Gå til innhold

slankeprogram

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_grete_*
Skrevet

jeg vet at det hjelper og spise litt mindre og kutte ut søtsaker, men jeg blir ikke slankere er det,er det et et skjema jeg kan følge for å ha motivasjonen til å gå ned mest mulig på 2- 3 uker ?

er det noen som vet hva jeg burde gjøre ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I teorien skal du kunne ta av 1,5 kg i løpet av 3 uker, men da skal du være strukturert og flink!

Og du må også være forberedt på at dette ikke vil være en varig vektnedgang... de kan komme tilbake like raskt på som de forsvant.

Først av alt, du må ikke spise under 1600 kcal pr dag. Spiser du mindre enn det, vil kroppen holde på alt du tilfører den, og forbrenningen vil settes ned.

Så må du øke energiforbruket ditt opp til 2600 kcal eller mer pr dag, det kommer litt an på hvor aktiv hverdag du har, men jevnt over vil jeg si at det tilsvarer 2-3 timer trening hver dag.

På den måten vil du være 1000 kcal i underskudd pr dag, og bør i teorien ha forbrent ett kg fett pr uke (7000 kcal i underskudd=1 kg fett).

MEN, ved å trene så mye vil du også legge på deg muskelvekt, og mest sannsynlig også litt vannvekt i samme slengen, og dermed vil den reelle vektnedgangen bli mindre.

Dette er IKKE en sunn og kontrollert vektnedgang, men det er mulig... i teorien.

En annen mulighet, er å kutte ut alle karbohydrater i kostholdet ditt, det har jeg hørt skal være effektivt, men det er har jeg for lite kunnskap om til å utdype videre.

Når alt dette er sagt, skjønner jeg ikke helt hvorfor du ønsker å gå ned mest mulig på kortest mulig tid.

Veldig ofte fører det til "jo-jo-slanking", og det er veldig dumt.

Du tar av deg 3 kg, og legger på deg 5...

Tar av 12, legger på deg 15... osv

Skrevet

Det beste er å endre vaner, kosthold samt trening for å få en bedre kropp og helse.

Så hva er det du vil oppnå?

Hvorfor vil du ned mest mulig på 2-3 uker?

Skrevet

Å sette seg mål på 2-3 uker er ikke realistisk om du ønsker varig vekttap. Livsstilsendringer du kan leve med fungerer og varer.

Skrevet

Jepp. Tidsperspektivet bør måles i måneder og år, ikke uker.

Skrevet

Om du skal ha en effektiv slankekur (som også er bra for helsen..) over kort tid, er det veldig effektivt å kutte ut karbohydrater!

Brød, pasta, ris og poteter inneholder mye karbohydrater og kan byttes ut med andre alternativer.

I stedet for pasta, ris og poteter kan man bruke grønnsaker (og det kan man spise mye av).

Brødet kan man klare seg uten en liten periode, og spise f.eks salat, (husk protein, ellers holder du deg ikke mett!).

Brødmaten er typisk for oss nordmenn, og absolutt ikke noe "must" til verken frokost eller nistemat.

Bruk kreativiteten, det er mye man godt man kan spise selv om man ikke spiser brød!

Men om det skulle bli vanskelig(!) inneholder omega-3 brødet lite karbohydrater..

I tillegg til dette er det jo også en selvfølge å kutte ut godteri og brus og alt det der... :fy_fy:

Mørk sjokolade, nøtteblandinger og tørkede frukter er sunne alternativer og veldig godt!!

Man trenger ikke begynne med noe hardtrening i tillegg for at dette skal funke på vekta, men en tur for dagen vil nok hjelpe på, og er jo bra for kropp og sjel :)

Lykke til!

Skrevet (endret)
Jepp. Tidsperspektivet bør måles i måneder og år, ikke uker.

Enda bedre - Resten av livet som en naturlig del av det..

Endret av Lotte27

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...