Gjest E3 Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Hei hå. Tenkte eg skulle henvende meg her for å få noen tips til litt forskjellige ting. Eg bruker ingen spesielle fuktighetskremer eller anti-age, natt/dag krem eller noe slikt. Om eg trenger smøre meg med fuktighetskrem bruker eg spenol, aloe vera eller apo-base. Sistnevnte er litt tjukk og oljete, så om eg går ut og blir varm i toppen så ser det ikkje så fint ut med glinsende hud. Det er vel uansett kanskje på tide begynne med slike kremer? Begynner se litt begynnende tendenser til linjer eller hva eg nå skal kalle det under/rundt øynene og i panna (rynker på panna mye, dårlig syn så myser litt). Men eg har veldig sensitiv hud så aner ikkje hva eg kan/bør bruke for at det ikkje skal klø/svi/annet fælt. Noen som har noen gode forslag til (fuktighetsgivende, milde) kremer, som ikkje er altfor dyre og lette å få tak i og som helst kommer i pakning som varer ei stund (så eg slipper kjøpe ny hver uke)? Bruker jo ein del sminke, spesielt i øye-området (mascara, eyeliner og evt øyeskygge) og veit ikkje om noen gode milde sminkefjernere. Bruker vann til vanlig, men da blir ikkje alt vekke så det er alltid litt mascara igjen som kan ligge og irritere heile natta og dagen etter. Har og kjøpt inn ein pakke Nivea Visage Gentle Cleaning Wipes, men veit ikkje heilt hva eg skal syns om det. Svir alltid på øyelokket ei lita stund etter eg har brukt den, og eg tør ikkje gnikke særlig hardt så det ligger fortsatt bitte litt mascara igjen heilt innerst på øyevippene. Noen som veit om noe bedre? Så kommer eg til håret mitt... Langt og tynt. Eg vil ha langt og noenlunde tjukt hår, men har altså tynt hår og føler eg mister litt hår for tiden og. Noen hårkurer eller lignende som kan styrke håret og kanskje minske hårtapet? Og trenger tips til hvordan man legger øyenskygge fint. Bruker ofte mørke farger på lokket men det smitter av på huden over så eg ser litt ut som ein panda eller noe. Det holder seg liksom ikkje bare på øyelokket ned mot vippene. Irriterende og ser heilt dust ut. Lurer og på hvor eg kan kjøpe øyeskygge/mascara/eyeliner som ikkje irriterer huden etc. Ein annen ting er eyeliner og mascara. Har alltid problemer med å få skilt øyevippene skikkelig, bruker bra børste som skal skille, men likevel klumper de seg litt (som oftst pga at vippene legger seg slik før eg har tatt på mascaraen, og de er ikkje så lette å skille, verken før eller etter selv om eg bruker sånn børste ting). Går som oftest greit på eine øyet, men det andre kødder det seg 70% av tida. Argh... Eyelineren har ein tendens til å sverte/klumpe/"gli" ned fra kanten, og samler seg litt som ein dam i øyekroken. Hører folk sier man skal sette den (hæ??) med øyeskygge i samme farge, men nå veit eg ikkje heilt hva det betyr.. Regner med det er øyeskygge under eller over eyelineren. Men eg bruker svart og har ingen supertynne koster som eg kan gjøre dette med, evt bruker eg blå og har hittil ikkje sett noen øyeskygger i samme tone. Kan legge til litt info om "meg" for hjelp med valg av krem og slikt: Er 23 år gammel, har atopisk eksem (og veldig sensitiv hud pga det), sliter litt med tørr hud (som oftest på armene men dukker av og til opp rundt øynene, ved siden av nesa og munnen). Får røde små "flekker/prikker" i ansiktet på kinnet med jevne mellomrom, så eg får dekket de opp med håret, som eg ikkje veit heilt hva er (hva fanken er det og hvordan får eg det vekk for godt?), og kan lett bli sår rundt øynene om eg bruker sminke som eg ikkje tåler heilt eller glemmer fjerne. Da må eg gå uten sminke i fleire dager, for øyelokket kan hovne litt opp og det er sårt, det klør og svir og huden sprekker av og til (på øyelokket heilt innerst, mot nesa), spesielt på eine øyet. Deretter blir det tørr hud i noen dager før det er OK igjen. Ikkje så gøy Langt innlegg ja, og eg har sikkert fleire ting eg lurer på som eg ikkje kommer på for øyeblikket. Takker på forhånd.
Gjest E3 Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Kom på ein ting til, men veit ikkje om det er her eg bør spør om det, men uansett... Har noen strekkmerker (gudene veit hvor de kom fra ) på innsiden av lårene eg veldig gjerne skulle blitt kvitt. Noen mirakel krem e.l å anbefale?
