Gå til innhold

Avstandsforhold og overdrivelser

Anbefalte innlegg

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Nesten så jeg vil lage en tråd med "merkelige ting dudsa våre sier/gjør for å få oss til å synes de er ekstra deilige". Kanskje jeg endrer navnet etterhvert?

Når jeg snakker med fyren min har han alltid mye spennende å fortelle. Han er med på masse kule ting, fester mye, ekskursjoner, filmvisninger, konserter etc (han går på en prestisjeskole). Jeg blir litt misunnelig, men unner ham dette 100%.

Han forteller alltid om hvor sent han kom hjem fra fest, hvor full han var og generelt ting jeg skrøt av når jeg var 17. Også om hvor mye han får finansiert av skolen, at han blir lagt an på på fest... I dag presterte han å si at han hadde hatt mulighet til å "få seg noe"i natt men ikke gjorde det fordi han har en kjæreste han er så glad i (dvs meg).

Jeg snakker om jobb, hva jeg har drevet med den dagen og hva jeg har planer for samt at jeg gleder meg til å se ham igjen.

Jeg snakker derimot IKKE om de kjekke kollegaene mine som jeg kommer så godt overens med, at det er en fyr som er forelska i meg i bygningen jeg bor i, at jeg KUNNE ha pult en annen om jeg ville, at jeg bruker pent undertøy for å føle meg sexy til hverdags og ikke bare med ham...

Hva driver han med? Prøver han å få meg sjalu? Noen andre som har merket at kjærestene deres gjør merkelige ting for å få reaksjoner fra dere?

Jeg blir jo helt tullerusk og en smule oppgitt.

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet

Hehe. Kjenner til det der!

Jeg tror for det første noen liker å fortelle at de har et veldig spennende og begivenhetsrikt liv, og at de er helt ekstremt populære mennesker :)

Og det med at de kunne fått seg noe.. har faktisk et avstandsforhold selv nå, og det er sånn han finner på å si når han skal si noe skikkelig fint. Når han er veldig full og veldig kjærlig og bruker store ord så forteller han gjerne at ei dame la an på han men han sa nei takk, eller at ei KJEMPEsøt og KJEMPEhyggelig jente var veldig flørtete men han tenkte bare på meg. For han er det visst en veldig stor greie. Jeg tar det som et kompliment, for jeg vet at han mener det som det av hele sitt hjerte.

Selv blir jeg jo lagt an på av 5 menn i uka som jeg avviser uten å blunke, men det sier jeg jo ikke til han. Menn blir bare utilpass og gjerne usikre av sånt, selv om de tror at vi synes det er kjempestort at de avviser en dame i ny og ne.

Søte mennene :rødme:

Skrevet

Høres en smule barnslig ut siden dere har vært sammen lenge, og han burde være trygg på deg?

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Ja, jeg synes det er en smule barnslig, men verste av alt er at det funker.

Vi hadde en krise i sommer og han vet jeg sliter med å stole på ham, at jeg er redd det ikke skal funke og at alt skal gå til Hel***. Har også slitt litt med sjalusi etter vi flyttet fra hverandre, men det blir bedre etterhvert som jeg blir vant til det.

Og nå når han snakker om at det er masse blonde babes som går på en linje som til slutt KAN lede til den utdanningen han går nå, og at de ser opp til han og de andre som går der og at det er superenkelt å få seg noe om de vil fordi de har en slags "autoritet".

Han tuller mye med at han har sluttet å barbere seg så han ikke blir "for attraktiv", at han ble lagt an på her og der, at en jente sender lapper til ham (men han svarer ikke) og at jenter setter seg i fanget hans på fest. Ja, han er kjekk, men jeg vet vel det! Jeg trenger virkelig ikke å høre om hvor fantastisk populær og attraktiv han er for andre.

Jeg fatter det bare ikke. Jeg vet han elsker meg, vi har vært sammen i 3 år og til tross for mye opp og ned så har vi alltid funnet tilbake til hverandre. Jeg vet det er meg han vil ha,så hva skjer?

Så jeg bare lurer på om dette er en taktikk for å holde meg interessert og imponert?

Jeg jobber et sted der de fleste kundene er kjekke og veltrente menn, og har flest mannlige kollegaer, jeg jobber mye og trives med det.

