Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og kjæresten bor i hvert vårt land, vi prater tidvis ofte, andre ganger blir det litt lenger imellom pga at en av oss (bytter litt på hvem) har mye på timeplanen.

Nå har han nettop vært noen uker i usa pga jobb, og da har jeg hørt litt mindre fra ham, vanskelig å finne tider som passer begge når det er 7 timer forskjell etc.

Det går egentlig greit, men vi pratet litt før han satte seg på flyet hjem til der han bor, i går. Og jeg spurte om han ikke kunne sende en melding når han var trygt hjemme, bare så jeg visste at turen hadde gått fint....

Joda, det skulle han sa han. Jeg vet han har landet, jeg vet forøvrig at han har kommet trygt hjem også, for han har lagt inn en kommentar på et bilde av en vi begge har på facebook... så egentlig bør jeg jo bare tenke som så at han sikkert var trøtt, sliten og i jet-lag, og at jeg jo vet at han er trygt hjemme og det er det viktigste.

Men har han sendt noen melding til meg?

Neida!

Og kvinne som jeg er, begynner jeg da å spekulere.... tenker han ikke på meg? Betyr jeg så lite for ham at han ikke kan sende en skarve liten melding engang når han vet jeg gjerne vil vite at han er ok? Og det eskalerer da til at han i mitt hode aldri tenker på meg, kan neppe bry seg og antagelig bare venter på neste gang vi treffes til han dumper meg fordi han ikke bryr seg nok....

og jada, jeg vet. Jeg er Kvinnfolk, med stor k.

Men dere menn, når dere ikke tenker på å sende kjæresten deres en melding om at dere er ok etter en tur eller hva som helst, betyr det at dere ikke er interessert? Tenker dere ikke på henne, eller hva kommer det av at dere ikke melder ok? Jeg lurer jo ikke fordi jeg vil kontrollere, jeg lurer bare på fordi jeg ikke vil risikere at han ender opp død i en grøft uten at jeg bryr meg, eller reagerer før det har gått en uke, også ligger han på sykehus i koma....

dette er ikke første gangen, eller første kjæresten, jeg har opplevd dette med,og jeg skjønner det fremdeles ikke.

Forventer jeg for mye? eller er ikke menn som oppfører seg slik, egentlig særlig interessert? Eller er di bare menn....

æææh.. premenstruell hjelper IKKE!!!

(og jeg skriver her istedenfor å spør ham, fordi jeg VET at jeg har en tendens til å være dramaqueen... :fnise: og ønsker egentlig ikke å belemre ham med mine overanalyseringer dersom jeg ikke føler at han virkelig burde oppført seg annerledes om han brydde seg om meg.)

Så til menn, kjenner dere dere igjen? med det å ikke nødvendigvis si ifra? Hva betyr det? Hvorfor "glemmer" dere, eller hvorfor synes dere ikke det er viktig å si ifra at man er ok?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei Aline. Jeg ville definitivt reagert om jeg var deg i denne situasjonen. Men det er litt vanskelig for meg likevel å gi råd til deg, fordi jeg tror vi har litt ulike forhold. For meg høres det veldig fjernt ut å ha en kjæreste men ikke snakkes hver dag, bortsett fra hvis den ene ikke har dekning da. Kjæresten min har vært på jakt i en ukes tid nå, og der er det ikke alltid dekning. Derfor blir det til at vi snakkes mellom hver og annenhver dag, en eller annen gang når han har mulighet. Men hvis han hadde vært et sted der han hadde hatt dekning, ville vi sikkert ringt hverandre to-tre ganger daglig minst, bare for å si hei. Dette høres sikkert ekstremt ut for noen, og alle forhold er jo forskjellige. Men som sagt, hvis jeg hadde vært deg ville jeg syns det hadde vært kjemperart om kjæresten min hadde tid til å kommentere andres Facebookstatus men ikke til å ringe meg og si god natt. Og jeg hadde ikke nølt med å lage stor dramatikk av det..

Skrevet

Hei Aline!

Sånn som det der kan min kjære være også. Han er som regel flink til å si ifra, men det har hendt noen ganger at han bare har glemt det av. En gang skulle han si i fra når han landet i Oslo, men glemte seg helt av. Han dro til byen, på kino og jeg hørte ikke fra han før etter fem timer, dvs. en time før neste fly gikk, og da hadde jeg sendt han to etterlysninger på sms. ;)

Jeg pleier også å tenke en del på om hvorvidt han tenker på meg i løpet av dagen, men jeg er sikker på at det er enda mer viktig for deg i og med at dere har avstandsforhold. Jeg og min er jo samboere, så..

Send han melding og spør om han ikke skulle lande snart, så kommer han nok på hva han hadde lovet. :)

Skrevet

Takk for tilbakemelding. :)

Ja, forhold er helt klart forskjellige, og jeg hadde blitt gal om jeg skulle pratet flere ganger om dagen hver dag, og jeg vet han er likedan.

Men dette med at han tar seg tid til å kommentere på facebook, og ikke tenker på å sende en liten melding til meg om at han er vel hjemme, er litt vanskelig å svelge, for JEG ville sendt den meldingen.

det er kanskje det som gjør det litt vanskelig også, at jeg i utgangspunktet ikke trenger å prates hver dag, at jeg også tidvis er så opptatt at han ikke hører så mye. Men likevel trenger jeg å høre at alt er ok når han har vært på lange reiser...

Minner meg litt om når vi var små og jeg syntes mamma maste når hun ønsket å vite at jeg var vel hjemme etter en bytur eller var borte, jeg forstod ikke da at det bare var så hun kunne slappe av og ikke bekymre seg over at jeg var ok. Føler det er litt slik med endel menn jeg treffer også. Og da blir jeg usikker på om det er jeg som er for hønemor (som jeg vet jeg har en tendens til å være), eller om det er han som rett og slett ikke bryr seg.

Skrevet

Jeg er ikke mann, men kanskje jeg er litt som kjæresten din. Jeg ser overhodet ikke poenget med å sende "hei jeg er i live" meldinger i hytt og pine. Ville aldri bedt kjæresten min om å sende en melding til meg av den typen, og hvis noen hadde bedt meg om å sende så hadde jeg antagelig endt opp med å gjøre det flere timer forsinket i beste fall, fordi jeg ikke så poenget og derfor ventet til "alt annet" var unnagjort...

Skrevet
Jeg er ikke mann, men kanskje jeg er litt som kjæresten din. Jeg ser overhodet ikke poenget med å sende "hei jeg er i live" meldinger i hytt og pine. Ville aldri bedt kjæresten min om å sende en melding til meg av den typen, og hvis noen hadde bedt meg om å sende så hadde jeg antagelig endt opp med å gjøre det flere timer forsinket i beste fall, fordi jeg ikke så poenget og derfor ventet til "alt annet" var unnagjort...

høres veldig ut som kjæresten min ja!! hehe.

Men, jeg forstår det likevel ikke. Eller, jeg forstår at du/dere ikke forstår poenget, men når jeg forteller at det er viktig for da slipper jeg å lure på om alt har gått bra, hvorfor ikke bare sende den lille meldingen da?

For meg føles det jo som om jeg da kommer sist på lista over alt i livet hans....

Skrevet (endret)
høres veldig ut som kjæresten min ja!! hehe.

Men, jeg forstår det likevel ikke. Eller, jeg forstår at du/dere ikke forstår poenget, men når jeg forteller at det er viktig for da slipper jeg å lure på om alt har gått bra, hvorfor ikke bare sende den lille meldingen da?

For meg føles det jo som om jeg da kommer sist på lista over alt i livet hans....

Skjønner den. Som jeg har sagt tidligere til kjæresten min - Det tar et par sekunder for han å sende en melding, mens hvis han ikke gjør det, kan det ende opp med noen timers bekymring/irritasjon/grubling for meg. Hva veier tyngst?

Men nå skal det sies at jeg har sluttet å sitte og vente på meldinger nå. Dvs. jeg kan finne på å vente på å få en koselig melding eller to nå han er bortreist, fordi jeg vil at han skal sende til meg først, men om det er noe jeg lurer på, eller om han har glemt av å sende en "nå er jeg framme og i live"- melding, så ringer jeg, eller sender han melding selv. :)

Han dykker en del også, så der vil jeg også ha melding. Det skjer tross alt noen dykkeulykker i året.

Endret av Teriyaki
Skrevet
Skjønner den. Som jeg har sagt tidligere til kjæresten min - Det tar et par sekunder for han å sende en melding, mens hvis han ikke gjør det, kan det ende opp med noen timers bekymring/irritasjon/grubling for meg. Hva veier tyngst?

Men nå skal det sies at jeg har sluttet å sitte og vente på meldinger nå. Dvs. jeg kan finne på å vente på å få en koselig melding eller to nå han er bortreist, fordi jeg vil at han skal sende til meg først, men om det er noe jeg lurer på, eller om han har glemt av å sende en "nå er jeg framme og i live"- melding, så ringer jeg, eller sender han melding selv. :)

akkurat det samme jeg tenker, for ham tar det noen sekunder, mens om han ikke bruker de sekundene på den meldingen, så blir det timer med bekymring og grublig for meg. Men, det er jo i utgangspunktet mitt problem..

Og hadde jeg ikke sett livstegn fra ham i det hele tatt, hadde jeg nok sendt en melding. Men jeg vet jo han er fremme og i live, siden han la inn kommentar på ett bilde av en kompis. Så jeg prøver å være ok med at han bare er annerledes, og ikke mase.

Men skal vel innrømme at jeg likevel blir litt grublende over det, hvor mye betyr jeg egentlig da? Det var han som tok steget til å bli kjent, det var han som tok initiativ til å dra på tur sammen, det var han som tok initiativ til det meste i starten, nå som vi liksom er kjærester, er han ferdig med å vise interesse.... Og spesiellt siden det er avstandsforhold, som faktisk fremdeles er nytt (også han som begynte å omtale oss som kjærester, jeg har ikke peset på noe av dette), så kjenner jeg at jeg blir litt usikker når jeg ikke hører noe.

I mine øyne, er vi liksom ikke safe nok til å ta hverandre for gitt, vi har bare holdt på i 5 måneder... jeg trenger mer tid en det før jeg føler meg trygg på ting. Men igjen, er også klar over at jeg kan være dramaqueen til tider, og derfor jeg søker etter andres erfaringer nå, så ikke all min grubling skal trenge å gå til ham. Vi er så forskjellige der nemlig.

Skrevet
Han dykker en del også, så der vil jeg også ha melding. Det skjer tross alt noen dykkeulykker i året.

Det hadde jeg også villet.

Det er ikke som om jeg krever melding hver gang han er ute og flyr (fysisk ute og flyr altså, med fly), for det gjør han myyyyye, men når han har flydd fra usa, som tross alt er ett stykke, så er det kjekt synes jeg. Er ikke bare ham jeg er sånn med, har en god kamerat som bor i usa, og han for også klar beskjed om å melde når han er fremme eller når han er her, så jeg vet han er ok... hehe.. hønemor. Men han er likedan, så han melder alltid. Han krever meldinger fra meg om vi har vært ute og danset og han ikke har fulgt meg hjem også, så må jeg melde at jeg er vel hjemme. Dette altså min kamerat, når han er i norge.

Skrevet

Du forventer ikke for mye. Han burde ha sendt melding.

Men du har nok rett i at dette kan være typisk for menn. Jeg føler meg også truffet. Og da er det antakligvis bare fordi han rett og slett glemte det, og kanskje ser på dette som en helt uvesentlig ting.

Ikke tolk for mye her. Men si gjerne fra om hvordan du føler det, slik at han skjønner at det er viktig for deg. Det ville funket på meg ihvertfall!

Gjest Gjest_harald_*
Skrevet

Skal jeg være upartisk så forventer du ikke for mye. Det er vel ikke mye å be om en melding om at han er kommet fram trygt. Men har selv fått beskjed om å sende mld til dama etter fly- og togreiser, men i blant glemmer jeg det bare. Og noen ganger gidder jeg rett og slett ikke, spesielt hvis jeg er framme tidligere enn planlagt, fordi da kan jeg risikere at det kommer oppfølgingsspørsmål som hvorfor jeg er så tidlig framme. Har jeg så mye i hendene at jeg må sette fra meg noe gidder jeg heller ikke sende mld, så det er vel sikkert derfor.

Skrevet

Takk gutta, jeg får se hva som kommer av meldinger etterhvert. Kommer ikke til å mase om det ihvertfall, det ser jeg som unødvendig siden jeg dog vet han er vel hjemme og ikke ligger død noe sted eller har styrtet.

I beste fall har han bare glemt det, eller som nevnt, droppet det fordi han er redd for oppfølgingsspørsmål og ikke er klar for det akkurat nå... (den passer nemlig også godt på ham, tror han at han risikerer oppfølingsspørsmål uten at han egentlig er klar for det, så lar han være å si noe inntil han er klar for litt pratetid.)

I værste fall er han ikke like interessert, og da får jeg vel vite det før eller senere....

men han kommer nok til å få en liten kommentar om at han godt kan slutte å si ja, dersom han ikke tror han kommer til å holde det. Han har nemlig sagt ifra tidligere, at "trenger du det da? det går jo bra!" Da forventer jeg ihvertfall ikke å høre noe..

forventninger, forhåpninger og ønsker er noe skit.... :ler:

Responsen er gjerne "dont worry, It will be ok!"

Skrevet

Jeg skjønner deg, og jeg skjønner kjæresten din litt også. Jeg er nemlig litt som dere begge to. Jeg ville syntes det var koselig om min "date" gjennom flere måneder nå hadde sendt meg et pip når han har vært på farten. Vi treffes tross alt ganske ofte har gjort det i hele perioden, og ingen av oss dater noen andre.

Men han tenker ikke på det.

Og for å være rettferdig så tenker ikke jeg på å sende ham noen beskjed heller, når jeg har vært ute på farten. Av og til gjør jeg det, men da er det gjerne fordi jeg har noe annet å meddele også. Så det er nok en god porsjon korttenkthet ute og går.

Skrevet
Det hadde jeg også villet.

Det er ikke som om jeg krever melding hver gang han er ute og flyr (fysisk ute og flyr altså, med fly), for det gjør han myyyyye, men når han har flydd fra usa, som tross alt er ett stykke, så er det kjekt synes jeg. Er ikke bare ham jeg er sånn med, har en god kamerat som bor i usa, og han for også klar beskjed om å melde når han er fremme eller når han er her, så jeg vet han er ok... hehe.. hønemor. Men han er likedan, så han melder alltid. Han krever meldinger fra meg om vi har vært ute og danset og han ikke har fulgt meg hjem også, så må jeg melde at jeg er vel hjemme. Dette altså min kamerat, når han er i norge.

Skjønner deg godt jeg. Dvs. jeg selv hadde ikke kunne vært i et forhold hvor man ikke har kontakt hver dag, for min del blir det feil. Men heldigvis har kjæresten min samme mening, kanskje i litt mindre grad, men.. Uansett, når det plutselig blir noe som mangler utifra det man er vant til så blir det jo lett til at man lurer på om det er noe galt, og begynner grublingen..

Gjest brutal_mann
Skrevet
Men dere menn, når dere ikke tenker på å sende kjæresten deres en melding om at dere er ok etter en tur eller hva som helst, betyr det at dere ikke er interessert?

Det betyr at jeg har glemt det.

Så til menn, kjenner dere dere igjen?

Ja.

med det å ikke nødvendigvis si ifra? Hva betyr det?

At tankene var på et annet sted. Det er ikke alltid det å gi tilbakemelding føles spesielt viktig.

Hvorfor "glemmer" dere, eller hvorfor synes dere ikke det er viktig å si ifra at man er ok?

Kan kun snakke for meg selv, men fordi jeg ikke tror det er SÅ viktig for henne å vita at jeg er ok.

Gjest Gjest_girl_*
Skrevet

Er menn og kvinner virkelig skrudd så forskjellig sammen?

Jeg mener, (nesten) alle damer er veldig kommunikative, vi sender meldinger om alt, ringer, prater. Uansett; hvis vi tenker på noen, liker noen, bryr oss om noen, så er vi veldig opptatt av den kommuniseringa _hele_ tiden.

Men menn; kan de tenke på noen, like noen, bry seg om noen, uten å måtte formidle det på alle mulige måter, som sms´er "uten innhold", en telefon "bare for å prate" osv?

Gjest brutal_mann
Skrevet
Men menn; kan de tenke på noen, like noen, bry seg om noen, uten å måtte formidle det på alle mulige måter, som sms´er "uten innhold", en telefon "bare for å prate" osv?

Ja. Det er slik vi får tid til forskning og utvikling.

Skrevet
Det betyr at jeg har glemt det.

Ja.

At tankene var på et annet sted. Det er ikke alltid det å gi tilbakemelding føles spesielt viktig.

Kan kun snakke for meg selv, men fordi jeg ikke tror det er SÅ viktig for henne å vita at jeg er ok.

Takk brutal mann, begynner å se at han bare er mann...

fikk melding utpå kvelden, helt uten at det virket som han tenkte på at jeg hadde bedt om å få melding når han var hjemme. ...

Men ett spørsmål til da, når tankene er andre steder, ikke synes det er viktig, etce tc, bryr dere dere om dama likevel?

Kan en mann se en kjæreste som virkelig rett, og likevel bare glemme ...?

Jeg føler liksom at jeg kanskje ikke er helt den rette for ham jeg da... bare fordi han ikke har behov for å prate/melde akkurat når jeg har det. (og jada, ser at jeg er minst like mye kvinnfolk som han er mann her, derav postes fremdeles her, mens han ikke blir brydd med disse spørsmålene, enda ihvertfalll.. må la stakkarn komme seg fra jet-lag først i det minste. hihi)

Det sies at menn tenker mer på sex en kvinner, tenker kvinner mer på kjærsten en menn gjør kanskje? (generaliseringer, i know.)

Må innrømme at jeg ikke forstår menn særlig godt, det er litt frustrerende til tider, så greit å ha kg! :)

Skrevet
Er menn og kvinner virkelig skrudd så forskjellig sammen?

Jeg mener, (nesten) alle damer er veldig kommunikative, vi sender meldinger om alt, ringer, prater. Uansett; hvis vi tenker på noen, liker noen, bryr oss om noen, så er vi veldig opptatt av den kommuniseringa _hele_ tiden.

Ser du lurer på akkurat det samme som meg ja.. haha. Godt det er flere av oss. :)

Ja. Det er slik vi får tid til forskning og utvikling.

hehehe... men tenker ikke dere på sex all den tiden vi tenker på dere? og menn gjør vel ikke flere ting på en gang, så å tenke på sex OG drive med forsking og utvikling... er ikke det å skryte på seg? ;)

Men igjen, takk. Jeg forundres også over dette nemlig, godt å vite at det faktisk er mulig for dere.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Takk brutal mann, begynner å se at han bare er mann...

fikk melding utpå kvelden, helt uten at det virket som han tenkte på at jeg hadde bedt om å få melding når han var hjemme. ...

Men ett spørsmål til da, når tankene er andre steder, ikke synes det er viktig, etce tc, bryr dere dere om dama likevel?

Når du sitter på jobb dypt oppslukt i en problemstilling, bryr du deg om han allikevel? ;)

Bryr jeg meg om henne så vises det, og formidles, stort sett ansikt til ansikt.

Kan en mann se en kjæreste som virkelig rett, og likevel bare glemme ...?

Ja.

Jeg føler liksom at jeg kanskje ikke er helt den rette for ham jeg da... bare fordi han ikke har behov for å prate/melde akkurat når jeg har det. (og jada, ser at jeg er minst like mye kvinnfolk som han er mann her, derav postes fremdeles her, mens han ikke blir brydd med disse spørsmålene, enda ihvertfalll.. må la stakkarn komme seg fra jet-lag først i det minste. hihi)

Følelser er sjelden rasjonelle. Det er det som gjør dem til nettopp følelser.

Det sies at menn tenker mer på sex en kvinner, tenker kvinner mer på kjærsten en menn gjør kanskje? (generaliseringer, i know.)

Nei, for menn tenker på sex med kjæresten ;)

Må innrømme at jeg ikke forstår menn særlig godt, det er litt frustrerende til tider, så greit å ha kg! :)

Å forstå kvinner har jeg gitt opp for mange mange år siden. Nå er jeg bare med på turen og orker ikke legge på meg alle de rariteter kvinner presterer. Anbefaler det samme for deg :cool:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...