Gå til innhold

Jeg er forelsket.. :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg vet ikke hva jeg skal gjøre.. Jeg forelsker meg sjelden. Én gang før har jeg vært ordentlig forelska tidligere - for ca 5 år siden tok det slutt, da jeg var ca 20. Nå har jeg forelsket meg igjen. I en jente som er helt fantastisk - hun er veldig pen, utrolig snill og rett og slett et helt fantastisk menneske. Jeg vil ikke fortelle hvor jeg kjenner henne fra, og hvordan (da jeg er redd for å bli gjenkjent), men vi er ganske mye sammen.

Hun vet ikke hvordan jeg føler det, og jeg kommer ikke til å fortelle henne det heller tror jeg. Hva skal det være godt for? Da skremmer jeg vel henne bort, og alt kommer til å bli rart mellom oss. Jeg vil ikke ødelegge vennskapet vårt heller, da det er viktig for meg. Når hun snakker om samboeren sin får jeg vondt inni meg :( Men det som er, er at det virker som hun liker meg litt hun også! Hun gir meg hvertfall komplimenter av og til..

Skulle ønske hun bare dumpet samboeren sin og ble sammen med meg i stedet. Jeg skulle gitt hva som helst for å være med henne. Og typen hennes vet ikke hvor heldig han er!!

Hvorfor er livet så utrolig urettferdig???!?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Formulerte kanskje ikke noe spørsmål tidligere siden jeg ikke har fått noen svar. Har bare så lyst å være med henne. Burde jeg fortelle henne hva jeg føler? Burde jeg holde kjeft og gå rundt å være ulykkelig? Jeg kan dessverre ikke unngå henne, selv om det kanskje ville være det beste..

Gjest Gjest_hmm_*
Skrevet

Vanskelig situasjon du er i, det er sikkert og visst!

I utgangspunktet ville jeg sagt til deg at du skulle fortelle henne hva du føler. Men hun er i et forhold, og det er ikke riktig å ødelegge det.

Hm, jeg tror jeg ville fortalt henne om følelsene. Men da må du også belage deg på at forholdet mellom dere to kan endre seg, om hun ikke føler det samme for deg. Men da slipper du å tenke 'what if'

Gjest Purple Haze
Skrevet

Hun er i et samboerforhold. Da respekterer du det. Hva skal det være godt for å fortelle henne hva du føler? Så lenge hun er opptatt, vil det bare føre til merkelig stemning mellom dere, tror jeg.

At hun gir deg komplimenter, betyr ikke at hun er hemmelig forelsket i deg. Jeg kan da gi andre menn komplimenter, uten at det betyr at jeg er mindre glad i kjæresten min.

Skrevet

Takk for svar.

Det er bare så sårende å være med henne nesten hver dag, og måtte samarbeide og være sammen, uten å kunne gi henne en klem, eller fortelle henne hvor glad jeg er i henne :( Og forstår bare ikke hvordan forelskelsen skal gå over!

Føler hun kan være "the one" også. Hun forstår meg så godt, slik ingen andre forstår meg.. Hun er akkurat det jeg ser etter, og som jeg har lett etter, også kan hun ikke være min :(

Skrevet

Jeg synes du skulle si til henne hva du føler for henne, og bare det. Hva hun gjør med det, er hennes valg, og det må du forholde deg til. Den som intet våger, intet vinner!

Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet
Hun er i et samboerforhold. Da respekterer du det. Hva skal det være godt for å fortelle henne hva du føler? Så lenge hun er opptatt, vil det bare føre til merkelig stemning mellom dere, tror jeg.

At hun gir deg komplimenter, betyr ikke at hun er hemmelig forelsket i deg. Jeg kan da gi andre menn komplimenter, uten at det betyr at jeg er mindre glad i kjæresten min.

Eg er usamd i dette. Du må kjenne på følelsane mellom dykk. Er det verkeleg god kjemi, og du trur det er gjensidig, hadde eg sagt til ho kva du føler. At ho har sambuar er ikkje ditt problem, det blir ho som må ta stilling til kva ho vil gjere når ho veit kva du føler. Det er mange sambuarforhald som ikkje er så bra, og så lenge det ikkje er barn involvert synest eg det er greit å gjere eit forsøk. Det du må vere villig til å ta sjansen på er at ho har gitt deg kompliment utan å ynskje å vere meir enn vennar med deg, og at ho faktisk har det veldig bra med sambuaren sin. Men då slepp du i alle fall å tenkje"kva om". Ikkje lett for deg dette, men du kjem deg nok gjennom uansett!

Gjest brutal_mann
Skrevet

Om du har mer å by på enn hennes nåværende vil hun glatt bytte ut han for å få deg. Samme gjelder når du har kapret henne. Kjemp for det du vil ha, og forsvar det enda hardere i ettertid.

Skrevet
Om du har mer å by på enn hennes nåværende vil hun glatt bytte ut han for å få deg. Samme gjelder når du har kapret henne. Kjemp for det du vil ha, og forsvar det enda hardere i ettertid.

Stakkars brutal, jeg lurer på hva slags kvinner du egentlig omgås. Jeg kjenner meg iallfall helt fremmed i måten du beskriver oss på. Vi er nok langt mer styrt av følelser enn det du later til å tro. Selvsagt er det bra at en mann har ordnet økonomi, men det skal langt mere til enn det for å få en kvinne interessert.

En bitter og ensporet mann er ikke noe særlig tiltrekkende, så jeg tror du hadde vært tjent med å prøve å få et mere nyansert syn på ting.

Til TS: Jeg råder deg til å snakke med jenta. Du har i grunnen ingenting å tape, for det virker som det er uholdbart slik situasjonen er nå. Det vil slite enormt på deg dersom du skal gå og gruble på dette, og late som du bare er venn. Dersom du får et negativt svar, må du bare forsøke å distansere deg fra henne.

Skrevet

Jeg ville ikke sagt noe. Sjansen for at hun trekker seg vekk er stor ettersom hun har samboer. Jeg hadde ikke greid å opptre vanlig ovenfor en jeg visste var glad i meg om jeg hadde et bra forhold med en annen.

Dessuten, jeg hadde ikke orket å være den som ødela mellom dem. For da hadde jeg sittet og tenkt at når neste mann blir glad i henne...

Gjest brutal_mann
Skrevet
Stakkars brutal, jeg lurer på hva slags kvinner du egentlig omgås.

Om seg selv bruker de ord som feminist, selvstendig, sterk, norsk, feminin, bevisst og kvinnelig.

Jeg kjenner meg iallfall helt fremmed i måten du beskriver oss på.

Bra. Men kan det hendel det mangler en del selvinsikt?

Vi er nok langt mer styrt av følelser enn det du later til å tro.

Følelser er mer enn kjærlighet, så dette overrasker meg ikke.

Selvsagt er det bra at en mann har ordnet økonomi, men det skal langt mere til enn det for å få en kvinne interessert.

Sosial status, høyde, kropp og størrelse på kuk spiller også inn. Stemmer det.

En bitter og ensporet mann er ikke noe særlig tiltrekkende, så jeg tror du hadde vært tjent med å prøve å få et mere nyansert syn på ting.

Presenter meg for mer nyanse da. Jeg opplever jo ikke at denne nyansen faktisk eksiterer i det virkelige liv.

Til TS: Jeg råder deg til å snakke med jenta. Du har i grunnen ingenting å tape, for det virker som det er uholdbart slik situasjonen er nå. Det vil slite enormt på deg dersom du skal gå og gruble på dette, og late som du bare er venn. Dersom du får et negativt svar, må du bare forsøke å distansere deg fra henne.

Oki...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...