Føler han seg truet men vil ikke si noe?

Skrevet

Beklager å måtte si det, men dere er vel ikke stort bedre selv, slik som dere sitter her på KG og skryter... Det er jo ikke måte på hvor mye tilbud dere får...

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet

Har du ikke kvittet deg med han der enda altså? :P

Klart kommunikasjon forverres over avstander, mister også kroppsspråk når man ikke er på samme sted.

Hvorfor han oppfører seg sånn? Burde vel egentlig du vite bedre enn oss, men kan være mange grunner. Ting som KAN spille inn som jeg husker i farten;

-Prøve å gjøre seg mer attraktiv i dine øyne ved å vise at du har konkurranse.

-Overdrivelser for at det skal høres ut som han trives kjempegodt så han virker mer vellykket.

To spm. til slutt;

-Har han lett for å overdrive/smøre på når han forteller ting?

-Brukte ikke han fyren din å lese her inne? Eller blander jeg deg med noen med samme profilbilde?

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Beklager å måtte si det, men dere er vel ikke stort bedre selv, slik som dere sitter her på KG og skryter... Det er jo ikke måte på hvor mye tilbud dere får...

Vi "skryter" for å understreke et poeng. Og vi gjør det ikke til kjæresten, det er en vesensforskjell der. Og det er det trådstarter spør om, hva hun gjør på nettet er ikke det samme i det hele tatt og i det hele totalt irrelevant for temaet.

Jeg kjenner jo ikke typen din Emmanuelle, men ja det mest nærliggende er å tro at det er en taktikk for å imponere. Vise hvor kjekk og attraktiv han er. Og eventuelt så er han sånn som min type er, som synes det er en liten heltegjerning å avslå tilbud og at det er et stort kompliment til meg og forholdet vårt at han gjør det.

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
eventuelt så er han sånn som min type er, som synes det er en liten heltegjerning å avslå tilbud og at det er et stort kompliment til meg og forholdet vårt at han gjør det.

Skjønner virkelig ikke damer som holder seg til fyrer som anser det som en bragd å holde ut med damene ;)

Skrevet
Vi "skryter" for å understreke et poeng. Og vi gjør det ikke til kjæresten, det er en vesensforskjell der. Og det er det trådstarter spør om, hva hun gjør på nettet er ikke det samme i det hele tatt og i det hele totalt irrelevant for temaet.

Vel, det første som slår meg når jeg leser innleggene, er at dette er en typisk "skrytetråd" for å få fremhevet hvor fortreffelige både dere og typene deres er...

Skrevet (endret)

Hm. Vet ikke hvorfor dette fascinerte meg sånn, men jeg ble virkelig litt nysgjerrig selv på hva det er han gjør.

Jeg tror du har å gjøre med en fyr som ikke klarer å kontrollere følelser/holdninger enda. Muligens. Muuligens.

Han er nok ikke ute etter å gjøre deg sjalu, bevist. Men han er lykkelig, glad og svært tilfreds med foringa av selvtilliten. Nesten som at han må fortelle deg hvor heldig du er som egentlig har han. (ubevist)

Han blir flørtet med og har det gøy. Og ligger kanskje imellom dette med å føle seg usikker på om det er greit for deg, eller ikke.

Og siden han kanskje ikke klarer å kontrollere følelser og sin sinnsyke glade tilværelse ( :D ) er han kanskje usikker på om det er greit for han selv i tillegg (om han ber om oppmerksomhet eller flørting). Så han forteller deg om det slik at han slipper å "tenke på det".

Det var noe av det første jeg tenkte når jeg leste det. Men kjenner jo ikke dere, og viktigs av alt han.

For alt jeg vet er han litt umoden. Som er langt unna å velge holdninger rundt sine egne følelser, eller i det minste dette med å kunne sette et spørsmålstegn bak det man gjør og sier. Altså. Er alt en lek? er alt bare moro? Kanskje han egentlig spør deg ubevist om det er greit at forholdet er slik akkurat nå. Eller at han vil gjøre deg sjalu og er kjempe simpelthen umoden. Men da synes jeg du burde sette spørsmålstegn bak dybden hans. (dybden ang slike ting)

Har han litt dybde, tror jeg nok han er litt oppstemt. Han vil snakke om det, fortelle deg, uten å skjønne at han oppnår og skaper usikkerhet. Så du burde fortelle han hva det er han oppnår med å fortelle deg om alle sine beundrere og skyer. Ellers er jeg fortsatt fascinert. Skjønner egentlig fortsatt svært lite. Kanskje noe egentlig skurrer.

Endret av KatzenThang
Skrevet
Ja, jeg synes det er en smule barnslig, men verste av alt er at det funker.

Vi hadde en krise i sommer og han vet jeg sliter med å stole på ham, at jeg er redd det ikke skal funke og at alt skal gå til Hel***. Har også slitt litt med sjalusi etter vi flyttet fra hverandre, men det blir bedre etterhvert som jeg blir vant til det.

Og nå når han snakker om at det er masse blonde babes som går på en linje som til slutt KAN lede til den utdanningen han går nå, og at de ser opp til han og de andre som går der og at det er superenkelt å få seg noe om de vil fordi de har en slags "autoritet".

Han tuller mye med at han har sluttet å barbere seg så han ikke blir "for attraktiv", at han ble lagt an på her og der, at en jente sender lapper til ham (men han svarer ikke) og at jenter setter seg i fanget hans på fest. Ja, han er kjekk, men jeg vet vel det! Jeg trenger virkelig ikke å høre om hvor fantastisk populær og attraktiv han er for andre.

Jeg fatter det bare ikke. Jeg vet han elsker meg, vi har vært sammen i 3 år og til tross for mye opp og ned så har vi alltid funnet tilbake til hverandre. Jeg vet det er meg han vil ha,så hva skjer?

Så jeg bare lurer på om dette er en taktikk for å holde meg interessert og imponert?

Jeg jobber et sted der de fleste kundene er kjekke og veltrente menn, og har flest mannlige kollegaer, jeg jobber mye og trives med det.

Føler han seg truet men vil ikke si noe?

Jeg hadde spurt ham om akkurat det du skriver her, jeg. Fortell at du er glad i ham, og at du synes at det er veldig bra at han trives, men at du ikke skjønner hvorfor han må briefe så mye hele tida? Greit nok å nevne ei søt jente EN gang, men for ham har det jo nesten blitt en vane. Jeg skjønner bare ikke hvorfor han mener at du skal ha interesse av å høre på dette. Kan det være at han er like usikker som deg? At han synes du er så pen at han vil at du skal vite at du er heldig som har ham? Ikke vet jeg, men som siste svarer skriver, kommunikasjon er nok nøkkelordet. Snakk med ham og kom til bunns i problemet. Å holde på sånn lenge er ikke annet enn barnslig.

Gjest Emmanuelle
Skrevet

Nå er det vel egentlig ikke et problem, mer noe jeg bare syntes var sært gjort. For all del, han kan snakke om alle damene som legger an på han, og hvor drita han har vært. Ja, det har nok noe med umodenhet å gjøre, så det går vel over.

Jeg synes ikke det er riktig av meg å fortelle om noe slikt skjer med meg, med mindre det er en morsom historie bak. Jeg sier ikke til kjæresten min " i dag snakka jeg og han kjekke fyren på jobb sammen i 2 timer, SE SÅ JÆVLA POPULÆR OG DEILIG JEG ER!!!" :gjeiper:

Og nei, dette er ikke en skrytetråd :ler:

Spørsmålet var ganske enkelt hvorfor enkelte gutter trenger å fortelle dama si hvor sinnsykt populære og attraktive de er?

Hogwash: Fyren min leser ikke innpå her (som jeg vet), men det er kanskje noen her med lignende bilde?

Samboeren til venninna mi gjør det samme, etter bytur MÅ han fortelle om jentegjengen som flørta med han og kompisene hele kvelden.

Spennende at så mange av dere har innspill :)

Gjest Gjest_hogwash_*
Skrevet
Hogwash: Fyren min leser ikke innpå her (som jeg vet), men det er kanskje noen her med lignende bilde?

Med mindre du nylig har skiftet navn er jeg nok helt på villspor, nattevakt kan sette sine spor til tider... :Gjesp:

Skrevet
Nå er det vel egentlig ikke et problem, mer noe jeg bare syntes var sært gjort. For all del, han kan snakke om alle damene som legger an på han, og hvor drita han har vært. Ja, det har nok noe med umodenhet å gjøre, så det går vel over.

Jeg synes ikke det er riktig av meg å fortelle om noe slikt skjer med meg, med mindre det er en morsom historie bak. Jeg sier ikke til kjæresten min " i dag snakka jeg og han kjekke fyren på jobb sammen i 2 timer, SE SÅ JÆVLA POPULÆR OG DEILIG JEG ER!!!" :gjeiper:

Og nei, dette er ikke en skrytetråd :ler:

Spørsmålet var ganske enkelt hvorfor enkelte gutter trenger å fortelle dama si hvor sinnsykt populære og attraktive de er?

Skrytetråd eller ikke; du er iallfall veldig flink til å få fram hvor pen og attraktiv du og typen din er, at han går på en prestisjeskole (hva nå du legger i den benevnelsen, for han virker ikke spesielt moden og oppegående etter det du forteller om ham i tråden), osv. osv.

Jaja...

Gjest Gjest_angelina_*
Skrevet
Skrytetråd eller ikke; du er iallfall veldig flink til å få fram hvor pen og attraktiv du og typen din er, at han går på en prestisjeskole (hva nå du legger i den benevnelsen, for han virker ikke spesielt moden og oppegående etter det du forteller om ham i tråden), osv. osv.

Jaja...

Jeg skjønner ikke problemet ditt, hun forteller bare om situasjonen.

Bare fordi du/andre kjenner misunnelse (?), så betyr det ikke at hun skryter.

Skjønner virkelig ikke damer som holder seg til fyrer som anser det som en bragd å holde ut med damene ;)

Hehe.. jeg er enig i at det er umodent. Han er ung, han har vært en singel jentefut lenge og han er mann - han blir vel ikke direkte lagt an på like ofte som kvinner og i tillegg er han vant med å flørte tilbake. Det er vel en liten omstilling å være i et seriøst forhold og kjenne at han ikke er interessert lengre når jenter kaster seg over han. Mulig jeg formulerte meg feil, han ser ikke på det som en bragd kanskje, men som et eller annet bevis for at han har sterke følelser for meg.

Jeg tror derfor det er ment som et kompliment fra mannens side, ikke for å gjøre oss kvinner usikre. Det paradoksale er jo som nevnt at de blir usikre selv hvis vi forteller om lignende opplevelser. Jeg har vært ute en vinternatt før og lært meg å holde kjeft om sånt, men noe får han jo med seg likevel. Lurer litt på om det at vi er attraktive (skrytealarm!!) kan bringe sånt frem i en mann. Han vet at du har flere alternativer og vil vise at han ikke er noe dårligere enn deg. Mange menn vil ha en dame som folk snur seg etter, men de blir usikre når de ser konkurransen. Kanskje han ikke føler du setter nok pris på at du har han? Kanskje han prøver å fremprovosere en reaksjon av typen "jeg er så heldig som har deg, jeg føler meg virkelig priviligiert av at du har valgt meg". Om han er litt usikker og føler at "maktbalansen" er litt feil, dvs at han setter deg på en pidestall og seg selv litt under, så prøver han kanskje å jevne ut denne og fiske etter om du tenker det samme om han.

Jeg synser i det vide og brede nå, og ser at jeg ikke er så utrolig flink til å sette ord på hva jeg mener, men du skjønner kanskje poenget likevel :)

Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Jaja...

Han går på en prestisjeskole ja, men det er relevant for det jeg spør om. Det er kjæresten min, så jeg synes han er kjekk, synes ikke alle at kjæresten dems er pene? Og jeg har aldri sagt jeg er så himla pen og deilig uten å være sarkastisk. Det er ikke det dette handler om.

Og nei, kanskje hverken jeg eller han er de modneste 23åringene i verden på akkurat dette temaet, men vi har vel alle våre barnsligheter. Og det var bare et humoristisk spørsmål, ikke et problem. Er lov å synse i denne sammenhengen.

Hogwash: jeg er nok den-du-veit, men så vidt jeg vet så har ikke mannfolket mitt lest trådene mine.

Endret av Emmanuelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...