Gjest Hege30 Skrevet 12. september 2009 #1 Del Skrevet 12. september 2009 Jeg var på en fest i kveld, vi var en gjeng på ca 15 stk, alle pluss minus 30 år. De aller fleste som var der var par, men det var 2 gutter uten følge (begge kjekke). Jeg var eneste single jenten. Før maten ble servert satt alle og småpratet med hverandre, jeg spurte den ene gutten uten følge om jeg ikke hadde sett ham før, for jeg er ganske sikker på at han har vært med på noen fester tidligere med hun som arrangerte i kveld (de studerte sammen for 6-7 år siden). Han kunne ikke helt huske det, og spurte hva det var jeg het igjen. Så sier jeg "Hege". Så sier han "åh, det navnet burde jo huske, for det heter jo kjæresten min!" med et lite flir i ansiktet, et flir jeg tolket som "jeg bare UNDERSTREKER at jeg har kjæreste, men søtt at du prøver å sjekke meg opp". Det var helt absurd. Jeg kjente jeg ble ildrød i ansiktet og begynte å bable noe nervøst om at jeg trodde kanskje at jeg husket at han kom med partner på forrige fest for noen år siden, men han gjorde INGENTING for å gjøre situasjonen mindre pinlig for meg. Resten av kvelden unngikk vi hverandre. Jeg er en helt vanlig søt jente (pen vil mange si), jeg kledde meg i et pent antrekk for kvelden, ikke utfordrende, og jeg var dønn edru da jeg snakket med ham, ikke snev av flørtende. Hvordan redder man en sånn situasjon, og tror dere at han virkelig mente å høres så avvisende som han virket? Det var som å få et slag i ansiktet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #2 Del Skrevet 12. september 2009 jeg tolket som "jeg bare UNDERSTREKER at jeg har kjæreste, men søtt at du prøver å sjekke meg opp". Det var helt absurd. Hvordan redder man en sånn situasjon, og tror dere at han virkelig mente å høres så avvisende som han virket? Det var som å få et slag i ansiktet. Det er to muligheter. Den ene er at du overtolker og at han ikke mente å sette deg i et dårlig lys fordi han trodde du forsøkte å sjekke ham opp. Den andre er at han er en dust. Noen er det, og det er det ikke så mye å gjøre med. Du trenger ikke redde situasjonen, det er han som fremstår som dust, hvis andre tolker fliret på samme måte som du. Du kan bare la fliret prelle av, og ikke la det vise at du tror han mente det nedlatende. Jeg måtte engang sitte ved siden av en fyr jeg fant svært usympatisk på en avslutning med stor middag. Under middagen får han plutselig behov for en ekstra serviett, og tar min. Hvorpå han presterer å spørre: "Er du stolt over at jeg tok servietten din nå?"... Joda, det er toppen i mitt kjærlighetsliv... Gi blaffen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
generalen Skrevet 12. september 2009 #3 Del Skrevet 12. september 2009 Det er ingen mulighet for at kjæresten hans heter Hege, skjønner jeg... Her trengs det tolkning! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 Skrevet 12. september 2009 #4 Del Skrevet 12. september 2009 Det er to muligheter. Den ene er at du overtolker og at han ikke mente å sette deg i et dårlig lys fordi han trodde du forsøkte å sjekke ham opp. Den andre er at han er en dust. Noen er det, og det er det ikke så mye å gjøre med. Du trenger ikke redde situasjonen, det er han som fremstår som dust, hvis andre tolker fliret på samme måte som du. Du kan bare la fliret prelle av, og ikke la det vise at du tror han mente det nedlatende. Jeg måtte engang sitte ved siden av en fyr jeg fant svært usympatisk på en avslutning med stor middag. Under middagen får han plutselig behov for en ekstra serviett, og tar min. Hvorpå han presterer å spørre: "Er du stolt over at jeg tok servietten din nå?"... Joda, det er toppen i mitt kjærlighetsliv... Gi blaffen. Takk for svar! Jeg tror dessverre at han kanskje hadde litt høye tanker om seg selv. Det var noe med fliret og måten han så meg rett inn i øynene mens han sa det. Jeg kjente jeg ble helt stiv i ansiktet og han MÅ ha sett det på meg. Så kan det godt hende jeg er litt følsom også, kanskje en kombinasjon. Uansett synes jeg det er en litt rart ting å si til en person du nettopp har møtt. Herlig servietthistorie forresten, It's a jungle out there... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 Skrevet 12. september 2009 #5 Del Skrevet 12. september 2009 Det er ingen mulighet for at kjæresten hans heter Hege, skjønner jeg... Her trengs det tolkning! Argh, som jeg skrev i innlegget var det noe med MÅTEN HAN SA DET PÅ som gjorde at jeg reagerte!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Gia_* Skrevet 12. september 2009 #6 Del Skrevet 12. september 2009 Argh, som jeg skrev i innlegget var det noe med MÅTEN HAN SA DET PÅ som gjorde at jeg reagerte!!! Ja, skjønner hvordan han må ha sagt det. Han var en idiot. Jeg tror kanskje du er mest irritert fordi du lot deg overrumple og ble flau. Det er ikke så lett når man ikke er forberedt. Men du kan kanskje se for deg hvordan du ville reagert på en ideell måte. Jeg tror det mest ideelle er å le når en gutt sier sånt. Mener å huske at jeg har gjort det i en lignende situasjon, og at gutten da har blitt flau. Så tenk på at du kan gjøre det en annen gang hvis du skulle komme i en sånn situasjon igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
generalen Skrevet 13. september 2009 #7 Del Skrevet 13. september 2009 Argh, som jeg skrev i innlegget var det noe med MÅTEN HAN SA DET PÅ som gjorde at jeg reagerte!!! Jeg forstår det var et ømt punkt, så skal ikke ta den så veldig mye lenger. Men nettopp det at du reagerer på "måten han sa det på" er jo tolkning og spekulering i høy grad. Oftest er det best å bare la ting passere. All energien du brukte på å erge deg over "måten han sa det på" kunne du brukt på å få med deg den andre single gutten hjem. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #8 Del Skrevet 13. september 2009 Hvordan redder man en sånn situasjon, og tror dere at han virkelig mente å høres så avvisende som han virket? Det var som å få et slag i ansiktet. 1. Du rødmer ikke. 2. Du tar deg ikke nær av det. 3. Du sier kaldt at det var ikke sånn du mente det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
kristian82 Skrevet 13. september 2009 #9 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg var på en fest i kveld, vi var en gjeng på ca 15 stk, alle pluss minus 30 år. De aller fleste som var der var par, men det var 2 gutter uten følge (begge kjekke). Jeg var eneste single jenten. Før maten ble servert satt alle og småpratet med hverandre, jeg spurte den ene gutten uten følge om jeg ikke hadde sett ham før, for jeg er ganske sikker på at han har vært med på noen fester tidligere med hun som arrangerte i kveld (de studerte sammen for 6-7 år siden). Han kunne ikke helt huske det, og spurte hva det var jeg het igjen. Så sier jeg "Hege". Så sier han "åh, det navnet burde jo huske, for det heter jo kjæresten min!" med et lite flir i ansiktet, et flir jeg tolket som "jeg bare UNDERSTREKER at jeg har kjæreste, men søtt at du prøver å sjekke meg opp". Det var helt absurd. Jeg kjente jeg ble ildrød i ansiktet og begynte å bable noe nervøst om at jeg trodde kanskje at jeg husket at han kom med partner på forrige fest for noen år siden, men han gjorde INGENTING for å gjøre situasjonen mindre pinlig for meg. Resten av kvelden unngikk vi hverandre. Jeg er en helt vanlig søt jente (pen vil mange si), jeg kledde meg i et pent antrekk for kvelden, ikke utfordrende, og jeg var dønn edru da jeg snakket med ham, ikke snev av flørtende. Hvordan redder man en sånn situasjon, og tror dere at han virkelig mente å høres så avvisende som han virket? Det var som å få et slag i ansiktet. Unnskyld at jeg ler. Kan dessverre aldri unngå alle flaue rødmende situasjoner. Tror du legger litt vel mye i det, du tolker smilet som at han understreker at han har dame? :klø: Mest trolig tenkte han ikke noe over om du sjekket han opp/ei, og bare sa det med Hege og navnet på dama uten å legge noe mer i det. Så ble han kanskje mer satt ut av at du ble så flau - fordi du følte han avviste deg - at det sånn sett ble skapt en jævla pinlig setting uten noen grunn. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Silmarill Skrevet 13. september 2009 #10 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg var på en fest i kveld, vi var en gjeng på ca 15 stk, alle pluss minus 30 år. De aller fleste som var der var par, men det var 2 gutter uten følge (begge kjekke). Jeg var eneste single jenten. Før maten ble servert satt alle og småpratet med hverandre, jeg spurte den ene gutten uten følge om jeg ikke hadde sett ham før, for jeg er ganske sikker på at han har vært med på noen fester tidligere med hun som arrangerte i kveld (de studerte sammen for 6-7 år siden). Han kunne ikke helt huske det, og spurte hva det var jeg het igjen. Så sier jeg "Hege". Så sier han "åh, det navnet burde jo huske, for det heter jo kjæresten min!" med et lite flir i ansiktet, et flir jeg tolket som "jeg bare UNDERSTREKER at jeg har kjæreste, men søtt at du prøver å sjekke meg opp". Det var helt absurd. Jeg kjente jeg ble ildrød i ansiktet og begynte å bable noe nervøst om at jeg trodde kanskje at jeg husket at han kom med partner på forrige fest for noen år siden, men han gjorde INGENTING for å gjøre situasjonen mindre pinlig for meg. Resten av kvelden unngikk vi hverandre. Jeg er en helt vanlig søt jente (pen vil mange si), jeg kledde meg i et pent antrekk for kvelden, ikke utfordrende, og jeg var dønn edru da jeg snakket med ham, ikke snev av flørtende. Hvordan redder man en sånn situasjon, og tror dere at han virkelig mente å høres så avvisende som han virket? Det var som å få et slag i ansiktet. Han avviste deg ved å fortelle deg at han ikke var interessert i deg fordi han hadde en kjæreste! Han avviste deg ikke som bekjentskap, men gjorde det klart for deg at han ikke var ledig! Vannskelig å forstå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #11 Del Skrevet 13. september 2009 Han avviste deg ved å fortelle deg at han ikke var interessert i deg fordi han hadde en kjæreste! Han avviste deg ikke som bekjentskap, men gjorde det klart for deg at han ikke var ledig! Vannskelig å forstå? Så fint at du forklarer alle sammen det de allerede har forstått, Silmarill! Men det var ikke dette som var problemet for trådstarter egentlig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hilde K S Skrevet 13. september 2009 #12 Del Skrevet 13. september 2009 Synes ikke dette var noen big deal, jeg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #13 Del Skrevet 13. september 2009 Synes ikke dette var noen big deal, jeg. Enig! Du er for følsom, ts, spesielt til å være 30 år. Da jeg var 20 kunne jeg reagere sterkt på noe sånt. Men med alderen får man normalt evnen til å le av bagateller. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 Skrevet 13. september 2009 #14 Del Skrevet 13. september 2009 Enig! Du er for følsom, ts, spesielt til å være 30 år. Da jeg var 20 kunne jeg reagere sterkt på noe sånt. Men med alderen får man normalt evnen til å le av bagateller. Ja, jeg er kanskje for følsom, men jeg forbeholder meg retten til å være følsom selv om jeg er 30! Jeg tror ikke jeg er den første 30 eller 40 - åringen som har gått på fest og fått en ubetenksom kommentar i ansiktet som har såret. Jeg har da hatt kjæreste selv og vært på fest, og blitt "approached" av hyggelige unge menn som starter en samtale med meg, men det kunne aldri falle meg inn å slenge inn en "advarsel" i løpet av samtalens første 2 minutter. Kanskje si noe diskret om gutten åpenbart la an på meg utover kvelden, men i alle tilfeller ville jeg gjøre ALT for at det ikke skulle bli pinlig for ham!