Chelsea Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Hei! Har lyst til å lage risotto med sopp og trenger tips/oppskrift. Hva slags sopp skal brukes, type kraft osv. Ønsker å ha parmesan på for det er så godt! Har aldri laget risotto før så håper på litt hjelp.
Gjest Lyh Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Henger meg på denne Har sett noen skrive om aspargesrisotto også, oppskrift?
gladidag Skrevet 13. september 2009 #3 Skrevet 13. september 2009 (endret) Her kommer en god en:) lagde den for noen dager siden m kantareller..nam nam! 250 g risottoris( arborio) 2 dl hvitvin litt olje ca 1,5 l kokende vann(evnt to kyllingbuljongterning...eg hadde det i vannet) ca 400 g kantareller eller anna sopp 100-150 revet parmesan 50-100 gram meierismør saft av to sitroner(eller litt hvitvineddik) salt og pepper etpar ss hakka urter, eg brukte gressøk og timian Fres risen i litt olje til den blir litt blank hell over hvitvin, og kok til vinen er absorbert. Spe m vann/buljong litt etter litt. Rør hele tiden så det ikke setter seg i bunn. Risen skal være dekket m væske hele tiden...etter ca 17-20 min. skal risen være ferdig. Bland i smør i terninger, stekt sopp og osten og urter ,smak til m salt og pepper og sitron. Eg serverte m litt parmaskinke og balsamicosirup... Endret 13. september 2009 av gladidag
Gjest AnonymBruker Skrevet 28. mars 2010 #4 Skrevet 28. mars 2010 Noen som har prøvd oppskriften i heftet med italienske oppskrifter fra Rema?
Gjest navnelapp Skrevet 28. mars 2010 #5 Skrevet 28. mars 2010 Nei, har ikkje sett den. Her er mi risottooppskrift: http://altgodt.wordpress.com/2009/06/07/heilsteikt-kylling/ saman med ei kyllingoppskrift. For å lage aspargesrisotto er det berre å dampe aspargesen fort i salta vatn, skylle den i kaldt vatn og så legge den til side til risottoen er ferdig. Så kan du blande inn aspargesen og la den fort bli gjennomvarm. Å ha asparges i heile vegen er ikkje så smart, då går den i oppløysing og blir blaut og ekkel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå