Gjest Tinkerbell87 Skrevet 14. september 2009 #1 Skrevet 14. september 2009 Nå har jeg lest litt i alle neseplastikk trådene, men finner ikke helt det jeg lurer på. Så håper det går greit med en ny tråd om neser Jeg opererte nesa mi for 2 måneder siden. Når jeg tok av gipsen uka etter operasjonen var nesa fin og liten. Men nå er nesa mye større enn den noen gang har vært Ser ikke noe mindre ut i det hele tatt, bare større. Vet heller ikke om den bare er hoven, eller om den bare har blitt styggere. Dette var min andre operasjon. Har lest at noen har tatt tre operasjoner osv. Men det gidder jeg ikke, nå skal jeg leve med denne. Orker ikke å gå gjennom en til. Men får jo litt panikk, hvis jeg viste at den kom til å bli større hadde jeg aldri operert den. Så til dere som har vært gjennom en slik operasjon, hvor lang tid tok det før hevelsen gikk helt ned? Jeg har som sagt operert en gang før, men jeg husker ikke helt hvordan det var da. Lurer på en liten ting til, som egentlig er ganske viktig. Jeg puster ikke like bra som før, er dette pga. hvelsen? eller har bare nesa mi bare blitt helt fucked up Går det greit å puste med nesa hos dere?
attegløyma Skrevet 14. september 2009 #2 Skrevet 14. september 2009 Kanskje du bør kontakte legen som opererte deg? Personleg tykkjer eg vel 2 mnd høyrer lenge ut, men eg har ikkje peiling. Kontakt klinikken/ legen, så finn du nok svaret på begge spørsmåla
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #3 Skrevet 14. september 2009 Jeg har også operert to ganger. Har samme opplevelse som deg begge ganger. Når jeg tok av gipsen var nesen liten og kjempefin. Derfra begynner nesen å vokse og forme seg slik som den var før operasjonen. Er ikke hoven, den vare blir sånn. Etter første operasjonen så den værre ut en før operasjonen. Fikk en skikkelig stor hengenese. Derfor måtte jeg operere på nytt. Etter å ha benektet at nesen var stygg i et år, innrømmet kirurgen at nesen min ikke så bra ut på reoperasjonsdagen. Likevel måtte jeg betale for reoperasjonen.. Nesen min ser bedre ut enn etter første operasjon nå. Men det har bare gått en mnd og den endrer seg og blir større hele tiden så jeg føler meg ikke trygg på resultatet. Etter førset operasjon ble den bare værre og værre gjennom året. Før operasjonene pustet jeg kjempefint gjennom nesen. Under operasjonen sa kirurgen at jeg umulig kunne pustet godt med disse nesegangene og "knakk" opp neseveggen på at vis virket det som. Jeg har siden følt meg tett i nesen nesten hele tiden og har pipelyder i nesen.
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 14. september 2009 #4 Skrevet 14. september 2009 Kanskje du bør kontakte legen som opererte deg? Personleg tykkjer eg vel 2 mnd høyrer lenge ut, men eg har ikkje peiling. Kontakt klinikken/ legen, så finn du nok svaret på begge spørsmåla Joda, jeg har ringt dem. Men de sier bare at jeg må vente, men jeg synes at det er rart at den har blitt så stor. Men pustinga er jo verst!
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Jeg har også operert to ganger. Har samme opplevelse som deg begge ganger. Når jeg tok av gipsen var nesen liten og kjempefin. Derfra begynner nesen å vokse og forme seg slik som den var før operasjonen. Er ikke hoven, den vare blir sånn. Etter første operasjonen så den værre ut en før operasjonen. Fikk en skikkelig stor hengenese. Derfor måtte jeg operere på nytt. Etter å ha benektet at nesen var stygg i et år, innrømmet kirurgen at nesen min ikke så bra ut på reoperasjonsdagen. Likevel måtte jeg betale for reoperasjonen.. Nesen min ser bedre ut enn etter første operasjon nå. Men det har bare gått en mnd og den endrer seg og blir større hele tiden så jeg føler meg ikke trygg på resultatet. Etter førset operasjon ble den bare værre og værre gjennom året. Før operasjonene pustet jeg kjempefint gjennom nesen. Under operasjonen sa kirurgen at jeg umulig kunne pustet godt med disse nesegangene og "knakk" opp neseveggen på at vis virket det som. Jeg har siden følt meg tett i nesen nesten hele tiden og har pipelyder i nesen. Så kijpt å lese at andre har opplevd det samme! Første gangen jeg opererte, så sa jeg at jeg ønsket nesen mindre og uten bulk. Nesa mi hadde blitt mye styggere enn den noe gang hadde vært, siden jeg brakk den i gymtimen da jeg gikk på ungdomskolen. Tenkte at den skulle bli fin igjen etter første operasjonen, men det ble den ikke. Jeg sa ifra til legen, han var enig, men han turte ikke å gjøre noe mer sa han. Så andre gangen ble det hos en annen lege. Nesa så kjempe fin ut på begynnelsen som sagt, men nå ser den nesten lik ut som før operasjonen. Neser er vel ikke så lette å operere har jeg skjønt. Men er jo trist at min nese aldri blir like fin igjen, har jo betalt mange tusen kroner for å få den fin igjen. Men nå har jeg gitt opp, ingen flere operasjoner. Det er jo som sagt et luksusproblem, men det er veldig veldig kijpt
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 15. september 2009 #6 Skrevet 15. september 2009 Dytter opp tråden Blir happy for flere svar altså
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #7 Skrevet 15. september 2009 Min nese ble også større etter operasjonen, permanent. Ble bare større og større med mnd som gikk desverre. Så her sitter jeg med større nese, mangfoldige tusen kroner fattigere og pustebesvær. I feel your pain!
Gjest Tinkerbell87 Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 (endret) Min nese ble også større etter operasjonen, permanent. Ble bare større og større med mnd som gikk desverre. Så her sitter jeg med større nese, mangfoldige tusen kroner fattigere og pustebesvær. I feel your pain! Huff Trist at det er så mange som er misfornøyde med resultatet. Nå er det ikke så lenge siden jeg opererte, så jeg kan egentlig ikke si noe 100% sikkert ennå. Men synes jo ikke at den ser bra ut nå. Tiden vil vise.... Endret 15. september 2009 av Tinkerbell87
buster321 Skrevet 8. oktober 2009 #9 Skrevet 8. oktober 2009 Hvilke klinikker opererte dere nesen på?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå