Gå til innhold

Ble avvist uten å ha prøvd meg engang

Gjest Hege30

Anbefalte innlegg

Jeg er 36 og treffer til stadighet "menn" som fletter tidlig inn i samtalen at de har kjæreste, de sier det på alle slags finurlige måter.

Og jeg, som single, tenker "slag i ansiktet", for jeg er jo der bare for å prate med folk, ikke for å dra hjem en ektemann.

Utrolig hvordan enkelte menn er. Så innbildske de er, tror vi er interessert bare fordi vi snakker med de! :snurt:

Det tror jeg du har helt rett i ... latterlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Prata med ei kjekk dame for ikke så lenge siden som jeg traff tilfeldigvis ute ved fjorden når hun var ute og gikk tur med hunden sin. Aldri sett henne før eller siden. Kjekk å prate med og hun brukte uttrykket "vi" skal ditt og "vi" skal datt i gjennom samtalen. Det var ganske effektiv informasjon å få faktisk hehe Smart måte å fortelle at man ikke er singel på. Men kvinner er vel smartere enn mannfolk.

Endret av Steinar40
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du burde heller være glad for å få vite det mener nå jeg. Da kan det ikke bli noen misforståelser.

Det er vel bare å si - Javel .... akkurat. Og så fortsette samtalen. Men da er du kanskje egentlig ikke noe spes. interessert i prate med ham lenger?

Jjo, alt det der er greit, men det er noe med måten man sier ting på. Jeg er sikker på at du selv hadde reagert om en dame på fest sa til deg første minuttet dere snakekt sammeen "Steinar, sier du? Det navnet burde jeg husket, for jeg har faktisk en KJÆRESTE som heter det!"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke jeg heller. Du kunne bare svart at ja da burde du jo ha husket det og puttet på noen flere vennskapelige spørsmål, så hadde du vært på topp igjen.

Nå virker det faktisk som du prøvde å sjekke han opp, men ble flau når han avviste deg.

Ja, ikke sant... Nei, jeg prøvde ikke å sjekke ham opp - men jeg ble virkelig flau over at han trodde det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jjo, alt det der er greit, men det er noe med måten man sier ting på. Jeg er sikker på at du selv hadde reagert om en dame på fest sa til deg første minuttet dere snakekt sammeen "Steinar, sier du? Det navnet burde jeg husket, for jeg har faktisk en KJÆRESTE som heter det!"

Nei, det hadde jeg faktisk ikke reagert på på noen som helst annen måte enn at det er interessant informasjon å vite. For da hadde jeg ikke kastet bort mer tid på henne sånn sett hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_angelina_*
Det er vel bare å si - Javel .... akkurat. Og så fortsette samtalen. Men da er du kanskje egentlig ikke noe spes. interessert i prate med ham lenger?

Enda en som åpenbart ikke har forstått hva som var problemet i åpningsinnlegget, og som tror kvinner snakker med menn bare for å sjekke dem opp.

Nå skal jeg ikke gjøre deg flauere enn det du er fra før ts, men du er klar over at "har ikke jeg sett deg før" er en klassisk klisjé innen sjekkeverdenen? Du sa det jo oppriktig, og jeg har jo også selvsagt spurt andre om det fordi jeg har trodd det.. Men jeg har også ledd så ølen spruter ut nesa når menn har kommet bort og spurt meg om det, fordi jeg har oppfattet det som at de drar verdens teiteste sjekkelinje. Om han gjorde det så er jo oppførselen hans mer normal.. du kommer med et sjekketriks, og han sier han har kjæreste!

Og selv om jeg fatter at det var smilet og måten han sa det på som var irriterende, så er jo faktisk det han sa en veldig naturlig ting å svare. Det var ikke som om han snek inn kjæresten på et sted i samtalen hvor det var totalt irrelevant for å få det frem fortest mulig liksom.

I tillegg så var det virkelig ikke en så fæl situasjon. Du ble litt irritert og flau fordi du ikke visste helt hva du skulle si og gjøre i det øyeblikket, og du følte nok at du kludret mer enn hva du virkelig gjorde. Han merket det sikkert ikke engang. Og om 100 år er alt glemt ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_j19_*

hev deg over det. nå vet du hva du skal si og gjøre neste gang noe lignende skjer hvertfall.

så blir du ikke så perpleks neste gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enda en som åpenbart ikke har forstått hva som var problemet i åpningsinnlegget, og som tror kvinner snakker med menn bare for å sjekke dem opp.

Nei, det tror jeg absolutt ikke! Det er menn det gjelder for ;)

Men jeg kan godt forstå at TS syns situasjonen var ubehagelig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå skal jeg ikke gjøre deg flauere enn det du er fra før ts, men du er klar over at "har ikke jeg sett deg før" er en klassisk klisjé innen sjekkeverdenen? Du sa det jo oppriktig, og jeg har jo også selvsagt spurt andre om det fordi jeg har trodd det.. Men jeg har også ledd så ølen spruter ut nesa når menn har kommet bort og spurt meg om det, fordi jeg har oppfattet det som at de drar verdens teiteste sjekkelinje. Om han gjorde det så er jo oppførselen hans mer normal.. du kommer med et sjekketriks, og han sier han har kjæreste!

Og selv om jeg fatter at det var smilet og måten han sa det på som var irriterende, så er jo faktisk det han sa en veldig naturlig ting å svare. Det var ikke som om han snek inn kjæresten på et sted i samtalen hvor det var totalt irrelevant for å få det frem fortest mulig liksom.

I tillegg så var det virkelig ikke en så fæl situasjon. Du ble litt irritert og flau fordi du ikke visste helt hva du skulle si og gjøre i det øyeblikket, og du følte nok at du kludret mer enn hva du virkelig gjorde. Han merket det sikkert ikke engang. Og om 100 år er alt glemt ;)

Ja, det er godt mulig at han oppfattet det slik, ikke vet jeg. Men dette var tross alt en fest med få deltakere hvor alle hadde en direkte tillknytning til jubilanten, så var et helt adekvat spørsmål å spørre ham "si meg, du har vært på en del av de festene til NN" har du ikke? Hadde du vært der, hadde du skjønt det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Unnskyld meg, men hva er galt med det? Jeg snakker faktisk ganske mye om kjæresten min, jeg, for han er en av de aller viktigste personene i livet mitt, og følger meg i tankene også når jeg er på fest uten han. Så for meg ville det være en helt naturlig del av en konversasjon med noen jeg ikke nødvendigvis har snakket med før å replisere: "Colargol sa du? Ja, det burde jeg jo husket, for det heter kjæresten min også."

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_angelina_*
Ja, det er godt mulig at han oppfattet det slik, ikke vet jeg. Men dette var tross alt en fest med få deltakere hvor alle hadde en direkte tillknytning til jubilanten, så var et helt adekvat spørsmål å spørre ham "si meg, du har vært på en del av de festene til NN" har du ikke? Hadde du vært der, hadde du skjønt det!

Jada jeg skjønner at settingen har noe å si, det er jo en helt vanlig åpningsreplikk når man bare skal pjatte og mingle og smalltalke litt i et selskap. Sist jeg var i et selskap kom ei dame og sa det til meg, og joda vi hadde visst møttes en gang før. Gode greier.

Men det er jo også en vanlig åpningsreplikk når man skal sjekke opp noen, og da betyr det ifølge den Store Sjekkeordboka "jeg har lagt merke til deg kjekken". Hvis han nå er litt innbilsk av seg så tok han det kanskje slik.

Men jeg fatter greia altså, det er ikke så lett å vite hva man skal si for å forsikre han om at det ikke var ment som sjekking! Det er bare å fortsette med pisspreik på et vennskapelig nivå egentlig

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du kunne jo bare ha svart: "Å! Sier du det? Så morsomt, for det heter min kjæreste også!"

Da hadde han fått noe å tenke på.

Hvorfor kom jeg ikke på DEN i går? Grrr :-) :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada jeg skjønner at settingen har noe å si, det er jo en helt vanlig åpningsreplikk når man bare skal pjatte og mingle og smalltalke litt i et selskap. Sist jeg var i et selskap kom ei dame og sa det til meg, og joda vi hadde visst møttes en gang før. Gode greier.

Men det er jo også en vanlig åpningsreplikk når man skal sjekke opp noen, og da betyr det ifølge den Store Sjekkeordboka "jeg har lagt merke til deg kjekken". Hvis han nå er litt innbilsk av seg så tok han det kanskje slik.

Men jeg fatter greia altså, det er ikke så lett å vite hva man skal si for å forsikre han om at det ikke var ment som sjekking! Det er bare å fortsette med pisspreik på et vennskapelig nivå egentlig

Ja, du har helt rett. Nå er jeg i hvert fall forberedt til neste gang!

Takk for svar! Merker jeg blir så i bedre humør når folk gidder å svare ;-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_oddny_*

Kjenner meg godt igjen her ja. Har opplevd å få informasjon om statusen mens jeg spurte et uskyldig spørsmål om "når bussen kommer".

Jeg tror det må være noen menn som feilaktig innbiller seg at de blir sjekket opp uansett spørsmål. Det sier jo mest om dem.

Og da kan jeg opplyse om at det blir dere ikke! Litt forskjell på et busstopp og en festlig sammenheng, men likevel.

Så jeg foreslår for ts at du glemmer den dusten jo før jo heller, og tar det som en liten lærepenge til neste gang. For det blir helt sikkert en "ny sjanse".

Forundrer meg stadig over at det nesten ikke er mulig å stille et nøytralt spørsmål eller føre en vanlig samtale med enkelte menn, uten å få tillagt egenskaper/intensjoner man ikke har.

Jeg må visst være utrolig flott. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, morsomt dette. Jeg opplever jo jevnlig at det er menn som legger an på meg. Men aldri svarer jeg at "du, altså jeg har kjæreste". Jeg later heller som at jeg ikke skjønner at de legger an på meg, i håp om at de gir opp håpet. Det er først hvis de kommer med direkte forespørsel om en date el.l. at jeg gir dem et avslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, han hørtes innbilsk ut.

Ikke ta deg nær av det, jeg synes ikke du dummet deg ut.

Det synes ikke jeg heller når jeg har fått det litt på avstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...