Gjest Gjest_Hans_* Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Jeg har registrert at mange er skeptiske til at det finnes noen liv etter dette, og selv de fleste av oss som tror på det, vil kalle det for, nettopp, en tro. Derfor finner jeg det interessant at det er klare ting, innen 100% vitenskapelige forsøk, som tyder på nettopp at det finnes et liv etter døden. Jeg fant følgende artikkel meget interessant i så måte, og jeg vil gjerne høre spesielt skeptikernes synspunkt på den: http://www.thisisbristol.co.uk/wdp/news/Se...il/article.html Denne artikkelen synes jeg også at var interessant mht. emnet: http://www.newsnet5.com/news/2893543/detail.html
Gjest Melchizedek Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg er åpen for muligheten til at det kan være liv etter døden.
Midgard Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Derfor finner jeg det interessant at det er klare ting, innen 100% vitenskapelige forsøk, som tyder på nettopp at det finnes et liv etter døden. Jeg finner det interessant, men ikke overraskende at du lyver igjen. Påstår du virkelig at 100% av vitenskapelig forsøk tyder på liv etter døden. Igjen interessant, men ikke overraskende.
Gjest Melchizedek Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Vitenskapen har vel verken prøvd og bevise eller motbevise om det finnes liv etter døden. Vel ihvertfall så vit jeg vet
GinaT Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Det er ingenting i den første artiklen som beviser et liv etter døden. Det eneste den beviser er at man ofte får en "ut av kroppen opplevelse" når hjertet stanser. Dette er forøvrig tidligere bevist at forekommer når hjernen får lite oksygen, og er til og med gjenskapt ved å sende elektriske bølger inn i hjernen. Så, nei, den første artiklen beviser ingenting. Den andre artiklen går på medier som hevder å kontakte de døde. Dette har også blitt motbevist utallig mange ganger. Det er absolutt ingen medier som klarer å få riktig "kontakt" med de døde under kontrollerte forhold. Konklusjonen min blir at det fremdeles ikke er bevist noe liv etter døden, noe jeg velger å forholde meg til i mitt daglige liv.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 If the answer is affirmative, we could even envisage a day when life after death is taught in science classes at school. Det er vel en våt drøm for disse gutta, ja.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #7 Skrevet 12. september 2009 When you look at the totality of the data from our laboratory, the simplest explanation is actually that survival of consciousness is real Nei, den enkleste forklaringen er at du og/eller "mediumene" du benytter deg av er svindlere.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #8 Skrevet 14. september 2009 Skeptikere er det klokt å være skeptisk til. http://www.skepticalinvestigations.org/New...yearswar_5.html
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #9 Skrevet 14. september 2009 jeg skjønner at folk er skeptiske, men ikke at folk utelukker det helt. man hører så utrolig mange historie om unaturlige opplevelser.. kan alt virkelig være oppspinn? dessuten er det veldig viktig for meg å tro på det til en viss grad. det er noe jeg ønsker sterkt å snakke med min avdøde far en gang igjen!
Gjest Caylee Skrevet 14. september 2009 #10 Skrevet 14. september 2009 Ja, det et liv etter "døden". Og det er at du blir født på ny. Døden eksisterer ikke, "døden" er bare det som skjer når kroppen er ferdig og du skal vi bli født på ny. Dessverre kommer aldri dere til å se deres kjære døde igjen, eller jo det er en måte dere kan se de igjen, men da vet dere det ikke selv. For kanskje du har vært i butikken i dag og sett en liten jente, du har ikke tenkt over det selv, men det kan være den personen som har dødd fra deg. kanskje du drepte en flue fordi den var irriterende? Uff kanskje du drepte din farfar Jeg har mistet mine besteforeldre og jeg er ikke spesielt lei meg, for jeg vet de er ett sted, kanskje de er babyer nå? hm vanskerlig å si
Gjest Mann42 Skrevet 14. september 2009 #11 Skrevet 14. september 2009 Ja, det et liv etter "døden". Og det er at du blir født på ny. Døden eksisterer ikke, "døden" er bare det som skjer når kroppen er ferdig og du skal vi bli født på ny. Dessverre kommer aldri dere til å se deres kjære døde igjen, eller jo det er en måte dere kan se de igjen, men da vet dere det ikke selv. For kanskje du har vært i butikken i dag og sett en liten jente, du har ikke tenkt over det selv, men det kan være den personen som har dødd fra deg. kanskje du drepte en flue fordi den var irriterende? Uff kanskje du drepte din farfar Eller kanskje ikke?
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #12 Skrevet 14. september 2009 Eller kanskje ikke? enig med den! kjenner at jeg tror ikke helt på alt det der.. tror nok at du kan bli født på ny, men at en flue kan være min farfar.. det blir litt.. hm..? teit? å tenke litt for mye kanskje?
firewater Skrevet 14. september 2009 #13 Skrevet 14. september 2009 Ja, det et liv etter "døden". Og det er at du blir født på ny. Døden eksisterer ikke, "døden" er bare det som skjer når kroppen er ferdig og du skal vi bli født på ny. Dessverre kommer aldri dere til å se deres kjære døde igjen, eller jo det er en måte dere kan se de igjen, men da vet dere det ikke selv. For kanskje du har vært i butikken i dag og sett en liten jente, du har ikke tenkt over det selv, men det kan være den personen som har dødd fra deg. kanskje du drepte en flue fordi den var irriterende? Uff kanskje du drepte din farfar Jeg har mistet mine besteforeldre og jeg er ikke spesielt lei meg, for jeg vet de er ett sted, kanskje de er babyer nå? hm vanskerlig å si Hva baserer du dette skvipet på? Jeg forstår at det er tungt å miste besteforeldre, jeg har selv bare én igjen. Det er likevel ingen grunn til å forkaste logikk og i stedet klamre til tanker om at småbarn er farfaren din. Hva er det da som definerer farfaren din - sjelen hans? Personlig er min identitet en samling av mine gener, mine valg og mine erfaringer, og hvis jeg blir gjenfødt som en liten jente så har jeg ingen av de tingene igjen - derfor er ikke den lille jenten meg.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #14 Skrevet 14. september 2009 Hva baserer du dette skvipet på? Jeg forstår at det er tungt å miste besteforeldre, jeg har selv bare én igjen. Det er likevel ingen grunn til å forkaste logikk og i stedet klamre til tanker om at småbarn er farfaren din. Hva er det da som definerer farfaren din - sjelen hans? Personlig er min identitet en samling av mine gener, mine valg og mine erfaringer, og hvis jeg blir gjenfødt som en liten jente så har jeg ingen av de tingene igjen - derfor er ikke den lille jenten meg. Det kalles tro kan du ikke bare lære deg og respektere at noen tror på ting du ikke tror på.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #15 Skrevet 14. september 2009 Det kalles tro kan du ikke bare lære deg og respektere at noen tror på ting du ikke tror på. Det er ikke mangel på respekt å påpeke at det noen tror på er ulogisk..
firewater Skrevet 14. september 2009 #16 Skrevet 14. september 2009 Det kalles tro kan du ikke bare lære deg og respektere at noen tror på ting du ikke tror på. Nei, jeg har for lengst lagt fra meg tanken om at man er beskyttet fra kritikk bare man kaller det "tro". Hvis jeg sier at jeg tror at jorden er flat så burde du ikke respektere det, du burde fortelle meg at jeg tar feil og vise meg hvorfor, slik at jeg ikke går rundt og tror på usanne ting hele livet.
Gjest vel Skrevet 14. september 2009 #17 Skrevet 14. september 2009 Det er ikke mangel på respekt å påpeke at det noen tror på er ulogisk.. Du tenker at det er tegn på respekt å kalle andre menneskers tanker og utsagn om livvsyn for skvip? Forklar gjerne.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #18 Skrevet 14. september 2009 Du tenker at det er tegn på respekt å kalle andre menneskers tanker og utsagn om livvsyn for skvip? Forklar gjerne. Nei, men det er ikke direkte respektløst å kritisere det. Det er aldri respektløst å være uenig. Hadde han sagt det i en begravelse hadde det vært respektløst, men ikke fordi han var uenig.
Gjest Gjest Skrevet 14. september 2009 #19 Skrevet 14. september 2009 Hvis du har lyst å få større innblikk i livet etter døden bør du lese en bok som heter sjelereiser, skrevet av en psykolog fra USA som heter Michael Newton. Han sier han ved en tilfeldighet under en hypnoseterapi, fikk kontakt med en persons "overbevbissthet", som altså er sjelen. ( han sier han var skeptiker før hans oppdagelse...) Etter det har han brukt den samme hypnoseteknikken og hypnotisert hundrevis av folk, og alle disse forskjellige folkene har svart ganske nøyaktig det samme på hans spørsmål om livet etter døden. Kan ikke noe annet enn å tro på dette... bør leses!
firewater Skrevet 14. september 2009 #20 Skrevet 14. september 2009 Kan ikke noe annet enn å tro på dette... bør leses! Uff da. Én bok om et emne og du er overbevist? Jeg får sende deg to bøker om samme emne hvor man systematisk motbeviser alle slike påstander, så får vi deg kanskje over på fornuftens side igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå