Gjest Anonymous Skrevet 11. august 2003 #1 Skrevet 11. august 2003 Et spørsmål. Syns dere det er smålig å servere kun lettøl i et bryllup? Tenkte av rent økonomiske grunner.
Gjest Mione Skrevet 11. august 2003 #2 Skrevet 11. august 2003 Jeg hadde satt pris på å få lettøl til maten (og etterpå) som et alternativ til å bare drikke brus. Cola er bra til pizza men gjør seg ikke helt til en bedre middag.
September Skrevet 11. august 2003 #3 Skrevet 11. august 2003 Jeg hadde satt pris på å vite på forhånd at det skulle være et alkoholfritt bryllup, ja! Selv synes jeg lettøl er fortreffelig godt, men ikke til maten i flott selskap.. God mat fortjener en god vin spør du meg. Var jeg slem nå?
labboline Skrevet 11. august 2003 #4 Skrevet 11. august 2003 Jeg skal være forlover i bryllupet til min venninde nå i oktober, og det blir alkoholfritt. Det er pga økonomien. Jeg har fortalt det til folk, og ingen har kommet med negative tilbakemeldinger på det. Syns brudeparet selv må få bestemme dette, og det kan jo bli himla dyrt med åpen bar!!!
14062003 Skrevet 11. august 2003 #5 Skrevet 11. august 2003 Jeg vil synes det er rart å servere kun lettøl i et bryllup av økomiske årsaker, ja. Det er andre måter å spare på. 1) Å ikke ha alkohol i det hele tatt, ei heller lettøl. Det må da være masser av brus og farris. 2) Å gi alkohol til middag og masse brus og farris etterpå. 3) Å gi alkohol til middag og ha betaling i baren etterpå. 4) Å gi alkoholfritt til middag og ha betaling i baren etterpå. Eller rett og slett redusere gjestelisten for å gi de man ber mer. Noen ønsker å gjøre det slik og er fornøyde med det. Andre kan ikke fordra å tenke tanken en gang. Dere må velge selv. Vi ga mellom 5 og 10 tusen for all drikke. Det var ca. 40 på festen og de spytter ikke akkurat i glassene - en del av våre gjester. Så det var mer enn nok å drikke på - og de drakk og koste seg (mest etter at vi dro da). Kvaliteten på det gi kjøpte var bra, men rimelig. PS: Vin er mye billigere i Sverige, men noe sprit kan man faktisk tape penger på å kjøpe på Systemet fremfor Polet...
Gjest F Skrevet 12. august 2003 #6 Skrevet 12. august 2003 Nei da, det er ikke smålig det. Jeg tylla i meg 2 stk. Grans lettøl igår, men ble ikke begeistret av det merket. Gå for Ringnes lettøl du, siden det er bryllup å greier.
frosken Skrevet 12. august 2003 #7 Skrevet 12. august 2003 Se på det andre veien - dere har egentlig et alkoholfritt bryllup, men ønsker at de som gjerne vil ha annet enn brus/farris/vann til maten skal ha et alternativ. Smålig? Nei! Bryllup er dyrt og man er nødt til å spare inn noen steder. Alkohol er en stor utgiftspost og dermed den enkleste plassen å spare mye penger. Dersom dere selv er fornøyd med løsningen er det jo helt topp!
Marianne Skrevet 12. august 2003 #9 Skrevet 12. august 2003 Jeg ville og likt å vite det på forhånd. Men helt av praktiske grunner. Hvis vi vet vi skal i alkoholfritt bryllup kan vi jo f.eks kjøre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå