Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

L'Oréal Double Extension Beauty Tubes

Er denne så fantastisk som folk skal ha det til? Er det denne som skal til for å få lange, tykke (tykkest innerst), separerte, buede vipper uten klumper og som er spiss i enden?

Eller kan man få samme effekten med hvilken som helst mascara bare man skjerper innsatsen og teknikken?

Det ser jo lovende ut i følge disse reviewene...? Til partybruk, altså.

http://www.miss604.com/2009/02/review-lore...es-mascara.html

http://torontostyles.com/2009/01/l%E2%80%9...ew-by-denimdee/

Har testet en annen forlengende mascara... vippene ser lengre ut, men de er ikke spisse i "spissen" og de er så skeive, klumpete og sprikende at de ser ut som edderkopp-ben som spriker i alle retninger. Nytter ikke å gre igjennom vippene heller, for da er jo allerede mascaraen stivnet :P Så jeg håpet jo at denne ikke var sånn.

Endret av Jade
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes den er et herk, helt ærlig. Likte den bare ikke, det hvite ble på en måte ikke helt dekket av maskaraen, den tørket fort (altså, ikke på vippene - og jeg pumper ikke maskaraen, skrur børsten ned i maskaraen etterpå og skrut den bestandig godt igjen) og det var rett og slett ikke en maskara som passet meg på noen som helst måte. Endte opp med en Definicils til hverdagsbruk og Diorshow til fest, selv om sistnevnte har en børste som er så stor at den egner seg bedre som dokost.

Skrevet

Jeg bruker det hvite i Double Extension Tubes, og bruker Colossal Volume Express fra Maybelline over der igjen. Ser ut som om jeg har falske vipper på, så jeg liker veldig godt den kombinasjonen. Den svarte maskaraen i Double Extension er ikke noe særlig, den tørker fort inn i tuben (til tross for at man ikke pumper) og man må legge på maaange lag før det ser bra ut. Det hvite anbefales derimot med en annen maskara oppå.

Skrevet (endret)

Ok, så det er primeren/coaten som er vidunderet her, altså.

Men da skjønner jeg ikke... Hva er vitsen med å ta et strøk med primeren først + mascara etterpå? Kan man ikke liksågodt ta et ekstra strøk med en god volummascara? Vil den ikke bygge seg opp på samme måte?

Dessuten ser jeg for meg noe fryktelig herk hvis jeg først skal børste på primer med én kost, og så stivner dette, og så skal jeg til med mascara som har en helt annen kost, som overhodet ikke passer inn i det stivnede greiene jeg da har på vippene? (Med mindre primeren er så god at ingen av vippene henger sammen - at de bare er tykkere)

Endret av Jade
Skrevet

My thoughts exactly! (Jeg var nr. 1 som svarte i denne tråden)

Heller kjøpe seg en god volummaskara. Jeg forstår ikke hvorfor primeren må være hvit heller, hadde den vært sort, hadde det jo bare vært å ta lag på lag. Ting må tydeligvis være veeeldig fancy. Argh! Er jo bare å prøve, men så vet du at det i alle fall finnes ei der ute som slettes ikke liker den. Den sorte er ok for seg, den hvite er ok for seg, de er ok sammen i et par dager.

Skrevet
Ok, så det er primeren/coaten som er vidunderet her, altså.

Men da skjønner jeg ikke... Hva er vitsen med å ta et strøk med primeren først + mascara etterpå? Kan man ikke liksågodt ta et ekstra strøk med en god volummascara? Vil den ikke bygge seg opp på samme måte?

Dessuten ser jeg for meg noe fryktelig herk hvis jeg først skal børste på primer med én kost, og så stivner dette, og så skal jeg til med mascara som har en helt annen kost, som overhodet ikke passer inn i det stivnede greiene jeg da har på vippene? (Med mindre primeren er så god at ingen av vippene henger sammen - at de bare er tykkere)

Fordi primeren gir mye tykkere og lengre vipper i 1-2 strøk enn du noen gang kan drømme om med en volummaskara. Det gir deg en heftig kick-start på øyenvippene som du må jobbe mye lenger med om du bare skal bruke vanlig maskara. Du skal heller ikke la primeren tørke og bli stiv, la det tørke i 4-5 sekunder og så begynn med en maskara oer det. Jeg har heller aldri opplevd at primeren har gjort at vippene mine henger sammen.

Skrevet (endret)

Det hørtes jo fornuftig ut :) Men da kan jeg vel liksågodt kjøpe en annen primer? Blir bare dumt å ha en primer med en mascara i andre enden som ikke brukes :) Ser Estee Lauder Lash Primer plus blir anbefalt flere steder. Ellers ser jeg Lancome's Cils Booster XL og Blinc Lash Primer også går igjen på google-runden min.

Endret av Jade
Skrevet

Jeg har brukt den forrige versonen (den i gull) i flere år nå, og da jeg skulle kjøpe ny ble jeg overtalt til å kjøpe denne røde.

Joda, vippene ble fine de, men det var et rent helvete å få av mascaraen igjen. Den satt så godt at jeg måtte dra den av vippene. Jeg bruker kun renseservietter så kanskje det var derfor det ble så vanskelig, men det er nok til at jeg ikke kommer til å bruke den.

Skrevet
Det hørtes jo fornuftig ut :) Men da kan jeg vel liksågodt kjøpe en annen primer? Blir bare dumt å ha en primer med en mascara i andre enden som ikke brukes :) Ser Estee Lauder Lash Primer plus blir anbefalt flere steder. Ellers ser jeg Lancome's Cils Booster XL og Blinc Lash Primer også går igjen på google-runden min.

En annen primer kan være like greit det, jeg bruker fortsatt primeren i Double Extension fordi jeg finner den billig på eBay, og for meg er pris viktig :)

Jeg har brukt den forrige versonen (den i gull) i flere år nå, og da jeg skulle kjøpe ny ble jeg overtalt til å kjøpe denne røde.

Joda, vippene ble fine de, men det var et rent helvete å få av mascaraen igjen. Den satt så godt at jeg måtte dra den av vippene. Jeg bruker kun renseservietter så kanskje det var derfor det ble så vanskelig, men det er nok til at jeg ikke kommer til å bruke den.

Med vannfast maskara så må det sminkefjerner som tar bort vannfast sminke til, det sier jo seg selv. Renseservietter fjerner ikke vannfast sminke, ergo fikk du det ikke av uten å dra det av. Sminkefjerneren til H&M koster 29 kroner, fjerner vannfast sminke og fjerner Double Extension i løpet av sekunder.

Skrevet

Den fjernes greit med bare varmt vann også.

Skrevet

Jeg bruker denne maskaraen kun fordi den en så enkel å fjerne i dusjen.. Den tåler regn og tårer, men med litt varmt vann faller den av i klumper. Hvorfor har ikke flere maskaraer dette?. Er jo genialt ;)

Skrevet
Jeg bruker denne maskaraen kun fordi den en så enkel å fjerne i dusjen.. Den tåler regn og tårer, men med litt varmt vann faller den av i klumper. Hvorfor har ikke flere maskaraer dette?. Er jo genialt ;)

Ja, jeg syns også det er veldig praktisk!

Kanebo har faktisk hatt mascara i mange år som vaskes bort på samme måte. Men den er uten primer. Og enda bedre kvalitet.

Skrevet
Den fjernes greit med bare varmt vann også.

Jeg forsøkte faktisk med varmt vann og såpe også men det var like håpløst.

Skrevet

Denne mascaraen går bare av med varmt vann, du må fukte de godt så løsner de ved å "dra" av tubene.

Jeg elsker den mascaraen, jeg får meg ikke til å bytte. Jeg har prøvd all verdens mascaraer. Den sitter godt, klumper ikke og er lett å fjerne.

Skrevet

Da har jeg bestilt Estee Lauder Lash Primer plus på eBay, så får vi prøve dette primer-vidunderet under mascara(ene) jeg allerede har :D

Skrevet

Inspirert av tråden måtte jeg selvfølgelig prøve mascaraen igjen her om dagen. Denne gangen fikk jeg den av veldig lett for jeg passet på å bruke ganske varmt vann. Den satt ikke særlig godt mot tårer heller for det ene øyet rant en del, og i løpet av et par minutter var mascaraen der det rant borte. Jeg er heller ikke veldig imponert over hvordan vippene ble. Min gode gamle gullfargede gir mye mer fylde og like lange vipper, så jeg holder meg til den.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...