysleksi hadde både lese og skrivevansker (jeg har "bare" problem med lesing og oppgaver relatert til tekst), og at slike tilfeller ble oppdaget på barne eller ungdomskolen?

PPT er for oss over 18 også?:)

Takker så mye for svar:):)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...