Ella_Grey Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Krem: vil anbefale deg en krem fra avene som heter skin recovery cream http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+def...PID-980326.aspx be om å få prøver, så kan du se hva du syns. Jeg har brukt den og var veldig fornøyd. Det er ikke anti-age, men det trenger du egentlig ikke heller. Sminkefjerner: L'oreal sin to-fasete for vannfast sminke er veldig bra. Ta på en bomullspads, legg over øyet hold i ti sek. og dra på skrå ned (mot øret). Tørk så under øyet. Hår: spis b-vitaminer og nok protein, anbefaler http://www.biolifenorge.no/B-Stress.html Den inneholder kisel som er bra for håret. Øyensminke: prøv å legge et tynt lag foundation først. Jeg syns det er finest med tre nyanser på skyggene. Den lyseste legger du over hele lokket, til litt over søkket under beinet. Den miderste legger du i søkket og langs vippene og evt litt i ytterste del av søkket.. Den mørkeste legger du langs vippene, med en tynn børste. Som en kajal. Ofte bruker jeg ikke kajal etter dette. Å sette kajalen betyr å ha øyenskygge oppå kajalen. I teorien skal man alltid ha noe tørt på det våte for å feste det. Du trenger ikke akkurat samme nyanse, f.eks mørke grå på en svart kajal- Det lønner seg å velge en mørk brun mascara i stedet for svart, hvis du reagerer lett. Og blå farger inneholder ting som mange reagerer på. Det høres ut som om du kan ha rosacea, prøv å google og se på bilder om du kjenner det igjen. Uansett bør du kanskje la en hudlege se på det. For lårene, har hørt at kokosolje er bra mot strekkmerker, men om det virker...? Håper noe av dette var nyttig
Gjest E3 Skrevet 24. september 2009 #4 Skrevet 24. september 2009 Hei, takk for svar og mange fine tips (og beklager litt seint svar, fant ikkje tråden igjen). Det var nyttig info, skal prøve noe av det du sa Eg er egentlig litt grønn når det kommer til sminke, så sikkert ett litt dumt spm: Men hva er foundation egentlig og hvordan brukes det? Oi, rosacea ja.. Det er jo godt mulig (hadde ikkje forundra meg litt ein gang, eg er uheldig når det kommer til slike ting ), selv om eg ikkje kjenner igjen min rødhet/"utslett" slik som de på bildene (eg har bare 1- 2 små prikker som er rødlige på eine kinnet). Eg er nemlig ein slik som har lett for å rødme av varme og stress f.eks. Flere med noen gode tips og råd og forslag til kremer og sminke-saker?
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #5 Skrevet 24. september 2009 Foundation er en farget krem man bruker i ansiktet for å skjule ujevnheter etc. Skal være i samme farge som huden. Kan også være i pudderform. Deiligste sminkefjerneren jeg vet om, er Bi-facil fra Lancôme. Den lukter rose, føles bare litt oljete, og med en gang du har fjernet sminken (øyesminke altså), forsvinner produktet og huden blir bare myk og god. Den er mild og tar maskara/eyeliner fort, og den er visstnok okei for sensitive øyne også, så jeg er i alle fall ikke redd for å få bittelitt på øyet når jeg bruker bomullspad. Ellers kan du jo ta deg en tur på et parfymeri og be dem gi deg en innføring i sminke, hvilke kremer de mener du burde ha osv. Skriv ned forslagene deres, gå hjem og google produktene og les hva andre mener (ikke alltid at produktene de anbefaler er sååå fantastiske), også bestemmer du deg for noen. Selv bruker jeg rensemelk og toner fra Clarins, dagkrem fra MD Formulations, sminkefjerner fra Lancôme.. foundation fra Dior, rouge fra MAC.. men alt er jo smakssaker..
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #6 Skrevet 24. september 2009 Høres ut som om du har ømfintlig hud. Jeg ville gått på apoteket, og spurt om tips til produkter. Bruker selv Eucerin, som er uten irriterende ingredienser. Eucerins vaskegele tar også bort all sminke uten at det føles som om huden er stiv, så jeg bruker ingen sminkefjerner eller toner: http://www.vitusapotek.no/Products/NMD+def...PID-936924.aspx Ellers er jeg fornøyd med Eucerin Hydro-balance krem som gir masse fukt. Tar også tran hver morgen og kveld, da huden min også klør og er tørr. Uansett så trenger du ikke rane banken for å kjøpe produkter på apoteket... Lykke til!
Gjest Gjest Skrevet 24. september 2009 #7 Skrevet 24. september 2009 Jeg ville ha besøkt siden til Hilde Christina hvis jeg var deg
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå