Gjest sof Skrevet 12. september 2009 #1 Skrevet 12. september 2009 Jeg leste en tråd nå om chihuahua og der ble det nevnt bullyband slik at ikke de små skal skvette inne. Jeg har ikke chi, men en venninne av meg har en liten rase og den blir aldri renslig og vil ikke ut når det regner litt f.eks. Det er egentlig ikke hennes hund, men er "blitt det" og hun er vant til hunder men ikke små raser. Problemet er at den skvetter inne og hun har et stort hus så hun finner både møkk og søleytter overalt...selv om hun tar den ut og har hage og har fått "kattedør" ut til hagen for den. Kan bullyband være noe for den hunden?
Frey Skrevet 12. september 2009 #2 Skrevet 12. september 2009 Når det er en liten hund så er det veldig enkelt å ta den med på tur, enten den vil eller ikke. Og får den nok turer så gjør den ikke fra seg inne.
Rosalie Skrevet 12. september 2009 #3 Skrevet 12. september 2009 Hva er bullyband? For øvrig har vel så små raser veldig liten blære, og dermed må de vel tisse ofte? Jeg vil vel også tro at man ofte slurver med oppdragelsen av små raser. De trenger jo å bli oppdratt på samme måte som store raser. Chi er vel veldig territorial av seg, og markerer antagelig derfor innendørs. Men da må man bruke samme triks som på små valper som skal bli husrene. Ordet "NEI", løft halen innunder bena på den, for det stopper tisserefleksen, og bær den ut slik at den får gjort seg ferdig. Ellers bør hun gå masse tur med den, da den da får slitt seg ut og hunder som får brukt kroppen sin er mye enklere å ha med å gjøre enn rastløse hunder.
la Flaca Skrevet 12. september 2009 #4 Skrevet 12. september 2009 Bullyband, er det noe man putter på dem hvis de blir litt for bøllete lissom? Tipper det er bellyband det heter, prøv å google det.
Gjest Illiya Skrevet 12. september 2009 #5 Skrevet 12. september 2009 Jeg leste en tråd nå om chihuahua og der ble det nevnt bullyband slik at ikke de små skal skvette inne. Jeg har ikke chi, men en venninne av meg har en liten rase og den blir aldri renslig og vil ikke ut når det regner litt f.eks. Det er egentlig ikke hennes hund, men er "blitt det" og hun er vant til hunder men ikke små raser. Problemet er at den skvetter inne og hun har et stort hus så hun finner både møkk og søleytter overalt...selv om hun tar den ut og har hage og har fått "kattedør" ut til hagen for den. Kan bullyband være noe for den hunden? De bruker visst bellyband rundt magen på hannhunder for at de skal slutte å markere inne. Den hunden du beskriver høres jo ikke ut som den er husren, ettersom den både tisser og bæsjer inne, og da vil nok ikke et sånt bånd hjelpe.
Gjest Gjest Skrevet 12. september 2009 #6 Skrevet 12. september 2009 Bullyband, er det noe man putter på dem hvis de blir litt for bøllete lissom? Tipper det er bellyband det heter, prøv å google det. _______ En liten hund klarer seg fint med samme antall tisseturer som en stor hund. De går ikke oftere på do liksom bare for at de er mindre..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå