Gå til innhold

Hva skal til for at kvinner tar initiativ?

Anbefalte innlegg

Gjest Ozymandias
Skrevet

Jeg ble litt inspirert av et innlegg på singelforumet, der en mann ber kvinner om å bedømme hvor attraktiv han er. Jeg skal ikke be kvinner om å prøve å bedømme hvor attraktiv jeg er, men jeg har et annet spørsmål: Hvor attraktiv må en mann være for at dere skal ta det hele og fulle initiativ selv, det vil si at dere for eksempel går bort til han uten at han har så mye som kastet et blikk på deg?

"Attraktiv" er jo ingen kvantifiserbar størrelse, men prøv å lage en beskrivelse.

En av grunnene til at jeg lurer er at jeg fra flere kvinnelige bekjente har fått høre at jeg er kjekk og ser bra ut. Noen har antatt at jeg må ha dame da de så meg første gang, fordi jeg visstnok ser for bra ut til å ikke ha det. Allikevel har jeg aldri opplevd at kvinner har tatt skikkelig initiativ, det er alltid jeg som må gjøre noe for at det skal bli noe.

Jeg vet at jeg bryter Janteloven i avsnittet over, men jeg ber allikevel om at dere som har tenkt å skrive et surmaget innlegg om hvor inbilsk jeg er holder kjeft.

Her er en liten beskrivelse av meg:

- Mørk blond, kort hår

- Pent smil

- Bredskuldret og veltrent men ingen boledust

- Bryr meg ikke om merkeklær, kanskje det er her det ligger?

Egenskaper utover utseendet tar jeg ikke med, siden det er slikt man oppdager først etter at man har begynt å snakke med en person. Jeg lurer på hva som skal til for at dere kvinner selv tar initiativ overfor en mann dere aldri har sett før.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ei jente som liker å ta initiativ, og jeg tror ikke det har noe å gjøre med hvor attraktiv vedkommende jeg går etter er. Jeg tror det ligger mer i kvinnens personlighet.

En kvinne som mener/føler at mannen SKAL ta initativ vil ikke gjøre det om det så er drømmemannen som står på andre siden av rommet.

En kvinne som ikke er så streng på det, men som foretrekker det, kan sikkert finne på å gjøre det hvis fyren virker spennende nok, og hun har noen gode venninner å backe seg opp med.

En kvinne som er litt mer laid back vil gjøre det i situasjoner hvor hun finner noen interessant nok.

Og noen kvinner tar iniativ over en lav sko når de ser noen de liker.

Ja, jeg kunne jo bare latt være å skrive så mye, og oppsummerte det med "noen kvinner gjør, andre gjør ikke".

Det er fremdeles en følelse blant både kvinner og menn at kvinner skal være passive og nusselige, men flere og flere våger seg ut dit, heldigvis.

Skrevet

Den gangen jeg var fri og singel, var ikke utseendet som avgjorde om jeg tok kontakt eller ikke... han måtte ha en holdning som gjorde at jeg turte ta kontakt.

Han måtte se hyggelig og imøtekommende ut... smile med øynene, og i det store og hele se ut som om han ønsket kontakt.

Det hjelper ikke å ha et flott utseende hvis hele holdningen sier: "trå meg ikke for nær".

Skrevet

For meg spiller heller ikke useende særlig inn for om jeg skal ta initiativet. Heller om hvorvidt han virker, åpen, hyggelig, omgjengelig og slike ting.

Gjest Fugl Fønix
Skrevet

Utseende har ikke noe med initiativ å gjøre. Selv er jeg slik at jeg venter litt, for å se om han tar initiativ, men om han ikke gjør det, så gjør jeg det. Hadde aldri blitt sammen med mannen om ikke jeg tok de første stegene. Han har femdysleksi, og hadde ikke peil på at jeg var interessert før jeg nærmest overfalt ham.

Gjest Langt mot Nord
Skrevet

Sitter du på stranda og et kvinnemenneske stiller seg litt på skrå foran deg, slik at akkurat ikke solen kaster skygge på deg så...

..åpner ikke hun nødvendigvis kjeften.

Skrevet

Jeg må innrømme at jeg sjelden går bort til en kar og starter en samtale fordi jeg synes han er pen.

For det første så er jeg ikke veldig overfladisk men vanvittig kresen på personlighet, så det å hoppe på en kjekk mann i håp om å starte en interessant samtale blir litt som å spille i lotto. Oddsen for at han er kul er for lav. For det andre så er jeg ikke så ekstremt utpreget sjekker. Jeg går ut for å ha det gøy, ikke for å sjekke opp. Jeg har nok med de mannfolka som kommer bort til meg for å starte kleine samtaler om jeg ikke skal begynne å gjøre det samme selv.

Jeg har gjort det et par ganger når jeg har vært i en eller annen spesiell modus, og begge gangene hadde han kjæreste. Faktisk tenker jeg ofte om utrolig kjekke menn at de nok har kjæreste, spesielt om de ikke kommer bort og prater etter at jeg har glodd dem i senk en stund (det er sånn vi damer sjekker, hehe).

Klær har forøvrig mye å si om man først skal snakke om det overfladiske. Ikke nødvendigvis at det er "merkeklær" (et begrep jeg ikke har hørt siden ungdomsskolen), men at du kler deg bra i hennes øyne, at du har en stil hun liker. Klær sier mye om folk, og en bra stil gjør deg 100 ganger mer tiltrekkende. En fyr kan være så fin han vil, men om han har rosa pannebånd på hodet så kommer jeg aldri til å finne på å begynne å prate med han. Jeg synes det trekker 10 poeng av sexy-skalaen, pluss at jeg har en oppfatning/fordom om at menn med det ikke er min type personlighetsmessig.

Skrevet

Jeg tar bare initiativ hvis fyren ser litt tilbakeholden og snill ut, ikke hvis han er siklekjekk og er omringet av mange folk.

Skrevet

Haha, i mitt tilfelle så dess kjekkere han er, mindre er sannsynligheten for at jeg går bort til han!

Skrevet

Hvorfor skal du ha kvinner til å ta initiativ? Det vanligste for en jente er vel å sende noen blikk og smil, for så å overlate til gutten å komme bort.

Gjest brutal_mann
Skrevet
Hvorfor skal du ha kvinner til å ta initiativ? Det vanligste for en jente er vel å sende noen blikk og smil, for så å overlate til gutten å komme bort.

Ser en kvinne på meg lurer jeg på nøyaktig hvor i ansiktet mitt snørret har hengt seg fast. Vil hun snakke får hun starte samtalen.

Gjest Gjest_pasta_*
Skrevet
Ser en kvinne på meg lurer jeg på nøyaktig hvor i ansiktet mitt snørret har hengt seg fast. Vil hun snakke får hun starte samtalen.

Haha den var faktisk jævlig bra. Det hender jeg tar meg i å lure på det samme.

Skrevet

He he. Så du, av alle, er sjenert?

Gjest brutal_mann
Skrevet
He he. Så du, av alle, er sjenert?

Ja, jeg er det.

Gjest Gjest_j19_*
Skrevet

Klesstil kan jo ha litt å si. Trenger absolutt ikke være dyre merkeklær for at jeg skal like stilen til en mann, men typiske Jack & Jones-klær og sånt er ikke så fint..

Gjest Emmanuelle
Skrevet (endret)

Spørs på alkoholprosenten.

Og det går helt og holdent på utstråling. Er ofte den litt mer sjenerte fyren som ler sammen med en liten gruppe i hjørnet som fatter min interesse fremfor han som står midt på stuegulvet og brøler "DRIKKELEEEEEK!!!!".

Og jeg får avsmak av merkeklær. Så lenge de ser bra ut på personen driter jeg i om det er D&G eller H&M. Men jeg foretrekker en fyr uten merkeklær, gidder ikke high maintenance-mennesker.

Endret av Emmanuelle

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...