sorbet Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Bør jeg betale for forlovers håroppsett? Jeg setter ingen føringer for farge på kjolen hennes, så jeg tenker det er naturlig at hun betaler den selv.. Jeg tenkte å spandere en "planleggingsmiddag" på henne i forkant. Vi har også tenkt å invitere forlovere med partner på middag i etterkant, og gi dem innrammet bilde av forlovere +brudepar som vi knipser i bryllupet.
Gjest Blondie65 Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Nei jeg synes ikke du bør det hvis du ikke har råd. Det er selvsagt en hyggelig gest dersom du har råd, men siden - som du selv sier - du ikke legger føringer på antrekket til forloveren så bør det være opp til henne hvor mye hun legger i sitt hår. Når det gjelder "forlovergave": innrammet bilde av brudepar og forlovere? Hva skal hun med det? Det er fint å få dette som takkekort altså - men skal hun ha brudebilde av deg på veggen? Hvor vanlig er det? Jeg ville heller ha spandert middagen og gitt en personlig gave som takk for hjelpen.
sorbet Skrevet 13. september 2009 Forfatter #3 Skrevet 13. september 2009 Nei jeg synes ikke du bør det hvis du ikke har råd. Det er selvsagt en hyggelig gest dersom du har råd, men siden - som du selv sier - du ikke legger føringer på antrekket til forloveren så bør det være opp til henne hvor mye hun legger i sitt hår. Når det gjelder "forlovergave": innrammet bilde av brudepar og forlovere? Hva skal hun med det? Det er fint å få dette som takkekort altså - men skal hun ha brudebilde av deg på veggen? Hvor vanlig er det? Jeg ville heller ha spandert middagen og gitt en personlig gave som takk for hjelpen. Tja, du har delvis rett i det med bildet da. Men jeg tenkte ikke stort bilde som skal henge over sofaen i stuen hennes da, met et lite innrammet hun kan ha annet sted i huset. Har forøvrig også vært inne på tanken med en spa-dag i forkant, hvor vi ordner negler mm. Da kunne jeg jo spandert en "spapakke" på henne som en "takk for hjelpen-gest"
Gjest Mimmimor Skrevet 13. september 2009 #4 Skrevet 13. september 2009 Har forøvrig også vært inne på tanken med en spa-dag i forkant, hvor vi ordner negler mm. Da kunne jeg jo spandert en "spapakke" på henne som en "takk for hjelpen-gest" Da ville jeg heller ha betalt sminke / hår!
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Jeg spanderte sminke+hår. Hyggelig å ha med forloveren hele dagen, vi storkoste oss med å bli pyntet sammen før bryllupet. Og når det gjelder bildet av dere og dem - dropp det... Både jeg og min mann har mottatt slike fra folk vi har vært forlovere for. De er stuet inn i boden, og vi har dårlig samvittighet hver gang brudeparene er på besøk. Selv om det er et lite bilde, jeg er ikke glad i den typen "kunst".
Solskinnsbolla Skrevet 14. september 2009 #6 Skrevet 14. september 2009 Jeg tar meg råd til å betale for hår på mine forlovere. Det gjør det kjekt å dele dagen med gode venner! Det blir litt mer stas ut av det.
Sunshine Skrevet 14. september 2009 #7 Skrevet 14. september 2009 Hva koster håroppsett for forlovere?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Jeg var veldig glad for å ha forloveren min sammen med meg hos frisøren. Vi koste oss egentlig veldig! Og det var en koselig ting å gjøre, syns jeg. I det store og det hele kostet det jo ikke sååå mye, sammenlignet med hva vi la i resten av bryllupet.
Gjest gul3 Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 Nå skal ikkje eg gifte meg på ei stund og blir ei heller noe stort når det skjer, men eg tror at om eg skal ha forlover til stede så blir det min søster og eg velger betale for hennes hår/sminke oppsett og evt kjole, av den grunn at hun er under 18 og hadde ikkje hatt råd til slikt sjøl.
superlady Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Jeg måtte betale mitt selv og stusset litt på det i og med at bruden ville ha meg med i frisørsalongen slik at vi kunne ordne oss sammen...
Shade Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Jeg måtte betale mitt selv og stusset litt på det i og med at bruden ville ha meg med i frisørsalongen slik at vi kunne ordne oss sammen... Det skjønner jeg veldig godt at du stusset på! Trodde det var sånn at hvis bruden vil at forloveren skal ha på seg noe spesielt eller ordne hår/sminke på salong så er det bruden som betaler. Er det mulig at hun trodde at du skulle få det ordnet hos frisør uansett?
superlady Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Det skjønner jeg veldig godt at du stusset på! Trodde det var sånn at hvis bruden vil at forloveren skal ha på seg noe spesielt eller ordne hår/sminke på salong så er det bruden som betaler. Er det mulig at hun trodde at du skulle få det ordnet hos frisør uansett? Jeg hadde ganske dårlig råd på det tidspunktet, men det kan hende vi bare pratet forbi hverandre. Jeg ønsket uansett ikke å skape trøbbel på hennes store dag og tenkte at det var greit. Men jeg synes fortsatt at bruden bør betale dersom hun forventer frisørtime sammen, uavhengig av om hun legger føringer på kjolen eller ikke. Når det gjelder bilder, sier jeg også glem det. Jeg skjønner at familier ønsker å ha egne bryllupsbilder og babybilder på veggene sine, men jeg ønsker å velge selv hva slags bilder jeg vil ha i mitt eget hjem og det innebærer svært sjelden andre menneskers bryllupsbilder eller babybilder. Å få slike bilder er alltid ubehaglig, da jeg aldri ordentlig vet hvor jeg skal gjøre av dem.
Gjest milkyway Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Det gidder iallfall ikke jeg!
Gjest Slem_Pike Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Eg kommer til og betale fordi min forlover kommer til å være min søster som kommer til å gå på videregående og ikkje kunne betale for det selv.
Dalmore Skrevet 15. september 2009 #15 Skrevet 15. september 2009 Da jeg var forlover for fire år siden, ordnet bruden håret hjemme og dermed ble det ikke snakk om betaling for håroppsett. Etter bryllupet fikk jeg et flott smykke og et hyggelig kort der hun skrev takk for hjelpen. Nå er hun min forlover, og jeg tenker at jeg kommer til å betale hele summen hos frisøren når den skal betales, og så får vi se om jeg finner et fint smykke til henne eller noe i den duren etterpå.
Gjest Gjest Skrevet 15. september 2009 #16 Skrevet 15. september 2009 Hvis du selv skal til frisør og få satt opp hår/lagt make up, og ytrer ønske om at forloveren skal være med så synes jeg at du skal tilby deg å betale. Mye heller det enn en spa-dag i forkant, selv om det sikkert også er hyggelig. Hvis forlover er med til frisøren så må hun også ordne seg der da hun ikke vil få tid/mulighet til å gjøre det på et annet tidspunkt, og hun blir dermed påtvunget en ekstrautgift hvis hun skal betale selv. Kan jo nesten ikke sitte hos frisøren og ordne håret selv. Tror ikke frisøren tillater det. Bilde av brudeparet + forlovere hadde jeg ikke hengt opp på veggen, satt i bokhyller eller noe som helst. Jeg fikk imidlertid et lite, innrammet bilde av bare meg og bruden (tatt en annen dag enn bryllupet) og det synes jeg var koselig. Det står i bokhyllen på kontoret.
Gjest Skrevet 15. september 2009 #17 Skrevet 15. september 2009 (endret) Jeg fikk ett innrammet bilde av meg og bruden fra den store dagen i etterkant, og jeg ble superglad for den gaven, det er en av de fineste gavene jeg noengang har fått.Og bildet står på hyllen i stuen Hører med til historien at jeg og hun jeg var forlover for har vært nære venner i mange år,og hun har vært en veldig viktig person i livet mitt, det er hun ennå Endret 15. september 2009 av Iza'bella
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 15. september 2009 #18 Skrevet 15. september 2009 Jeg fikk ett innrammet bilde av meg og bruden fra den store dagen i etterkant, og jeg ble superglad for den gaven, det er en av de fineste gavene jeg noengang har fått.Og bildet står på hyllen i stuen Hører med til historien at jeg og hun jeg var forlover for har vært nære venner i mange år,og hun har vært en veldig viktig person i livet mitt, det er hun ennå Jeg er gjesten som skrev over deg. Bilde av deg og bruden (slik som jeg også fikk, bare at det var av oss i vanlige klær) er noe annet enn bilde av brudepar+forlovere. Jeg setter stor pris på bildet av meg og henne, men det er fordi det er et bilde av oss, to veldig gode venninner. Bildet minner meg om vårt gode vennskap, og hvor glad vi er i hverandre. Bilde av brudepar+forlovere blir imidlertid et minne fra "den store dagen". Hverken brudgom eller brudgommens forlover er jo ikke nødvendigvis personer man har hatt noe særlig med å gjøre, og bildet vil uansett symbolisere bryllupsdagen til venninnen og ikke vårt vennskap. Jeg har bilde av brudepar+forlover i et fotoalbum og det er kjekt å ha, men en stadig påminnelse om venninnen min sitt bryllup føles rart å ha stående fremme. Men bilde av bare oss to (om det er tatt på bryllupsdagen eller en hvilken som helst annen dag har ikke noe å si) er koselig. Men, det er nå min mening da. Det vil sikkert være mange meninger rundt dette.
Lucky? Skrevet 17. september 2009 #19 Skrevet 17. september 2009 Jeg synes absolutt man skal betale for sminke og hår til forloveren Skulle da bare mangle!
Pityriasis Skrevet 17. september 2009 #20 Skrevet 17. september 2009 Nei, det synes jeg ikke at man SKAL. Da jeg var forlover ønsket bruden å ha meg med underveis hos frisøren, noe jeg selvsagt gjorde! Det betød bare at jeg stod opp en time tidligere og ordnet meg selv hjemme før jeg møtte henne i frisørsalongen klokken 9... Ikke noe problem! Da jeg giftet meg i sommer ønsket jeg gjerne å ha med meg forlover hele dagen, også hos frisør - men sa at det var opp til henne om hun ville ordne seg der eller hjemme. Hun valgte å ordne seg der. Det betalte jeg ingenting for. Synes det er litt frekt å forvente at man skal ta på seg denne ekstra utgiften i tillegg til alt annet rundt et bryllup. Hun har derimot fått flere forlovergaver av typen blomster, sjokolade/konfekt, små bøker og kort med dikt underveis for å vise at jeg bryr meg og er glad for alt hun gjør for meg. Det blir likevel billigere enn å betale hår og sminke, dessuten er det gaver hun kan ha en stund - håret er jo bare den ene dagen... Kan egentlig ikke helt se hvorfor en forlover føler at den bør sette opp håret, og om den så gjør synes jeg den kan betale det selv. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå