Annie Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Poden spurte om det for ikke lenge siden, og nå spør jeg dere. Hvor mye eller langt er ca?
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Kommer vel helt ann på hva det er snakk om det: - Det tar ca ti minutter å gå på butikken, men det er også ca 50 mil herfra til Trondheim. - Pizzaen trenger ca 12 minutter i ovnen, men det er også ca 3 uker igjen til jeg har termin...
annamaria8 Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Cirka er latin for omkring, så det har inga formål å diskutere storleikar. Det er rett og slett eit anna ord for omkring, omtrent, om lag. Det er talet som kjem etter "cirka" som er det viktigaste.
Gjest Emera Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Poden spurte om det for ikke lenge siden, og nå spør jeg dere. Hvor mye eller langt er ca? Herlige poden!
Annie Skrevet 12. september 2009 Forfatter #8 Skrevet 12. september 2009 Herlige poden! Men det er et utrolig godt spørsmål, for det er vanskelig å lære bort til et barn hva cirka er.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå