Gjest Misbrukt Skrevet 13. september 2009 #1 Skrevet 13. september 2009 Hei Jeg er ei jente på noen å tredve, som selv ble misbrukt av onkelen min, og nå har det kommet frem at han også har misbrukt to andre jenter i familien også. Bekymringen gikk da også til mine søstre, og mor og far tok en samtale med dem, men ingenting bekymringsverdig kom frem da. Men nå har eldste søstra mi kommet med noe som gjør meg særdeles bekymret. Det viser seg at eksen min, far til mine tre barn, har forgrepet seg på henne da hun var 12 år gammel. For å nevne noe, så har han utført oralsex på henne, onanert i nærheten av henne, men i følge henne har han ikke presset henne til samleie eller vært truende. Tankene mine går nå automatisk til mine tre, små barn, jenta mi er snart 5 år. Har pratet med søstra mi, og hun forstår jo bekymringen min angående ungene mine. Men hva gjør vi ? Vi er jo enige om at eksen min bør straffes for det han har gjort, dette er 9 år siden. Jeg og søstra mi er enige om at jeg skal komme til dem , og vi skal fortelle om disse tingene til mor og far, og jeg har fortalt henne at jeg støtter henne uansett, for ting blir ikke bedre av å gå å bære det inni seg. Men åssen gå frem ? Saken bør jo anmeldes, men jeg er særdeles usikker på hvor vi bør begynne og hva vi bør gjøre først. Jeg har jo slett ikke lyst til å la eksen min ha ungene, om det er fare for at han forgriper seg på dem Håper instendig på svar
Gjest TS Skrevet 13. september 2009 #2 Skrevet 13. september 2009 Er det virkelig ingen som kan gi meg noen råd ?
Leanne Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 hvis du ikke vil at ex skal ha omsorg for barna må søsteren din anmelde det som har skjedd til politiet. Da vil kanskje barnevernet sørge for at barna ikke er hos far i en periode... Saken er 9 år gammel og vil mest sannsynlig bli henlagt pga mangel på bevis, med mindre ex tilstår det han har gjort. Når han ikke blir dømt for noe, vil det dessverre være vanskelig å frata han omsorgen for barna over lengre tid. Man er uskyldig til det motsatte er bevist... Dere kan også ta kontakt med støtte senter mot incest for å få hjelp til samtaler, veiledning og hvordan man bør gå frem når man skal anmelde en sak. Det finnes flere slike senter rundt om i landet som kan hjelpe dere hvis dere ikke bor i nærheten av Oslo. Lykke til
Gjest Gjest_hei_* Skrevet 13. september 2009 #5 Skrevet 13. september 2009 Tusen takk for svar !! Hva du enn gjør!! Så IKKE anmeld han DU! Damister du all rett til å være med ungene til avhør og lese hva faren til barna har sagt i avhør! Gå til barnevern eller helsesøster med bekymringen så snmelder de.
Gjest TS Skrevet 13. september 2009 #6 Skrevet 13. september 2009 Hva du enn gjør!! Så IKKE anmeld han DU! Damister du all rett til å være med ungene til avhør og lese hva faren til barna har sagt i avhør! Gå til barnevern eller helsesøster med bekymringen så snmelder de. Jeg har ikke tenkt å anmelde ham, det må jo bli opp til søsteren min, og da vil vel det få konsekvens for ham Barnevernet er allerede inni bildet, fordi JEG har bedt om hjelp pga at eldste viser så veldig utagerende adferd. Men bør jeg si noe til dem om hva søstra mi har fortalt meg ? Jeg er jo seriøst bekymret for barna mine oppi dette her..... Det er jo søstra mi han har forgrepet seg på, ikke meg.
Gjest annemor30 Skrevet 13. september 2009 #7 Skrevet 13. september 2009 Jeg har ikke tenkt å anmelde ham, det må jo bli opp til søsteren min, og da vil vel det få konsekvens for ham Barnevernet er allerede inni bildet, fordi JEG har bedt om hjelp pga at eldste viser så veldig utagerende adferd. Men bør jeg si noe til dem om hva søstra mi har fortalt meg ? Jeg er jo seriøst bekymret for barna mine oppi dette her..... Det er jo søstra mi han har forgrepet seg på, ikke meg. ER sikkert lurt å fortelle BV om dette.. hvordan skal du ellers unngå at faren har barna?
Gjest balla Skrevet 15. september 2009 #8 Skrevet 15. september 2009 ER sikkert lurt å fortelle BV om dette.. hvordan skal du ellers unngå at faren har barna? Helt enig si ifra om dette!
Gjest redstar Skrevet 15. september 2009 #9 Skrevet 15. september 2009 Huff dette var ikke noe godt og høre.. må være en virkelig vanskelig sitvasjon for deg og dine... Jeg sjønner godt at du vil ha ham straffet, men som du kansje vet så er dette rettsystemet her i landet noe *******, enten kommer saken aldri frem, eller så tar det evig langt tid og store kostnader... både når det kommer til penger, krefter, psykisk o.l. Og somregel om dem i d hele tatt blir straffet, ja da får de ikke mye straffen:( Men igjen, du har jo barn med denne mannen så du bør anmelde saken slik at han ikke kommer i nærheten av dine barn, for det er jo ganske stor sannsynlighet at det kommer til å hende dem også Ønsker deg masse lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå