Jade Skrevet 13. september 2009 #61 Del Skrevet 13. september 2009 Hvis jeg hadde møtt en som hette det samme som mannen min, så kunne jeg vært troende til å påpeke sammentreffet. Det har ingenting med at jeg skal spesifisere forholdet, eller avvise evt. sjekkeforsøk. Det er lett å mistolke når man leser mellom linjene på hva folk sier. Trolig sa han det bare fordi han faktisk har ei dame som heter Hege, og forhåpentligvis la han ikke engang merke til at det ble tolket som en avvisning og at du ble flau. (har bare skummet igjennom tråden) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Munnlås Skrevet 13. september 2009 #62 Del Skrevet 13. september 2009 Han gliste henne jo opp i trynet og sa med påfallende stemme at kjæresten het det samme... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jade Skrevet 13. september 2009 #63 Del Skrevet 13. september 2009 Er vi sikker på at han ikke smilte for å være vennlig? Og at stemmen bare hørtes påfallende ut for TS? Et smil kan fort bli glisende hvis man tror at det er ment negativt. Samme med stemmen. Og hvordan høres en påfallende stemme ut, siden TS kan være nesten objektivt sikker på at den var det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest TS Skrevet 13. september 2009 #64 Del Skrevet 13. september 2009 Er vi sikker på at han ikke smilte for å være vennlig? Og at stemmen bare hørtes påfallende ut for TS? Et smil kan fort bli glisende hvis man tror at det er ment negativt. Samme med stemmen. Og hvordan høres en påfallende stemme ut, siden TS kan være nesten objektivt sikker på at den var det? Hei Jade! Nå er jeg ikke sikker på noenting lengre, klokken er 1.40 og jeg burde lagt meg for lenge siden.... Men for å svare deg, Jade, så mener jeg fullt og helt at han hadde en smug og usympatisk look da han sa det. Jeg kan ha tatt feil, men jeg tror ikke det. Hele holdningen hans lyste "Got'cha"! Men jeg er ikke uenig i at man kan komme med slike opplysninger i en samtale på fest uten at det trenger å bety så mye, det er bare måten man sier det på. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Munnlås Skrevet 13. september 2009 #65 Del Skrevet 13. september 2009 Er vi sikker på at han ikke smilte for å være vennlig? Og at stemmen bare hørtes påfallende ut for TS? Et smil kan fort bli glisende hvis man tror at det er ment negativt. Samme med stemmen. Og hvordan høres en påfallende stemme ut, siden TS kan være nesten objektivt sikker på at den var det? De fleste klarer å skille mellom selvgod/hånlig adferd og vanlig høflighet da.Antar at ts klarte det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
waco Skrevet 14. september 2009 #66 Del Skrevet 14. september 2009 Tror det som irriterte Hege på 30 mest, - var vel at denne fyren ikke husket henne fra forrige gang. Om jeg hadde vært på en fest og en singel jente plutselig nistirrer på meg, - og jeg, - "eeeh hva er det, har jeg noe på nesa?" hun; "hakke jeg sett deg før da? For kanskje seks syv år siden? Vi prata sammen. jeg; "eeehuh, sikker på det altså? Jeg kan aldri husket og ha sett deg??" hun; "jooooooo, jeg er sikker på at det var deg!!! Vi drakk jo teqila med sitronbiter og salt!" jeg; "eeeh sikker på det? Jeg drikker ikke. Hva er det du heter for noe du da?" hun; "Hege! Du kan ta steget!" jeg; "åja hege ja, nei det hadde jeg nok husket for det heter dama mi og". Jeg klarer ikke å lese annet fra referatet i historien at denne hege tydeligvis ikke skjønner at det å fortelle en fremmed gutt at du husker ham fra fortia er ensbetydende med at du aldri kan glemme ham. Og sånne litt småforvirra damer pleier vi gutter å bli dritkåte på, fordi de får vi pult uten den vanlige anstrengelsen, - ikke rart hege følte seg snytt av avslaget og bedratt av guttens forglemmelse da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Celina, 36 Skrevet 14. september 2009 #67 Del Skrevet 14. september 2009 Hun prøvde ikke å sjekke han opp!! "Har ikke jeg sett deg før". er en klassisk sjekkereplikk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. september 2009 #68 Del Skrevet 14. september 2009 Vel Hege. Jeg tror det er en mulighet for at du feiltolket entusiasmen da han ble minnet om sin hjertenskjær, og lyste opp over at i den uinteressante standard høflighetssmalltalken plutselig poppet opp noe interessant; dama hans. Din rødming og pinliggjøring av situasjonen, ble som å stappe en sur sokk i halsen på ham. Og din oppfattelse av situasjonen farges av dine følelser der og da. Vel, som det sies: Velkommen inn i mannens virkelighet. Dette glimtet opplever noen av oss daglig, andre ukentlig. Vi blir også ganske paff når vi prater med en kvinne vi overhodet ikke finner attraktiv, ja nesten kunne betalt for å slippe å få henne i senga; og så kommer det åpenbart demonstrativt i en setning at hun har type, med trykk på type. Merkelig nok alltid de jeg finner mindre attraktive? Rart fenomen. Kanskje de mer omsvermede har større sosial erfaring å flyte på? Ser mer forskjell på om det er smalltalk - sosial smøring, eller om gubben står forventningsfullt pesende med dirrende beinhard sosial intelligens... Vel, vi må takle slike opptil flere ganger ukentlig, og du jamrer over en eneste en? For mitt vedkommende er ofte praten slutt når jenta blir patetisk. Om hun tror jeg "gir meg" pga at hun er opptatt, så byr jeg på den selvbildeboosten. Kanskje like greit at hun ikke vet sannheten. Men du? Det er pokker meg ikke verre for deg enn for oss. Slutt å ta deg sjølv så fordømt seriøst, og kom deg over det. Du er ikke laget av porselen. I ditt tilfelle er det femti prosent sjanse for at du ver patetisk, og femti prosent på at han var det. Begge deler risikerer du å overleve. Værsågod neste! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #69 Del Skrevet 14. september 2009 Helt enig med deg, Kamikatze. Jeg har som jente opplevd det der et par ganger, men kunne aldri falle meg inn å syte på et forum for det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 #70 Del Skrevet 14. september 2009 Herlig innlegg, "Brutal mann". Du glemmer nok en gang at det sitter mennesker med følelser og skriver innlegg her. Her har du et veldig godt og viktig poeng faktisk. Det er veldig lett å glemme personen bak innlegget når man ikke kan se og høre reaksjonene. Dette er ikke noe større problem i generelle diskusjoner, men når det dreier seg om tråder med personlig innehold så bør vi tenke oss bedre om og være mer forsiktige med hva vi skriver i kommentarer. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #71 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg er 36 og treffer til stadighet "menn" som fletter tidlig inn i samtalen at de har kjæreste, de sier det på alle slags finurlige måter. Og jeg, som single, tenker "slag i ansiktet", for jeg er jo der bare for å prate med folk, ikke for å dra hjem en ektemann. Utrolig hvordan enkelte menn er. Så innbildske de er, tror vi er interessert bare fordi vi snakker med de! Jeg har også opplevd at kjærester blir flettet inn i de utroligste sammenhenger, ofte iløpet av de to- tre første setningene av samtalen. Har ofte oppfattet informasjonen som ute av sammenheng og totalt unødvendig. Velger å tolke det som at fyren har litt i overkant stort ego og at han har en kjæreste han er glad i. Må da legge til at jeg har samboer, og er normalt høflig ovenfor både menn og kvinner. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #72 Del Skrevet 14. september 2009 Her har du et veldig godt og viktig poeng faktisk. Det er veldig lett å glemme personen bak innlegget når man ikke kan se og høre reaksjonene. Dette er ikke noe større problem i generelle diskusjoner, men når det dreier seg om tråder med personlig innehold så bør vi tenke oss bedre om og være mer forsiktige med hva vi skriver i kommentarer. Pisspreik. Når man starter en tråd for å rakke ned på et menneske man har møtt eller bor sammen med, må man tåle at folk både er uenig og bruker samme mynt som trådstarteren bruker mot den hun hetser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 #73 Del Skrevet 14. september 2009 Pisspreik. Når man starter en tråd for å rakke ned på et menneske man har møtt eller bor sammen med, må man tåle at folk både er uenig og bruker samme mynt som trådstarteren bruker mot den hun hetser. Greit nok, bare man ikke blir ufin og usaklig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kamikatze Skrevet 14. september 2009 #74 Del Skrevet 14. september 2009 Pisspreik. Når man starter en tråd for å rakke ned på et menneske man har møtt eller bor sammen med, må man tåle at folk både er uenig og bruker samme mynt som trådstarteren bruker mot den hun hetser. Pisspreik. Det går an å formidle et ulikt eller motsatt syn på en problemstilling, uten å hetse eller tråkke på noen. - Selv om der selvsagt finnes et og annet eksempel på at enkelte oppfatter det å bli motsagt som hets, i seg selv. - Men uten å behøve å ta hensyn til sistnevntes nykker, går det utmerket an å formidle sitt syn, uten å trampe andre ned i myra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #75 Del Skrevet 14. september 2009 Pisspreik. Det går an å formidle et ulikt eller motsatt syn på en problemstilling, uten å hetse eller tråkke på noen. - Selv om der selvsagt finnes et og annet eksempel på at enkelte oppfatter det å bli motsagt som hets, i seg selv. - Men uten å behøve å ta hensyn til sistnevntes nykker, går det utmerket an å formidle sitt syn, uten å trampe andre ned i myra. Pisslunken stråmannargumentasjon. Ingen har sagt at det ikke "går an". Men sutrepavene og drittslengerne må forvente at noen gir dem betaling i samme valuta de selv benytter. Flere kommentarer? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 14. september 2009 #76 Del Skrevet 14. september 2009 Her har du et veldig godt og viktig poeng faktisk. Det er veldig lett å glemme personen bak innlegget når man ikke kan se og høre reaksjonene. Dette er ikke noe større problem i generelle diskusjoner, men når det dreier seg om tråder med personlig innehold så bør vi tenke oss bedre om og være mer forsiktige med hva vi skriver i kommentarer. Har noen i denne tråden på noen som helst måte tråkket over streken og vært stygge? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 14. september 2009 #77 Del Skrevet 14. september 2009 Har noen i denne tråden på noen som helst måte tråkket over streken og vært stygge? Jeg kommenterte bare reaksjonen til Hege30 her på en generell basis. Det er fort gjort å kommentere litt for bastant. Kan sikkert gjøre det selv jeg også. Men om noen har gjort det her har jeg ikke tatt noen stilling til. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 (TS) Skrevet 14. september 2009 #78 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg ønsker ikke å starte noen "krangel" her på KG. Men jeg synes at noen av svarene på mitt innlegg har enn unødvendig brutal tone. Jeg ser det er skrevet kommentarer som "når du er 30 år begynner du å bli desperat og da er du bevisst eller ubevisst på jakt non stop" osv osv. Sånt er veldig unødvendig. Jeg gikk på en fest, håpet å få det hyggelig, prøvde å konversere - og fikk en unødvendig kalddusj. Det var ikke slik at jeg dyttet puppene opp i trynet på ham og råsjangset og fikk svar på tiltale. Kanskje var det ikke engang en situasjon å snakke om, sånn er det ofte når mennekser interagerer - ting blir misforstått, feiltolket, overdimensjonert, etc. You name it. Men hver person har sin subjektive oppfatning av ting. Og når JEG skrivet et innlegg på KG og deler min opplevelse med dere, så kan dere for ALL del skrive: "slutt å syt", "dette har jeg opplevd flere ganger, ta det som en mann", osv osv. Det er fair det, kan ikke bare forvente trøst og positive reaksjoner. Men når innleggene blir ufine og spekulative, så synes jeg det er på tide å si fra. Sikkert en del som følger med på disse trådene og sitter og ler høyt og bestemmer seg for å "slenge inn" en kommentar og se reaksjonen. Men - da glemmer de at den som postet innlegget er en ekte person med følelser. KG ble ikke opprettet for at folk skulle være ufine og "disse" hverandre. Tror mange er mye tøffere i trynet når de sitter på nett, for da er det helt beskyttet og kan ikke "taes" for det de skriver. I real life skjønner jo alle at man ikke kunne sagt en brøkdel av slike hetsende ting uten at folk hadde trodd du var helt psykisk ustabil. Mitt budskap er: la oss være litt snillere med hverandre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjestdeluxe Skrevet 14. september 2009 #79 Del Skrevet 14. september 2009 Jeg forstp egentlig ikke hva som var "problemet" i dette innlegget. Forstår at TS følte situasjonen leit, men så mye prat om en følelse? En ny 30 siders tråd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #80 Del Skrevet 14. september 2009 Dustealarmen min gikk av med det samme jeg leste innlegget ditt TS. Ikke ta deg nær av det. Før eller siden møter du på skapningen igjen, og kanskje med dame. Da kler du på deg ditt peneste smil, går bort og sier "Takk for sist! Og du må være HEGE!!" Så hvis det viser seg at det IKKE var Hege... så har han resten av kvelden på å forklare seg ut av det... mmmmoooahahahahahah.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå