Gå til innhold

Bryllup til salgs.

Fremhevede innlegg

Skrevet

Her kommer noen småhistorier; noen til å le av og noen til å grine av.

Når man skal gifte seg 9 måneder etter en fødsel, kan man ikke regne med at kroppen har lyst til å bli så tynn som den en gang var, sånn med en gang. Igår var jeg på Kapp Ahl for å kikke etter blant annet "puppeteip"(også kalt hollywood-teip. Fant det til slutt på Cubus, hvis noen lurer) da jeg kom over flere ulike kolleksjoner med hold-in produkter, så jeg gikk igang og prøvde. Da jeg til slutt fant noen høye truser med virkelig godt hold, tok jeg med meg disse til disken. En av to kasser var ledige og den unge ansatte måtte spørre om prisen på undertøyet. De var usikre begge to og da gikk min kassaansatte rundt hjørnet for å se på prisen.Fremdeles var hun usikker på prisen, og til slutt tok hun denne hold-in lakentrusa og holdt den opp. Jeg holdte på å forgå av skam! Ikke nok med det; i kassa ved siden av, sto en rimelig høy, slank og deilig ung mann som sendte meg noen (redselsfulle??) blikk! Første gang som voksen, jeg hadde lyst til å smelte vekk!

I tillegg må jeg endre designen på drømmekjolen, for da den kom fra fabrikken-dog i str 46 så er den allikevel sjokkerende trang! Butikken ville gi inntrykk av at dette var normalt og at alle kjoler må justeres. Men syersken ble litt blek om nebbet da hun proklamerte at hun må ta bort glidelåser, sette inn ekstra stoff og...endre designen. Med så kort tid til bryllupet, kan jeg ikke bestille ny kjole..og kjolen må utvides med 10 cm på det bredeste!! Ler du nå?...Vel, jeg griner faktisk!

Jeg gruer meg til å være i fokus. Jeg som egentlig elsker oppmerksomhet!

Snufs...

Og ellers er jeg lei alt sammen nå... Valg av blomster, musikk, manglend barnevakter, for dyr restaurant som ikke er helt som vi forventet...

Vil du vite prisen på denne farsen totalt? 120.000.... og så skal vi i tillegg ønske oss gaver. Vi velter oss i forbruk, jeg blir skamfull...

Noen tanker from the dark side her nå, mulig jeg er mer optimistisk imorgen :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

:klemmer:

Hadde noen sånne "runde" før bryllupet jeg også, du skal nok se at dagen blir fin når du bare kommer dit!

Endret av Noli
Skrevet

Å men jeg skulle gitt deg en stor god varm klem!!!

Jeg gifter meg om en uke og ligger her strekk ut med feber og tett topplokk...

Masse lykke til, det kommer til å gå kjempefint :)

Skrevet
Å men jeg skulle gitt deg en stor god varm klem!!!

Jeg gifter meg om en uke og ligger her strekk ut med feber og tett topplokk...

Masse lykke til, det kommer til å gå kjempefint :)

Tusen takk til begge! Jeg heier på dere også, og god bedring! Er alltid en sånn fase med panikk før det fikser seg, ikke sant? :-)

Skrevet

Jeg lo litt av trusehistorien, men ikke om kjolen, den skjønner jeg at må være fælt :troest: Blek om nebbet eller ikke, hun klarer det nok skal du se.

Det kommer sikkert til å bli et flott bryllup, tross lakentruse og litt endret kjole. Du kommer nok ikke til å tenke på det engang når du står der :)

Skrevet

Jeg jobber med å designe og lage brudekjoler, og tilpasser også brudekjoler(har jobbet med dette i snart 6 år). I løpet av denne perioden, har jeg tilpasset et sted mellom 150 og 200 kjoler. Mange av disse har jeg laget større ved å fjerne glidelåsen og lage snøring i ryggen, med flott resultat! Det burde overhodet ikke være nødvendig å gjøre om hele designet på kjolen din.

Ring syersken ved første mulighet og si at du vil hun skal gjøre dette.

Du blir garantert fornøyd og behøver ikke bekymre deg mer for dette :)

Lykke til!! :)

Skrevet
Jeg jobber med å designe og lage brudekjoler, og tilpasser også brudekjoler(har jobbet med dette i snart 6 år). I løpet av denne perioden, har jeg tilpasset et sted mellom 150 og 200 kjoler. Mange av disse har jeg laget større ved å fjerne glidelåsen og lage snøring i ryggen, med flott resultat! Det burde overhodet ikke være nødvendig å gjøre om hele designet på kjolen din.

Ring syersken ved første mulighet og si at du vil hun skal gjøre dette.

Du blir garantert fornøyd og behøver ikke bekymre deg mer for dette :)

Lykke til!! :)

Gode nyheter. Kan du si meg hva som kan være grunne til at jeg som ellers er str 42, får en kjole str 46 (Fra Frankrike) som ikke passer? De tok jo mål av meg, og jeg har IKKE gått opp i vekt. Heller andre retningen i så måte. Fabrikkfeil eller butikken sin, Umulig for deg å vite, men hvordan skal jeg gå videre i denne saken . Jeg må betale ganske mye i syjobb!!! Ifølge butikken var jo alt helt greit...

Skrevet (endret)
Gode nyheter. Kan du si meg hva som kan være grunne til at jeg som ellers er str 42, får en kjole str 46 (Fra Frankrike) som ikke passer? De tok jo mål av meg, og jeg har IKKE gått opp i vekt. Heller andre retningen i så måte. Fabrikkfeil eller butikken sin, Umulig for deg å vite, men hvordan skal jeg gå videre i denne saken . Jeg må betale ganske mye i syjobb!!! Ifølge butikken var jo alt helt greit...

først, en stor :klem: til deg, så kan jeg :rope: om franske størrelser, de er ikke laget for normale mennesker :sur: , størrelsene deres er mye mindre enn f.eks britiske størrelser som burde, ifølge målesystemet, være like store. Og det er ikke tull engang. Var det butikken som tok mål? da klager du til dem, selv om de ikke får fikset det før bryllupet. De kan jo ikke få holde på slik. Du er kunde av dem, ergo er det deres ansvar. Så får heller de ta opp problemet med fabrikken. Det minste de kan gjøre er å betale det du må ut med for å få ordnet kjolen hos sydame.

Ønsker deg lykke til, og håper det løser seg. Snøring i ryggen hørtes ut som en kjempefin løsning, det blir som regel meget pent.

Endret av Nique
Skrevet

Ja franske størrelser er mindre enn våre, derfor måtte du opp i størrelsen. Dette skal damene i butikken vite, og hvis det er de som har bestemt størrelse til deg er det de du må klage til.

Har du prøvd akkurat den kjolen i butikken?

Gjest Blondie65
Skrevet

Hvis det kan vær en trøst så husker jeg veldig godt - selv om det er over 20 år siden - hvor dritt lei jeg selv var av bryllupp, brylluppsforberedelser, kaker, servietter, min mor, min tilkommende og hele suppedasen ca 1 mnd før den store dagen. 14 dager før fikk jeg de helt store "kalde føttene" og ville ikke gifte meg i det hele tatt. Det gikk faktisk så langt at jeg var nødt å ha en alvorsprat med min tilkommende.

Så ...

Det er nok vanlig å være lei. Spesielt stressende er det når ting som burde være i orden ikke er det. Men det ordner seg nok.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Noen tanker from the dark side her nå, mulig jeg er mer optimistisk imorgen :-)

Skrevet

Som regel må man bestille én str større enn det man vanligvis bruker om man bestiller kjole fra en fransk designer. To str må man gå opp om man bestiller fra spansk eller italiensk designer. Det kan jo hende fabrikken har klart å feilmerke kjolen, eller butikken klarte å skrive feil str på bestillingen, men det kan man jo bare lure på... Uansett er det HELT uakseptabelt at kjolen er 10 cm for liten når butikken har tatt målene!! Det SKAL butikken ta ansvar for og du skal ikke betale ett øre for endringene. Det tar faktisk ikke så lang tid heller, men jeg har jo gjort dette rimelig mange ganger og det kan hende syersken ikke har gjort denne operasjonen før. Stå på krava og vit at du har retten på din side :)

Skrevet

Usj, så kjipt! :troest:

Norsk størrelse 42 = frask størrelse 44 = spansk størrelse 46. Skikkelig enkelt skal det være. :roll:

Skrevet

Her var det mange bra og oppmuntrende svar! Jeg tukker og bakker(Takker og bukker...Nå har jeg sittet med bordplasseringen i halve dag, og jaggu kom vi i mål uten en eneste gnisning!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...