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 Skrevet 13. september 2009 #15 Del Skrevet 13. september 2009 Ja, skjønner hvordan han må ha sagt det. Han var en idiot. Jeg tror kanskje du er mest irritert fordi du lot deg overrumple og ble flau. Det er ikke så lett når man ikke er forberedt. Men du kan kanskje se for deg hvordan du ville reagert på en ideell måte. Jeg tror det mest ideelle er å le når en gutt sier sånt. Mener å huske at jeg har gjort det i en lignende situasjon, og at gutten da har blitt flau. Så tenk på at du kan gjøre det en annen gang hvis du skulle komme i en sånn situasjon igjen. Du har så rett, så rett i alt du sier! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 13. september 2009 #16 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg er 36 og treffer til stadighet "menn" som fletter tidlig inn i samtalen at de har kjæreste, de sier det på alle slags finurlige måter. Og jeg, som single, tenker "slag i ansiktet", for jeg er jo der bare for å prate med folk, ikke for å dra hjem en ektemann. Utrolig hvordan enkelte menn er. Så innbildske de er, tror vi er interessert bare fordi vi snakker med de! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hege30 Skrevet 13. september 2009 #17 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg forstår det var et ømt punkt, så skal ikke ta den så veldig mye lenger. Men nettopp det at du reagerer på "måten han sa det på" er jo tolkning og spekulering i høy grad. Oftest er det best å bare la ting passere. All energien du brukte på å erge deg over "måten han sa det på" kunne du brukt på å få med deg den andre single gutten hjem. Ja, hehe, litt vittig at du sa det om den andre "single gutten". Ja, han kom uten følge, stemmer det. Han sendte meg blikk hele kvelden og smilte og blunket veldig til meg da vi hadde en prat på altanen før middagen. Meg jeg synes han virket som en litt slesk type, og holdt meg unna og så situasjonen an. Under gaveåpningen til hun som hadde bursdag ble han imidlertid "outet", da gavemottaker ropte utover forsamlingen: "Tuuusen takk Aleks, er det Hilde som har pakket inn gaven?" :-) :-) Etter det fikk jeg ikke så mange blikk, kan du si... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 13. september 2009 #18 Del Skrevet 13. september 2009 Jeg er 36 og treffer til stadighet "menn" som fletter tidlig inn i samtalen at de har kjæreste, de sier det på alle slags finurlige måter. Og jeg, som single, tenker "slag i ansiktet", for jeg er jo der bare for å prate med folk, ikke for å dra hjem en ektemann. Utrolig hvordan enkelte menn er. Så innbildske de er, tror vi er interessert bare fordi vi snakker med de! Du burde heller være glad for å få vite det mener nå jeg. Da kan det ikke bli noen misforståelser. Det er vel bare å si - Javel .... akkurat. Og så fortsette samtalen. Men da er du kanskje egentlig ikke noe spes. interessert i prate med ham lenger? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Chiffon Skrevet 13. september 2009 #19 Del Skrevet 13. september 2009 Synes ikke dette var noen big deal, jeg. Ikke jeg heller. Du kunne bare svart at ja da burde du jo ha husket det og puttet på noen flere vennskapelige spørsmål, så hadde du vært på topp igjen. Nå virker det faktisk som du prøvde å sjekke han opp, men ble flau når han avviste deg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Celina 36 Skrevet 13. september 2009 #20 Del Skrevet 13. september 2009 Typisk endel menn med urealistisk høyt selvbilde... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå