Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Har flyttet inn i nytt hus. Skal prøve å forklare "problemet". Stuen er firkantet (rektangel). I den ene enden står spisestuen, i den andre enden står sofaen. I midten av rommet (som en bitteliten romdeler) står peisen (den har ikke hyllen som på bildet, men peisen går helt ned til gulvet). Fargen i stuen er Hvit pepper. Spørsmålet er: Hvordan kan jeg gjøre det på veggen som er i midten av rommet, dvs. på motsatt vegg av peisen. Vi har lyst å gjøre det litt koselig her. Har sett meg ut denne tapeten (scala 04, gull spettet). Tapetet skal rammes inn som et bilde. Hva slags møbler kan jeg ha forran tapetet? Tenkte på et bord, en plante og en stol/loveseat eller noe i den duren. Trenger gjerne inspirasjon!! Har sett litt på Fatboy Methalowski, Kobber. Noen som har erfaring med denne? Ønsker en avslappet krok i stuen, stilfull, moderne, tøff og "varm". Kan nevne at jeg har mange gamle møbler arvede møbler i "spisestuekroken", og liker å mikse litt stiler. Jeg er ikke en shabby-dame, men liger det litt tøft og kanskje litt maskulint. Setter stor pris på om dere interiør-eksperter kan hjelpe meg! Gjerne også tips vedr. planter også (stilige planter, som ikke trenger "grønne fingre). Tusen tusen takk!!!
Fr. Linn Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Hvis du liker en litt stram stil - men samtidig gamle møbler... hva med en tradisjonell gyngestol som males sort/mørk brun i høyeste glansgrad? Kombiner den gjerne med saueskinn/flotte ullpledd eller lignende - og ev en lampe som enten bryter (f. eks de "forvokste" kontorlampene som er så moderne nå..) eller eller er i samme gamle stil... Høres for øvrig ut som du er ganske ekspertaktig selv. For øvrig synes jeg det er interessant at det finnes jenter som er opptatt av interiør uten at det MÅ være shabby Jeg liker shabby jeg altså - men liker andre stiler også! lykke til - og håper at du får svar fra en skikkelig ekspert
Gjest Elastica Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 Jeg har Fatboy (men ikke i den fargen). Erfaringen min er at fatboyen ser litt slapp ut når den ikke er i bruk. Her i huset brukes den som sitte/slengemøbel på rommet som guttene mine har som oppholdsrom - og som det fungerer den utmerket. Så med mindre det ikke gjør noe for deg å ha et møbel som ser litt slapt ut når det ikke er i bruk, hadde jeg styrt unna fatboy i stua. Gyngestol er et godt tips synes jeg. Saueskinn myker også opp - på en ikke-feminin og dillete måte. Her er min favoritt-gyngestol: Hans Wegners gyngestol. Eller hva med denne: Eames plastic chair.
Fr. Linn Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Eames'en er jo flott i modernistisk forstand - og lett å få plass til! Den andre ble jeg nesten litt forelsket i selv!! Bra tips!
Gjest Gjest_Merete_* Skrevet 14. september 2009 #5 Skrevet 14. september 2009 Tusen takk. Gyngestol kunne helt klart vært noe. Det er nok min mann som kommer til å sitte her mest (også utsikt til TV'n), mens jeg blir liggende på sofaen... Han var ikke så veldig begeistret for gyngestol Jeg har nå funnet en stol jeg har blitt helt forelsket i :rødme: Dvs. jeg har sett den før, men rett og slett glemt den. Googlet som bare av det i går, og får nå bestilt direkte fra Kina. Ikke ekte vare da men.... Ekte vare av denne, koster rett og slett nesten like mye som en liten bil så det lar vi være Hva syntes dere om DENNE STOLEN?? Ivory skinnstol. (Mulig dere må klikke dere inn på bildet der det står "Poul Volther Corona Chair & Ottoman". Jeg var og tittet på Fatboy i dag. Og den falt ikke helt i smak nei. Var alt for slapp ja , og passer ikke inn i stuen min.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå