Gå til innhold

Livet etter døden

Gjest Gjest_Hans_*

Anbefalte innlegg

Naturlovene er på ingen måte et bevis på noe som helst, og evolusjon er ikke tilbakevist. Du må gjerne være uenig med evolusjon, og kanskje du har rett, men du kan ikke påstå at det er tilbakebevist. You can have your own opinions, but not your own facts.

Utviklingsteorien er på ingen måte et bevis på noe som helst, og Guds eksistens er ikke tilbakevist. Du må gjerne være uenig med Gud men du kan ikke påstå at han ikke eksisterer.

GUD ER BEVIST! Tro det eller ei, men ta en kikk i speilet! Ble det du ser til av seg selv?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjest_multidimensjonell
Igjen bare fabler du, og kommer med en rekke eventyrlige forestllinger ("verdebsshekeb", "multidimisjonalitet"osv.)som svar på spørsmålene jeg stiller. I realiteten svarer du da egentlig ikke på noe som helst, du bare kommer med en rekke upåviselige forestillinger, og når du blir konfrontert med problemene ved disse forestillingene, svarer du ved å komme med noen enda mindre påviselige og enda mer svevende forestillinger, i den tro at det "redder" de første forestillingene dine,

Dersom du ikke snart skal begynne å svare på spørsmålene jeg stiller med vitenskap som understøttes av faktislke bevis, ser jeg på diskusjonen mellom oss som avsluettet.

Gjest_Linda, du spurte om hvordan det kan ha seg at det populasjonen har økt dersom reinkarnasjon eksisterer. Et klassisk og ganske logisk spørsmål angående reinkarnasjon. Dette var mitt først innlegg i denne tråden og jeg ga deg en forklaring på at en ikke trenger å tenke i svart-hvitt som at det må ha eksistert samme antall sjeler til alle tider - eller at jorden er den eneste plassen en kan inkarnere. Men ønsker en ikke å forstå og ingen forklaringer, så er det greitt. Det fins flere enn bare en "gjest" her vet du ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingsteorien er på ingen måte et bevis på noe som helst
Evolusjonsteorien er FORKLARING FOR BEVIS.

Guds eksistens er ikke tilbakevist.

Gud/tanfeer/hobbitter tusser og troll kan ikke tilbakebevises eller bevises

Du må gjerne være uenig med Gud men du kan ikke påstå at han ikke eksisterer.
Jo, bevisbyrden ligger hos de som påstår den eksisterer, når de ikke han komme med noe bevis, så kan man i allefall til NÅ si han ikke eksisterer. Det er vel også lite sannsynlig at det noen gang kommer bevis eller da.

GUD ER BEVIST! Tro det eller ei, men ta en kikk i speilet! Ble det du ser til av seg selv?
Jeg kan fortelle deg hvordan du ble til, dette er biologi noe du tydeligvis ikke har for god kjennskap til

:sengekos::sengekos::sengekos::sengekos:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utviklingsteorien er på ingen måte et bevis på noe som helst, og Guds eksistens er ikke tilbakevist. Du må gjerne være uenig med Gud men du kan ikke påstå at han ikke eksisterer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så hva da med han som ble tiltalt for å ha drept kona si, men ble frikjent fordi han hadde gjort det i søvne? Han hadde jo drømt det hele...

Eller han som drømte at han lå og stappa og stappa og stappa hele natta, og da han våkna hadde han hele lakenet oppi ræva?

Under normal REM-søvn (forsåvidt søvn i det hele tatt) "slås kroppen av". Du har ikke lenger kontroll over skjelettmuskulaturen og kan ikke bevege deg. Hos enkelte mennesker virker ikke denne funksjonen, og de kan altså bevege seg rundt i den virkelige verden, mens de drømmer med redusert bevissthet og nedsatt evne til resonnering. Men dette er ikke normalt, og som du helt sikkert VET, så skjer ingen av de tingene du drømmer om, selv om de involverer mennesker som du kjenner, i virkeligheten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Under normal REM-søvn (forsåvidt søvn i det hele tatt) "slås kroppen av". Du har ikke lenger kontroll over skjelettmuskulaturen og kan ikke bevege deg. Hos enkelte mennesker virker ikke denne funksjonen, og de kan altså bevege seg rundt i den virkelige verden, mens de drømmer med redusert bevissthet og nedsatt evne til resonnering. Men dette er ikke normalt, og som du helt sikkert VET, så skjer ingen av de tingene du drømmer om, selv om de involverer mennesker som du kjenner, i virkeligheten.

Ja, selvsagt vet man det! Men jeg har vært litt rundt om i verden. Og der har jeg sett veldig mye rart. På noen stillehavsøyer vandrer døde rundt med kroppen "slått av", mer på permanent basis. Dette er et merkelig fenomen, og slett ikke normalt. Men det var vel dette vi skulle diskutere i denne tråden vel? Det paranormale, det ukjente, livet etter døden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Observatør
Ja, selvsagt vet man det! Men jeg har vært litt rundt om i verden. Og der har jeg sett veldig mye rart. På noen stillehavsøyer vandrer døde rundt med kroppen "slått av", mer på permanent basis. Dette er et merkelig fenomen, og slett ikke normalt. Men det var vel dette vi skulle diskutere i denne tråden vel? Det paranormale, det ukjente, livet etter døden...

Ja, og for å låne en frase fra "Nytt på nytt" : Ikke ulikt enkelte aktører her på Kvinneguiden...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du snakker formodentlig om zombier av voodoo-varianten (som ikke må forveksles med de vandrende døde som befolker grøsserlitteraturen og en lang rekke filmer og videospill). De har da blitt forgiftet av en voodoo-prest. Jeg er ikke sikker på om dette er virkelig eller en moderne myte, men uansett: Dette har jo overhodet ikke noe med normal søvn å gjøre, så hvorfor trekker du det inn her? Disse menneskene er ikke døde, de sover ikke, de har fått en gift som har redusert hjernefunksjonen deres. De har ingen plass i denne debatten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Likeit Ornot
Du snakker formodentlig om zombier av voodoo-varianten (som ikke må forveksles med de vandrende døde som befolker grøsserlitteraturen og en lang rekke filmer og videospill). De har da blitt forgiftet av en voodoo-prest. Jeg er ikke sikker på om dette er virkelig eller en moderne myte, men uansett: Dette har jo overhodet ikke noe med normal søvn å gjøre, så hvorfor trekker du det inn her? Disse menneskene er ikke døde, de sover ikke, de har fått en gift som har redusert hjernefunksjonen deres. De har ingen plass i denne debatten.

Ja, og den kalles "denne verdens ånd".. :skratte:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, og den kalles "denne verdens ånd".. :skratte:

Nei, det dreier seg om et uttrekk fra piggsvinfisk, kalt tetrodotoxin. Det er et slags nevrotoxin, som påfører lammelser og nedsatte livstegn, og som dreper et antall sushi-entusiaster hvert eneste år. Piggsvinfisk er en delikatesse, men pga tetrodotoxinet, er det ikke uten risiko å spise det. Skal man spise piggsvinfisk, bør man sørge for at det skjer på en velrennomert restaurant, der kokken er ekspert på akkurat denne fisken. Retten heter Fugu, forresten, om du noen gang skulle få lyst til å prøve det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det dreier seg om et uttrekk fra piggsvinfisk, kalt tetrodotoxin. Det er et slags nevrotoxin, som påfører lammelser og nedsatte livstegn, og som dreper et antall sushi-entusiaster hvert eneste år. Piggsvinfisk er en delikatesse, men pga tetrodotoxinet, er det ikke uten risiko å spise det. Skal man spise piggsvinfisk, bør man sørge for at det skjer på en velrennomert restaurant, der kokken er ekspert på akkurat denne fisken. Retten heter Fugu, forresten, om du noen gang skulle få lyst til å prøve det.

Nei,etter å ha sett resultatet hos dem som kjenner stoffet godt får jeg si som engelskmennene: Thank You,but no thank You.. :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så disse ligner litt på zombier da eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så disse ligner litt på zombier da eller?

Nei, de ligner på mennesker som sover. Og... wait for it!!!! Det er mennesker som sover.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Kikket innom denne tråden igjen for å se i hvilken grad pseudoskeptikerne hadde vrøvlet bort de egentlige tema. Som forventet. Det er likevel en ting ta opp slik at dere kan fortsette vrøvlingen.

Sitat:

Fakta er at ingen av disse "resultatene" Stevenson kom frem til, har vært verifiserbare og/eller testbare.

Det står hvem som helst fritt å foreta den samme typen forskning som Stevenson gjorde, men det er vel gjerne slik at ingen lenger gidder å forske på om jorden er rund heller. Det som er bevist, er bevist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Vitenskapen har vel verken prøvd og bevise eller motbevise om det finnes liv etter døden. Vel ihvertfall så vit jeg vet

Så vidt du vet. Det foregår ganske mye forskning på disse områdene.

Det er ikke mangel på respekt å påpeke at det noen tror på er ulogisk..

Ulogisk, som i "skjønner ikke hvordan det kan være mulig?" Det at man ikke forstår hvordan, er i seg selv ingen målestokk vet du.

Det er helt umulig å vite om det er "overbevisstheten" man faktisk får kontakt med eller ikke. Det sier seg selv.

På samme måte som at det heller ikke mulig å vite at det ikke er det.

Og jeg har heller ikke kommentert din tro.

Det går fint an å stille kritiske spørsmål og vise respekt, men det er ikke et krav. Jeg velger å ikke gjøre det, rett og slett fordi jeg ikke orker å late som jeg respekterer holdninger og tanker som er basert på ignoranse, frykt eller fordommer.

:fnise: Leste et utsagn fra en psykiater for ikke lenge siden hvor han forklarer grunnen til at folk lar seg opphisse og bli sinte og frekke mot folk med alternative livssyn: Frykt for å bli lurt ;)

Det kan faktisk like gjerne være du og dine likesinnede som baserer deres meninger på ignoranse, frykt og fordommer.

Er det noen av materialistene her som bygger sin oppfatning på noe som helst som ikke er skrevet av andre materialister?

"Condemnation without investigation is the height of ignorance."

Albert Einstein

Einstein var ikke bare intelligent, han var klok også.

Jeg glemte å spørre hvordan det kan ha seg at lobotomi forandrer personligheten radikalt, dersom bevisstheten og sjelen er en og samme ting og uavhengig av en fysisk hjerne. Noen gode tanker om dette, Hans?

Og nå en vits:

I`d rather have a full bottle in front of me, than a full frontal lobotomy.

Se for deg at viljen/sjelen din er en egen entitet. Hjernen din er computeren til denne entiten, og den trenger hjernen for å kunne styre kroppen. Om du heller cola i tastaturet eller tar ut vifta av maskinen, så vil den begynne å virke veldig annerledes, eller ikke i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se for deg at viljen/sjelen din er en egen entitet. Hjernen din er computeren til denne entiten, og den trenger hjernen for å kunne styre kroppen. Om du heller cola i tastaturet eller tar ut vifta av maskinen, så vil den begynne å virke veldig annerledes, eller ikke i det hele tatt.

Hva er det i hjernen som er tastaturet?

Hvor er grensesnittet mellom hjerne og sjel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

"Condemnation without investigation is the height of ignorance."

Albert Einstein

Nå har det seg faktisk sånn at man har lett tilnærmet over alt hvor letes kan på jorden, og man har aldri funnet bevis for det åndelige.

Tror dessuten Einstein visste temmelig godt at man ikke kan motbevise en negativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...