Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nettop kjøpt meg rettetang. Har aldri brukt det før, og håpet det skulle stå noe lurt i bruksanvisningen, men der sto det desverre lite.

Så hva bør jeg vite når jeg bruker rettetang? Skal den brukes på vått eller tørt hår? Må jeg ha noen produkter i først? Eller etterpå? Hvor ofte kan/bør jeg bruke det? Tangen har to varmeinnstillinger, er høy eller lav best?

Jeg har ganske rett hår naturlig, og lengden er litt forbi skuldrene. Når de er nyvasket står det til alle kanter, så jeg fikk tips om at rettetang kunne hjelpe mot dette. Håper noen kan hjelpe en forvirret nybegynner!

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg har nettop kjøpt meg rettetang. Har aldri brukt det før, og håpet det skulle stå noe lurt i bruksanvisningen, men der sto det desverre lite.

Så hva bør jeg vite når jeg bruker rettetang? Skal den brukes på vått eller tørt hår? Må jeg ha noen produkter i først? Eller etterpå? Hvor ofte kan/bør jeg bruke det? Tangen har to varmeinnstillinger, er høy eller lav best?

Jeg har ganske rett hår naturlig, og lengden er litt forbi skuldrene. Når de er nyvasket står det til alle kanter, så jeg fikk tips om at rettetang kunne hjelpe mot dette. Håper noen kan hjelpe en forvirret nybegynner!

Er ingen ekspert selv, men kan vel kanskje hjelp litt.. :)

Rettetangen skal brukes i tørt hår, helst med varmebeskyttelse under. (Spray/krem du har i håret først.) Det er ikke anbefalt å bruke rettetang hver dag, men det kommer an på hvor slitt hår du har.

Du merker selv om du trenger høy eller lav varme, det kommer an på hvor fort håret rettes. Du tar bare lag for lag og drar rettetangen gjennom håret.

Kjempeenkelt! :jepp:

Håper dette ikke ble veldig dumt forklart.. Hehe ;-)

Skrevet

Søk på Youtube!!!

F.eks. ved å søke på "hair iron curls"

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...