Gå til innhold

Ball etikkette. help!

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_linda_*
Skrevet

jeg lurer på hva som er lov og ikke lov når man skal på ball?

er nemlig liten i vekst og litt frodig, så fotsid kjole ville sett J*vlig ut på meg! har masse fine kjoler som går til knærne, men er dette lov eller ikke?

takk for svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har du fått beskjed om kleskode? Hvor formelt er dette, er det "ball" eller ball? Her finner du litt om kleskoder.

Gjest Gjest_linda_*
Skrevet
Har du fått beskjed om kleskode? Hvor formelt er dette, er det "ball" eller ball? Her finner du litt om kleskoder.

det er ball på grand hotel og er for odontolog-studenter. står nemlig ingenting om dress code på invitasjonen, så jeg er litt forvirret

Skrevet

En lekker kjole til knærne må da fint gå an. Type cocktail dress.

Skrevet

Hvis kleskode ikke er oppgitt må det vel være ok å bruke knelang kjole, forutsatt at den er fin selvfølgelig. Hvis du kjenner noen av de andre som skal dit kan du jo forhøre deg litt med dem? Jeg har vært på såkalt ball hvor det ble brukt kortere kjoler også, og ingen reagerte på det.

Skrevet

Jeg må vel også legge til at det er ikke ball på slottet det her da... Da ville jeg vel sagt at ballkjole var eneste løsning.

For dette ballet høres det ut som om cocktailkjoler vil fungere helt bra og det er jo ikke akkurat sånn at slike kjoler ikke er lekre da..

Skrevet

Ved ball er koden ofte galla, og da skal damenes kjoler ikke være kortere enn der ankelen starter, og man skal bære sjal eller kort jakke over skuldrene. Disse skal ikke tas av før verten evt kaster jakken.

Skrevet

Siden det er ball for studenter, tror jeg man kan anta at kleskoden er "studentgalla", hvilket betyr at man bruker det fineste man har. Knekort kjole går dermed fint an.

Skrevet
Siden det er ball for studenter, tror jeg man kan anta at kleskoden er "studentgalla", hvilket betyr at man bruker det fineste man har. Knekort kjole går dermed fint an.

Det tror jeg også.

Skrevet

Jeg tror absolutt knelangt skal gå bra. Finnes jo mange nydelige knelange kjoler!

Skrevet

Nja, eg ville då absolutt seie at til studentgalla er det lang kjole!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...