Gå til innhold

Ser dette bra ut?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg spiser bare middag hver dag, aldri noe annet. Liker følelsen av å være sulten, hater å være mett. Hvis jeg blir mett kaster jeg opp, så kan ikke spise så mye middag heller. Har gått ganske mye ned i vekt i det siste, og det er jo det jeg helst vil. Får kjempedårlig samvittighet av å spise flere ganger om dagen, begynner å gråte, og føler jeg legger meg ut ti cm. hver gang jeg spiser noe som ikke er planlagt,så det har jeg sluttet helt med for to måneder siden.

Spiser av og til (veldig sjelden) litt på kvelden, noen brødskiver og litt is f.eks, men da alltid med den innstillingen at det spises for å kastes opp rett etterpå.

Har alltid hatt et problematisk forhold til mat, men før i retning overspising. (For så å kaste opp noen ganger, men ikke så ofte.)

Er fortsatt for tykk (BMI på 26) men har gått ned 20 kg det siste året.

Trener ikke spesielt mye, jogger bare noen ganger i uken.

Tenker på hvordan jeg ser ut hele tiden, står foran speilet og ser på meg selv fra alle vinkler flere timer til sammen om dagene, og HATER det jeg ser. Ser ti kg her og ti kg der som skal bort. Har jo ti kg for mye bare på leggene, liksom.

Burde jeg kutte ut middagen og heller spise noen knekkebrød? Jeg teller ikke kalorier, men velger sunt.

Jente 21.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du postet akkurat det samme for et par dager siden, og denne traaden blir nok stengt snart.

Det du holder paa med er ikke normalt og du er paa god vei til aa utvikle en spiseforstyrrelse. Det vil du virkelig ikke, du kan faktisk doe av det. Ta deg en prat med legen din eller noen andre du stoler paa foer det er for sent!

Skrevet

Jeg skjønte ikke hvorfor den andre ble stengt, og jeg ble henvist til en side for spiseforstyrrede. Jeg føler ikke at det er sånn med meg, jeg er ikke tynn på noen som helst måte, og jeg har jo ikke sluttet å spise. Jeg skjønner ikke hvorfor det er så ille når jeg ikke er tynn. Og det funker jo, jeg går jo ned som bare det. Jeg spiser jo fortsatt, og driter meg ut ved å spise litt mer noen ganger også, så har jo ikke full kontroll. Kaster opp da, heldigvis, men det funker jo ikke hundre prosent, sikkert. Og jeg teller jo ikke kalorier.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Spiseforstyrrelser handler ikke om hvor tynn eller tjukk du er, men hvilket forhold du har til mat. Ditt forhold er ikke normalt. Søk hjelp før ting virkelig går utforbakke.

Skrevet (endret)

Kjære Jete.

Som jeg skrev i den forrige tråden fra deg som jeg stengte så kan vi ikke vite om det ligger god kompetanse bak svarene som gies her inne. Og på meg så virker det som om du trenger hjelp. Derfor vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta kontakt med IKS. Der møter du møter du mennesker som du kan prate med og som kan gi deg råd og hjelp.

Se deres nettside, http://www.iks.no og/eller ring de på telefon: 22 94 00 10.

Denne tråden blir stengt.

Mvh.

Skya (mod)

Endret av Skya
Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...