Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Noen som har tips til hvordan man vasker råsilke i vaskemaskin? Er veldig redd for å ødelegge plagget (som naturligvis ikke har vaskeinstrukser :gjeiper:)
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Jeg ville latt det være. Vask det for hånd.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Jeg ville latt det være. Vask det for hånd. Tror det bør vaskes i maskin, en lang og stor kjole som har blitt utrolig møkkete...
Gjest Blondie65 Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Tror det bør vaskes i maskin, en lang og stor kjole som har blitt utrolig møkkete... Vel ... I så fall er det jo å prøve følgende: Kjolen alene i maskinen. Silkeprogram. Stopp i siste skyllevann for så å tømme maskinen mens du er der så du kan ta kjolen ut med en gang. Ingen sentrifugering. Dersom kjolen har perler, strass eller annet påsydd er vasking i maskin risikosport.
Gjest SmallTalk Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Jeg hadde aldri i livet tatt en råsilkekjole i vaskemaskinen! Har du ikke badekar, så kjøp en stor vaskebalje og vask kjolen i denne. Bruk Milo og lunkent vann, og husk å skylle nok ganger. Ja, det tar tid og er kjedelig, men du risikerer ihvertfall ikke å ødelegge kjolen.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Takk for svar:) Ser ut til at jeg kaster den i badekaret lell...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå